אירח ועקץ: נעצר חשוד בהונאת משפחות מפונים במיליוני שקלים

בעל דירות אירוח שבו התארחו משפחות מפונים לא דיווח לרשויות על עזיבתן וגרף לכיסו במרמה את הסיוע הממשלתי • המפונים גילו את התרמית כאשר ניסו לקבל את כספם מביטוח לאומי

ניצול ציני. מלון מפונים (למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: שחר והב

בתום חקירה סמויה של משטרת ישראל, נעצר חשוד שהונה משפחות מפונים ואת רשויות המדינה במיליוני שקלים. החשוד הוא בעל בית דירות אירוח שלא דיווח יציאה של המפונים והמשיך לקבל את הכסף עבורם. 

מדובר בחשד לניצול ציני של הסיוע שמעניקה המדינה במפוני מלחמת "חרבות ברזל" - משפחות המפונים זכאיות לקבל מהמדינה מימון לחדר במלון או שכר דירה. במידה והמפונים בוחרים שלא לעשות שימוש בזכות זו, זכאים לקבל מהביטוח הלאומי 220 שקלים ליום למבוגר ו-100 שקלים ליום לילד.

בחודשים האחרונים נוהלה חקירה סמויה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, שהחלה בעקבות דיווח של משרד התיירות למשטרה, אודות תלונות בחשד לכך שיש מי שמנצלים את מצוקתם של המפונים ואף מוציאים כספים במרמה מהמדינה.

משרד התיירות הגיש את התלונה למשטרה, צילום: dapd

על פי התלונות, בעל הדירות שבו התארחו מפונים לא דיווח על עזיבתם. כאשר הגיעו המפונים לבקש את הכסף המגיע להם מביטוח לאומי, נאמר להם כי אינם זכאים לקבלו, משום שברישומים לא דווח על עזיבתם.

בתום החקירה הסמויה, הפכה אמש (יום שני) החקירה לגלויה - והיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית עצרה את החשוד המרכזי בפרשייה.

מחומר החקירה עולה כי העבירות שביצע החשוד הן עבירות מרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף ועבירות מתחום הלבנת הון. החשוד דיווח על נתונים כוזבים באשר להלנת המפונים החל מ-7 באוקטובר ועד למועד ביצוע מעצרו. העבירות שביצע החשוד הן בהיקף של מיליוני שקלים, שאותם גרף לכיסו מקופת המדינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר