״כ-5% מהבוחרים היהודים עשויים לשנות את דפוסי ההצבעה ולבחור בטראמפ״

במישיגן פגשתי את ד"ר דוד אלפונסו, רופא כירורג וחבר בקהילה היהודית בגרנד ראפידס • אלפונסו מספר על שינוי עדין אך משמעותי בהלכי הרוח הפוליטיים בקרב הקהילה היהודית

הקפיטול של מישיגן, לנסינג. צילום: אי.פי

ד"ר דוד אלפונסו, רופא כירורג וחבר בקהילה היהודית בגרנד ראפידס, מישיגן, מתאר בריאיון את התחושות המורכבות שמלוות את הקהילה היהודית הקטנה והתוססת במערב מישיגן בתקופה הנוכחית.

לדבריו, מאז אירועי 7 באוקטובר, הקהילה מפגינה מעורבות יוצאת דופן בנעשה בישראל, כולל איסוף תרומות והבעת סולידריות.

קהילה קטנה אך מחוברת

אלפונסו מסביר כי האופי הכפרי והנוצרי של מערב מישיגן מייצר סביבה חמה ואוהדת לישראל, בניגוד למזרח המדינה, שם התמיכה הפלסטינית בולטת יותר. "הקהילה שלנו אמנם קטנה, אך היא מאוחדת ומתפקדת כמו משפחה אחת גדולה", הוא מספר. הוא מדגיש את תחושת האחדות שחיזקה את הקשר עם ישראל לאחרונה.

ד״ר קובי ברדה עם ד"ר דוד אלפונסו, צילום: חופשי

בהתייחסות לנושא הביטחון האישי של חברי הקהילה, אלפונסו מציין כי למרות שבאזור לא נרשמו תקריות אנטישמיות משמעותיות, תחושת אי יציבות כללית מורגשת יותר ויותר. "זו תחושה חדשה שאנחנו לא רגילים אליה," הוא אומר. "לא מדובר באיומים מיידיים, אלא באווירה של חוסר ודאות שהולכת ומתפשטת." הוא מוסיף שהפדרציות היהודיות במישיגן מדווחות על תחושות דומות בקהילות אחרות.

שינויים פוליטיים ותמיכה בטראמפ
כאשר השיחה מתמקדת בהשפעת תחושות אלה על הבחירות הקרובות, אלפונסו מעריך שצפוי שינוי משמעותי בהצבעה של חלק מהקהילה היהודית. "לדעתי, כ-5% מהבוחרים היהודים עשויים לשנות את דפוסי ההצבעה שלהם ולהצביע לטובת טראמפ הפעם," הוא מעריך. לדבריו, הדיונים שהוא מנהל עם קולגות בפדרציות אחרות מעידים על מגמה דומה.

עם זאת, אלפונסו מזהיר כי המעבר למפלגה הרפובליקנית אינו פשוט עבור רבים, בשל ההיסטוריה הארוכה של נאמנות לקואליציית המיעוטים שבנה פרנקלין דלאנו רוזוולט במסגרת "האוהל הגדול". "זה לא קל לוותר על הבריתות ההיסטוריות עם מיעוטים אחרים," הוא מציין. "אנשים רבים מתלבטים וייתכן שיחליטו רק ברגע האחרון."

בסיכום השיחה, אלפונסו מעריך כי בבחירות 2024 עשויים 35% מהקולות היהודיים לתמוך בטראמפ – עלייה של 5% בהשוואה לבחירות הקודמות. אני מזכיר לו שזה קרוב לשיא התמיכה של הנשיא ג'ורג' בוש האב בשנת 1988, אז זכה בכ-35% מהקול היהודי.

הראיון עם אלפונסו מצביע על שינוי עדין אך משמעותי בהלכי הרוח הפוליטיים בקרב הקהילה היהודית במערב מישיגן, ומשקף את המורכבויות בזהות יהודית בארצות הברית במציאות משתנה.

—-

הכותב הוא מומחה להיסטוריה פוליטית אמריקאית, בבית הספר ללימודים רב-תחומיים ב-HIT מכון הטכנולוגי בחולון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר