חלק מתשלומי הורים יאושרו בוועדת החינוך (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

ועדת החינוך תאשר חלק מתשלומי ההורים, משרד החינוך יסבסד כ- 5 מיליון שקלים

לאחר קיפאון ארוך של דיונים על אישור התשלומים, משרד החינוך יקח אחראיות על תשלומי ההורים הנוגעים להזנה, סל תרבות, הנהגת הורים ארצית, וועד הורים יישובי • יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף טייב: "זוהי פריצת דרך משמעותית להגיע ליעד של חוק חינוך חינם לכולם"

[object Object]

לאחר שלא אושרו בפעם הקודמת, ועדת החינוך התרבות והספורט בראשות ח״כ יוסף טייב (ש״ס) תתכנס מחר (חמישי) לאשר חלק מתשלומי ההורים לשנת תשפ״ה.

בישיבה הקודמת סירבו חברי הוועדה לאשר את התשלומים בגלל הנטל שהם מהווים על ההורים, הפעם הם יתכנסו ויאשרו את הסעיפים הנוגעים להזנה, ⁠סל תרבות, הנהגת הורים ארצית וועד הורים יישובי. המשמעות היא שבתי הספר יוכלו לגבות אותם, זאת לעומת סעיפים אחרים שלא יוכלו לגבות כמו מסיבות סיום, טיולים והשאלת ספרים.

תלמידים בבית ספר, צילום: עמי שומן

לצד זה יש לומר, בשורה מרעננת - לאחר שנים שבהם היה קיפאון בתשלומי הורים משרד החינוך הודיע כי יסבסד 5 מיליון שקלים את העלות בתשלומי ההורים לשנת תשפ״ה. במשך שנים נאבקים הורים וחברי כנסת שמשרד החינוך יישא בכל תשלומי ההורים, אך הם מגיעים לסכום של כ- 2 מיליארד שקלים (מה שמשלמים סך ההורים לבתי הספר במסגרת תשלומי הורים). המהלך נעשה לאחר התעקשות של יו״ר הוועדה ח״כ יוסף טייב (ש"ס) להורדה עוד השנה בתשלומי ההורים.

כאמור, סכום של 5 מיליון שקלים הוא סכום זעום, משמעותו הפחתה של 2 שקלים בסל תרבות לכל הורה, עם זאת, חשוב לציין כי סעיף ביטוח תאונות אישיות עלה ב- 4 שקלים במהלך השנה. בוועדת החינוך של הכנסת אומרים כי שאר הסעיפים הנמצאים בתוך תשלומי ההורים יאושרו לאחר שמשרד האוצר יביא תקציב נוסף על מנת להפחית את תשלומי ההורים בסעיפים הנוספים.

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב, צילום: דוברות הכנסת

לדברי יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב (ש״ס): ״אני מברך את שר החינוך יואב קיש על המחווה והרצון הטוב בהורדת תשלומי ההורים. לראשונה לאחר שנים של קיפאון בתשלומי ההורים, זוהי פריצת דרך משמעותית להגיע ליעד של חוק חינוך חינם לכולם. אני עדיין מתעקש ודורש ממשרד האוצר להצטרף למהלך ולתקצב בסכום נוסף את הורדת תשלומי ההורים, ולהגיע להסכמות עם משרד החינוך על  תוכנית דיפרנציאלית עם מקור תקציבי לשנים הקרובות עד להורדת תשלומי ההורים. לאור פריצת הדרך שהושגה נעניתי לבקשה לאשר חלק קטן והכרחי בתשלומי ההורים לפתיחת שנת הלימודים. בדיון הקרוב נביא את הנושא להצבעה״.

תגובת הנהגת ההורים הארצית ל"פשרה" בנושא תשלומי ההורים: "ההפחתה של תשלומי ההורים ב-2 שקלים, היא לא פשרה, היא בדיחה! חוגגים הוזלה של שנקל בתשלומי ההורים ומוסיפים 1,500 שקלים לתשלום על הצהרונים".

"הגענו לשיא חדש בציניות של פוליטיקאים שמשתמשים בילדים ובהורים ככלי במקח וממכר הפוליטי ביניהם. מערכת החינוך בקריסה ונדמה שלפוליטיקאים לא ממש איכפת - שנתיים של עיצומים, שביתה בפתח, גזל של 250 מיליון שקלים מתקציבי הצהרונים, ועוד מבקשים מאיתנו להגיד תודה על שנקל (שהוא למעשה העלאה בשנקל, נוכח עליית עלויות הביטוח ב-4 שקלים)".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו