חברת הקונגרס אלמה הרננדז: ״אהבתי לישראל הפכה לחלק חשוב ממי שאני״

אתגרי הגירה, כלכלה ירוקה ויחסים עם ישראל: קובי ברדה פגש לראיון את אלמה הרננדז, חברת בית המחוקקים של אריזונה

חברת הקונגרס אלמה הרננדז. צילום: חופשי

אלמה הרננדז, חברת בית המחוקקים של אריזונה ממוצא לטיני, נולדה וגדלה בטוסון. היא הפכה לדמות משפיעה בפוליטיקה המקומית בזכות מחויבותה לשירות הציבור ולקידום בריאות הציבור.

במהלך הריאיון, הרננדז דיברה בפתיחות על המורכבות של סוגיית ההגירה, על אתגרי הכלכלה הירוקה ועל יחסי אריזונה-ישראל.

הרננדז הסבירה כי משבר ההגירה באריזונה נמשך כבר מעל 30 שנה. "לא ניתן להאשים רק את ממשל ביידן," היא ציינה. "אפילו סגנית הנשיא לא יכלה להתקדם ללא אישור הקונגרס, שם חסם טראמפ מאחורי הקלעים חלק מהיוזמות." היא ביטאה תסכול מהציפייה של תושבי המחוז שלה שתפתור את המשבר, אף שזהו נושא שנמצא באחריות הממשלה הפדרלית ולא המקומית.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות קאמלה האריס במהלך עצרת בחירות באריזונה, צילום: אי.אף.פי

בנוגע לאנרגיה ירוקה, הרננדז התייחסה בביקורת למימון הפדרלי: "הרפובליקנים טוענים שכל מה שירוק כאן זה הכסף שהם לוקחים מהקונגרס," אמרה, אך הוסיפה כי היא מאמינה במדע ובצורך להיאבק בהתחממות העולמית. כחלק מעבודתה בקידום שיתופי פעולה עם ישראל, היא הביאה לאריזונה חברות ישראליות המתמחות בטכנולוגיות מים וחקלאות, שתרמו להתמודדות עם בעיות משאבים והצחה.

הרננדז גם התייחסה לאמינות הבחירות באריזונה, וטענה כי החקיקה החדשה במדינה הופכת את הבחירות לאמינות במיוחד, עם דרישה לזיהוי בתעודת זהות. "עצם זה שרפובליקנים שנבחרו אישרו את התוצאות מוכיח שהמערכת אמינה," היא אמרה.

בנושא יחסי ארצות הברית-ישראל, הרננדז הודתה שישנה בעיית אנטישמיות בשוליים הקיצוניים של הימין והשמאל. "אני מצפה מכל הפוליטיקאים לפעול למען ביטחונם של היהודים בקהילות שלהם," היא אמרה והוסיפה כי מאז ילדותה היא מרגישה מחויבות לישראל ולעם היהודי. "מאז שהייתי בת 14, אהבתי לישראל הפכה לחלק חשוב ממי שאני," סיפרה, והדגישה כי היא ממשיכה לפעול לקידום קשרים חזקים בין אריזונה לישראל מתוך תחושת שליחות עמוקה.

—-

הכותב הוא מומחה להיסטוריה פוליטית אמריקנית, בבית הספר ללימודים רב-תחומיים ב-HIT מכון הטכנולוגי בחולון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר