X

איך לזהות שקרן: 5 סימנים לפי מומחה לשפת גוף

האמת היא דבר חמקמק, אבל שקרים יכולים להיות דבר די בוטה. כך תוכלו להבין - האם מישהו מנסה למכור לכם חתול בשק?

מתוך הסרט "פינוקיו". צילום: דיסני+ ישראל

כולנו פגשנו אנשים שלא אמרו לנו את כל האמת. בין אם במערכות יחסים אישיות ובין אם במסגרות מקצועיות, זיהוי סימנים להונאה יכול להציל אותנו מנזק ומניפולציה פוטנציאלית. מומחה לשפת גוף חושף חמישה סימנים שעוזרים לזהות מתי מישהו משקר לנו.

בא להרים - לעצמו

סימן בולט הוא תעופה עצמית. הטקטיקה הזו משמשת לעתים קרובות כדי להסיח את הדעת מהשקר - על ידי הפניית תשומת לב למעלות או להישגים כביכול. אם מישהו נוטה לדבר בשבחי עצמו גם כשזה לא מתאים או קשור לסיטואציה, זה עשוי להיות דגל אדום ולהצביע על כך שהוא מנסה להסתיר את האמת.

קצב המצמוץ

אינדיקטור נוסף לשקר הוא קצב מוגבר של מצמוצי עיניים. בממוצע, בני אדם ממצמצים 16 פעמים בדקה. אם מישהו ממצמץ משמעותית יותר, במיוחד כאשר הוא נמצא בעימות או תחת לחץ, זה יכול להיות סימן להונאה. כאשר אנשים מעורבים באמת בשיחה, קצב המצמוץ שלהם נוטה להאט. זה סימן לעניין אמיתי. מצמוץ מהיר מרמז על ההיפך.

חמקמקות

שקרנים לא מצליחים לתת תשובות ישירות לשאלות. במקום זאת, הם עשויים להסיט את השיחה למקום אחר או לתת תשובה שלא מתייחסת לשאלה. התחמקות היא טקטיקה נפוצה להסתיר או להימנע מחשיפת האמת. אם מישהו מתחמק שוב ושוב משאלות פשוטות, זה סימן שהוא אולי לא דובר אמת.

כיווץ שפתיים

כיווץ או דחיסת השפתיים זו לזו יכולים להעיד על כך שמישהו משקר. התנהגות זו מתרחשת כאשר אדם מנסה לעצור את האמת מלצאת לאור, או מתחרט על משהו שאמר. זה ביטוי פיזי של מאבק פנימי לשמור על המילים שלא יזלגו החוצה.

חוסר עקביות

סיפורים לא עקביים הם סימן חזק להונאה. הנרטיב של השקרן לרוב חסר קוהרנטיות, עם סתירות בתוך הסיפור עצמו או בתגובות לשאלות. ככל שאדם מנסה יותר להסוות את השקר, כך אי העקביות בולטת יותר.

הסימנים האלו מועילים בזיהוי שקרנים פוטנציאליים - אך חשוב לזכור שסימן אחד לבדו אינו מוכיח ששיקרו לכם. עם זאת, מודעות להתנהגויות אלה יכולה לעזור בזיהוי שקרים והגנה מפני אנשים לא ישרים.

אל תמהרו לקרוא לאף אחד - שקרן! בתור התחלה, הקשיבו באמת למה שהוא אומר, ואיך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר