אהרוני'ס: השף ישראל אהרוני פותח מקום חדש

עוף מטוגן "מהאגדות" וכרע עוף שנצרבת כמו סטייק - השף המוביל פותח דוכן "פרייד צ'יקן" חדש בתל אביב • ישראל אהרוני: "רצינו משהו שלא עשינו קודם"

ישראל אהרוני . צילום: קוקו

השף ישראל אהרוני פותח בימים אלה דוכן פרייד צ'יקן בשרונה מרקט בתל אביב בשם "אהרוני'ס". מדובר ב"פרייד צ'יקן מהאגדות", כהגדרת אהרוני. העוף שעומד במרכז התפריט מושרה ללילה שלם בבריין (תמיסה של מים עם מלח וסוכר שנהוג להשרות בה נתחים שלמים) ואז מתובל, מטוגן ונעטף בגלייז.

קריספי צ'יקן, צילום: חיים יוסף

"קשה להסביר כמה עבדנו על המעטפת שלו", סיפר השף המוביל ופרט: "כמה קמחים וכמה תערובות, עד שהגענו לתוצאה המושלמת - מעטפת שתהיה מאוד פריכה, אבל לא ספוגה בשמן. לעשות פרייד צ'יקן נוטף שומן ועבה זאת חוכמה קטנה. לא בשביל זה פתחנו". מחיר הפרייד צ'יקן הוא 64 שקלים ל-3 יחידות.

ההמבורגר של אהרוני, צילום: חיים יוסף

התפריט כולל מנות נוספות כמו: המבורגר עוף "שהוא לא שניצל, אלא קציצה של ממש", מסבירים במקום. הוא מגיע עם צ'אטני פלפלים יבשים, איולי סרירצ'ה (54 שקלים). מנה נוספת שמכנים במקום היא "טומה-עוף" - כרע שלמה אליה מתייחסים מבחינת טכניקת הכנה כסטייק פרגית. היא נצרבת על העור עד לקבלת פריכות מקסימלית (52 שקלים).

צרוב כמו סטייק, צילום: חיים יוסף

את הארוחה במקום אפשר להתחיל ממנות קטנות וירקות, כמו: נאגטס על בסיס עוף וכרובית (28 שקלים ל-3 יחידות), פופקורן עוף מזוגג (36 שקלים), כנפיים עם גלייז אסייתי או בלעדיו (18 שקלים לצמד, 42 לשישייה), כרוב צלוי בחמאת מיסו (19 שקלים), ירוקים אסייתיים (19 שקלים), עלי גפן (15 שקלים), סלט ירוק (19 שקלים) ועוד. בצד אפשר להנות מתוספות כמו: צ'יפס הולנדי, פירה קרמי או אורז (19 שקלים לתוספת).

הקמת המקום הזה של אהרוני, השף הבכיר שמשפיע רבות על הקולינריה הישראלית, מגיעה לאחר הקמת רשת קצביות אותה מפעילים הוא וילדיו, וכן לאחר הקמת רוטיסרי ברחוב שינקין בתל אביב לפני כשנתיים. גם את "אהרוני'ס מקים השף יחד עם ילדיו תמרה ואורי.

אהרוני במקום החדש, צילום: חיים יוסף

"(הפעם) רצינו משהו שלא עשינו קודם, אוכל שמתכתב עם הדי אן איי שלנו וגם יכול לעבוד מול הקהל הישראלי", אומר אהרוני ומוסיף: "קנינו את הציוד הכי טוב, תכננו את המקום כמו צוללת חכמה שתעבוד במקסימום יעילות, ויצאנו להרפתקה חדשה - אני, ותמרה, ואורי, ונמרוד (שותף בעסקים), וכל החבורה הצעירה והמקסימה שהתגבשה יחד בשנים האחרונות. אני נורא מבסוט ומרגיש בר-מזל. זה בדיוק מה שבא לי לעשות עכשיו ואני נהנה מכל רגע".

אהרוני'ס, שרונה מרקט, קלמן מגן 3, תל אביב

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר