עילא: כל מה שאפשר לרצות בפינת אוכל אחת

אחרי שנים מאחורי הקלעים אשת הקולינריה אפרת אנזל עוברת לקדמת הבמה, עם המקום החדש שלה • זה לא רק בית קפה או מעדנייה, לא מסעדה ולא בר יין - זה קצת מכל אלה יחד

עילא של אפרת אנזל. צילום: מיקה לופו וייס

אומרים שאחד המקומות החשובים ביותר בבית הוא פינת האוכל, הלא קורה שם קסם גדול בהרבה מעבר לשולחן וכמה כיסאות. היא זאת שבה מתנקזים כל חיי המשפחה – סביבה מתרכזים, אוכלים, משחקים, מכינים שיעורי בית, יושבים לקפה ופרוסת עוגה, או לכוס יין, נישנושים ושיחות עומק, מארחים שם, רבים שם, משלימים שם, ומייצרים שם זיכרונות יחדיו. את התחושה המוכרת והמנחמת הזאת מנסה אשת הקולינריה אפרת אנזל להעביר במקום החדש שפתחה, ״עילא״.

אנזל, ששמה הולך לפניה, מרצה ומובילת דעת קהל בתחומי הצימבו"ז (צימצום ביזבוז מזון) והקולינריה המודעת, וחצי מצוות הפודקאסט מעורר התיאבון ״לדבר זה לא משמין״ לצד השף אורן לוקסנבורג, ידועה ב״אני מאמין״ המאוד ברור שלה ובתשוקתה לחקלאות מקומית, לבישול אמיתי, ולקבלת בחירות מושכלות בכל מה שנכנס אלינו למטבח הביתי ולגוף בכלל.

אחרי שנים בהן עסקה בלכתוב, להגיש, לאצור, להרצות ולהעביר את המסר שלה בפלטפורמות שונות ומגוונות, דווקא עכשיו היא החליטה לפתוח את מגרש המשחקים האישי שלה, מקום אותו היא מגדירה כבית לקהילה, פינת האוכל השכונתית, אליה ניתן להגיע כדי לספק כל צורך קולינרי תזונתי או נהנתני, לדעת שכל הפתרונות כבר נמצאים להם שם, ולסמוך על כך שהבחירות הנכונות כבר נעשו בשבילכם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Efrat Enzel | אפרת אנזל (@efrat_enzel)

לתוך פינת האוכל הקטנה והיפה הזאת מרכזת אנזל את מיטב תוצרת הארץ, שלוקטה על ידה וע״י הצוות שלה בפינצטה – כ-100 יצרנים מקומיים ואיכותיים כמו ״פתורה״, ״מסיק מגל״, ״ריש לקיש״, ״ביטא״, ״זוטא״, ״התבלינים של איילת״, ״משק שניידר״, ״פורל הדן״, ״עופות לולו״, ״קרדינל״, ״לולי״, ״נעמה שטרנליכט״, ״זוהרה״, ״יוליוס״, ״נעמה סורקין״, ״וודטה״ של אייל דרורי, ״שיקוי״ של רוני ססלוב, ״אדמה לאדם״, ועוד שמות רבים שבוודאי יצלצלו מוכר לחלקכם, וגם את העקרונות בהם היא מאמינה ודוגלת, של יצירת קהילה, שמתאחדת סביב הזנה והערכה למזון טרי, מקומי, עונתי ומבוצע לעילא.

פינת האוכל פועלת לאורך ימות השבוע מהשעה 08:00 ועד השעה 20:00, ובשישי עד 15:00, ומוכוונת לספק פתרונות הזנה ובילוי קולינרי לכל שלב ביום.

לאורך כל היום ניתן להגיע ולרכוש את מיטב התוצרת, גבינות, סלטים, מאפים, שמני זית, צנצנות מעדנים, שרקוטרי, ליקרים, ושאר חומרי גלם משובחים ומנות מוכנות שמחכים לכם על המדפים ובמקררים, מוכנים לקטיפה לסל, כולל מנות ומוצרים שנלקחו הישר מספר המתכונים האישי של משפחת אנזל, כמו סלט הכבד הקצוץ שרץ במשפחתה כבר דורות, או המרינדה המפורסמת לעוף של סבתא שלה.

התפריט של עילא, משתנה לאורך היום, צילום: מיקה לופו וייס

הבוקר כאן נפתח עם הקפה המצוין של ״תמתי״, ומאפים משגעים שנוצרו במיוחד למקום בשיתוף פעולה בין אפרת לקונדיטור המחונן אלון שבו, כמו למשל קרואסון מרק בצל מענג שאנזל חלמה ואלון הגשים, לצד שלל כריכים עשירים ומפנקים, כמו כריך פורל מעושן או ענן סלט ביצים בלחמים המצוינים של אורי שפט (״לחמים״), ״רביבה וסיליה״, ו״מאפיית בארי״ בירושלים, סלטים צבעוניים וטריים, ומנות בוקר מפנקות, כשהכל נעשה טרי במקום כל בוקר. למי שרק רוצה ביס קטן ליד הקפה ממתינים שלל פינוקים מתוקים קטנים ומיוחדים, כולל נקניק השוקולד המפורסם של בלה, אמא של אפרת, או ממתקי הקונפיסרי הנפלאים של הילה הוכמן. ישנן אפילו אופציות נטולות גלוטן משובחות שמגיעות הישר מ״גלוטריה״ לטובת הנמנעים.

בצהריים, החל מהשעה 12:00 מתמלאת הויטרינה בתבשילים טריים ומהבילים עליהם אחראית מנהלת המטבח מריה ויסוצקי עמיר, שמכינה אותם מכל טוב חומרי הגלם שבמקום. ניתן לשבת ולאכול כאן או לרכוש הביתה, ולסגור את פינת ארוחת הצהריים למשפחה בדרך מהעבודה. החשיבה כאן על כל הפרטים כל כך מורגשת, שאפילו דאגו לכם למנות מותאמות בגודלן לילדים.
במקביל לתפריט הצהריים, תפריט היין שאצרה מיכל שלזינגר המוכשרת עולה על השולחנות ונפתח לכוסות בכדי ללוות את האוכל, ובשעות אחר הצהריים המנות הביתיות הנהדרות מוחלפות בתפריט ביסים משתנה בכדי ללוות את כוסות היין אל דמדומי היום.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Efrat Enzel | אפרת אנזל (@efrat_enzel)

״עילא״ של אנזל מסתמנת שהגיעה כדי להיות הרבה מעבר לעוד חנות/מעדנייה/בית אוכל, כך שבין אם אתם מגיעים כדי לסגור פינה של השלמות למזווה הביתי, או כדי לשבת ולהנות מארוחה טעימה ודרינק משובח, יש לנו תחושה שאתם הולכים להתאהב.

״עילא״, שינקין 28 תל אביב
ראשון עד חמישי 08:00-20:00, שישי 08:00-15:00
לא כשר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר