עידית סוסליק

הכתבות של עידית סוסליק

סקס, כאב ואובדן: המופע הזה הולך עד הסוף בלי להתנצל

המופע "Fuck Me", שיעלה במסגרת פסטיבל ישראל, ממחיש עד כמה החיים שבריריים ועד כמה הדחף ליצור הוא פעולה של הישרדות קיומית • "עבודת האמנות היא הניסיון לשנות את מה שלא ניתן לשנות בחיים האמיתיים", אומרת היוצרת מרינה אוטרו

פייסטה של מורשת מרהיבה: הבלט הלאומי הספרדי חוזר לישראל

15 שנה מאז ביקורם האחרון בארץ, הלהקה מגיעה עם מופע שחוגג את הסגנון התרבותי המגוון של ספרד • "מה שמניע אותנו זה רצון טהור לרקוד לקהל, שיוכל ליהנות מכל אחת מהדיסציפלינות שיש לנו", אומר המנהל האמנותי רובן אולמו

"דירת שני חדרים" חוזרת אל הבמה לערב היסטורי ומיוחד

"דירת שני חדרים – Rendezvous", שיבצעו ניב שינפלד ואורן לאור יחד עם ליאת דרור וניר בן גל בפסטיבל תמונע, הוא ערב שמאשר מחדש את מעמדן הקנוני של שתי יצירות מחול ישראליות • אך הוא קודם כל מרחב של התפייסות עם העבר, נוכחות בהווה החי, ונדיבות קולגיאלית

הרמת מסך 2022: מחול שמתבונן פנימה ובוחן את המוסכמות החברתיות

סטריאוטיפים על תשוקה, ראפ ביוגרפי-מחולי, אקרובטיקה שהופכת לטקסט תרבותי ושאלות על זהות הרקדנית • פרויקט הרמת מסך של משרד התרבות הציג עבודות שמשקפות התבוננות רפלקסיבית של היוצרות והיוצרים על דרכם המחולית, וחיפוש של נתיבי הבעה חדשים בתוך השפות המוכרות

"להיות עצמך זה לא פשוט": הפנים המורכבות של התרבות

התערוכה של האמנית אורלאן מראה שגם כשהיא יוצרת בטכנולוגיה עכשווית של מציאות רבודה ומופיעה כאווטאר - היא עדיין חוקרת את הגוף החי כאתר של משמעות תרבותית • בין סטריאוטיפים של יופי לפטריארכיה ומיזוגיניה, היא מבקשת "לומר דברים מעניינים על התקופה שבה אני חיה"

"בלוברי" מציפה את תודעת הגוף ברגעי השבר שלו

ההצגה, אחת משתי הזוכות בפסטיבל עכו השנה, חושפת את סיפור טיפולי הפוריות של היוצרת נטלי צוקרמן ובן זוגה תומר קופל • היא מאפשרת לגוף לדבר את חווייתו מבעד לחומות השתיקה וההשתקה, ומראה עד כמה האישי הוא גם קולקטיבי ומשותף לרבות ורבים כל כך

המופע "אגמי הברבורים" חוזר אל שיאו של הבלט הקלאסי ובוחן עד כמה הוא רלוונטי לימינו

ביקורת על החברה הפטריארכלית, קריאת תיגר על האריסטוקרטיה התרבותית ומתן ביטוי ליצר ולתשוקה האנושית • במופע של להקת המחול גוטייה, ארבעה כוריאוגרפים עכשוויים חוזרים אל יצירת המופת כדי לשאול מה המקום שיש לה בעולמנו • "חשוב להכיר את הקלאסיקות כדי לנוע קדימה", אומר הכוריאוגרף הספרדי קייטאנו סוטו

עבודתו החדשה של בנימין יום-טוב מראה שמאחורי כל נרקיסיסט יש אדם שזקוק לריפוי

אחרי שקיבל את פרס המצוינות בתחום תיאטרון הפרינג' עבור יצירתו הראשונה, "טווס", יום-טוב יוצא עם הצגתו החדשה, "נרקיס" • דרך מאש-אפים של פורמטים פרפומרטיביים הוא מקיים קשר ישיר עם הקהל ומצליח להציב את המראה הצלולה ביותר לנפש הפרפורמר

שינויים בהרגלי הצפייה: מופעי פסטיבל ישראל מחשבים מחדש את היחסים בין במה לקהל

המופעים הבינלאומיים בפסטיבל ישראל מציפים את משבר האקלים, הניכור בחברה הצרכנית והריחוק שהביאה איתה המגיפה • יחד הם נותנים לנו תזכורת כמה אנחנו זקוקים ל"ביחד" האנושי - ושאמנות יכולה להוביל אותנו לשם

בפסטיבל "בין שמיים לארץ" מתרגלים שמיטה ונותנים ליצירה להוביל

שש תוכניות ויותר מעשר בכורות: בציון 14 שנים לפסטיבל הירושלמי מצוות השמיטה נבחרה כנקודת ההתייחסות • "לחיים ולאש היצירתית נתיבים משל עצמם, וחלק מהעניין הוא לא לפחד מאיבוד השליטה", משתפת המנהלת האמנותית השותפה תמי יצחקי

היצירה הזו גורמת לקהל להתבונן אחרת על יופי ומחול, וגם על עצמו

בקלילות הומוריסטית המופע "חסדים" של הכוריאוגרפית האיטלקייה סילביה גריבאודי מאתגר את המוסכמות והנורמות החברתיות הנוקשות • אף שמחול הוא אמנות שעדיין כרוכה בציפיות של קהל, העבודה הזו מראה שרקדנים הכי יפים כשנוח להם - כשהם אנושיים

מחוללות שינוי: הפסטיבל הזה הוא חגיגה של נשיות וישראליות

פסטיבל "נפגשות" בכפר שלם מציע שלושה ימים של מחול חי וקרוב, שחוגג עשייה נשית וישראלית ומזכיר לנו שקהל הוא קודם כל קהילה • לדברי המנהלת האמנותית איילה פרנקל: "יש ערך חברתי ואמנותי אדיר להצבת הפרספקטיבה הנשית במרחב הציבורי דרך אמנות"