חשש בישראל: ארה"ב עשויה לפעול נגד ישראל במועצת הביטחון אם דרישותיה להגברת הסיוע לרצועה לא ייענו

בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני הציג שר הביטחון את התקדמות הלחימה בעזה ובלבנון והדגיש את הצורך בהחזרת החטופים • בהתייעצות הביטחונית נדונו הצעות להחזרת החטופים בתמורה לפיצוי כספי או הפסקת אש זמנית • נתניהו הבהיר - נפעל לפי האינטרסים שלנו

*שר הביטחון גלנט למזכיר המדינה בלינקן: ״עמידתה המשותפת של ארה״ב לצד ישראל לאחר תקיפתנו באיראן תחליש את ציר הרשע״*//שחר יורמן

שר הביטחון יואב גלנט נפגש הערב (שלישי) עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בלשכתו בתל אביב. בפגישה השתתפו גם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר ובכירים נוספים ממערכת הביטחון.

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בפגישה אישית, צילום: שחר יורמן

"העמידה המשותפת של ארה"ב לצד ישראל לאחר התקיפה הישראלית באיראן מחזקת את ההרתעה האזורית ומחלישה את ציר הרשע", אמר גלנט לבלינקן במהלך הפגישה. שר הביטחון עדכן את מזכיר המדינה בהתקדמות הלחימה בגזרות השונות והדגיש את החובה להשיב את החטופים המוחזקים בשבי בעזה.

במקביל לביקור בלינקן נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על הגדלת מספר משאיות הסיוע הנכנסות לעזה. ההחלטה התקבלה על רקע איומים שנשמעו מהבית הלבן. גורמים בדרג המדיני הביעו חשש כי ארה"ב עלולה לפעול נגד ישראל במועצת הביטחון אם דרישותיה להגברת הסיוע לא ייענו.

בשלהי ממשל אומבה, לאחר ההפסד של הילארי קלינטון לדונלד טראמפ ב-2016, בוושינגטון באופן חריג לא הטילו וטו על החלטה נגד ישראל. מדובר בהחלטה 2334, החלטה הצהרתית לפיה הנוכחות הישראלית בכל השטחים שמעבר לגבולות 1967 מנוגדת לחוק הבינלאומי (כלומר גם ירושלים והכותל המערבי). כעת, שבועיים לפני הבחירות ישראל עלולה למצוא עצמה שוב מול ממשל דמוקרטי שמאבד את השלטון במקביל לאותם דיונים משמעותיים באו"ם.

שר הביטחון יואב גלנט, אירח בלשכתו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.והרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר ובכירים נוספים במערכת הביטחון., צילום: שחר יורמן

בנוגע לזירה הצפונית, עדכן גלנט כי ישראל מתקדמת במשימת השמדת תשתיות הטרור של חיזבאללה בכפרי המגע הסמוכים לגבול. הוא הדגיש כי גם לאחר סיום הפעולה הנוכחית, תמשיך ישראל לפגוע בשיטתיות במערכי הארגון עד להשגת שני יעדים: החזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון והסגת כוחות חיזבאללה מדרום לבנון.

בישיבת הקבינט שהתקיימה לאחרונה נדונו מספר הצעות להחזרת החטופים, בהן אפשרות להחזרתם בתמורה לפיצוי כספי. כמו כן נדונה יוזמה מצרית להשבת מספר חטופים בתמורה להפוגה של מספר ימים בלחימה.

שר הביטחון יואב גלנט, אירח בלשכתו את מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן., צילום: שחר יורמן

למרות הגמישות בסוגיית הסיוע ההומניטרי, בנוגע לציפיות האמריקניות לסיום המלחמה בעזה ובלבנון, הבהיר נתניהו כי ישראל תפעל בהתאם לאינטרסים שלה. "נמשיך עד להשגת יעדי המלחמה", אמרו גורמים בלשכתו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר