התפרצות זיהומים בשלוש מחלקות ברמב"ם: ביה"ח הורה לסגור אותן

הצוותים הרפואיים במחלקות יעברו לעבוד במיגון מלא במעבר בין חולה לחולה • כמו כן, לא ייקלטו בהן חולים חדשים עד התגברות על ההתפרצות • מדובר בזיהומים שאינם מסכנים אנשים בריאים, אך לחולים עם מערכת חיסון מוחלשת הם עלולים לגרום לסיבוכים מסכני חיים • במשרד הבריאות ציינו: "היחידה הארצית למניעת זיהומים עם ביה"ח ומנחה בפעולות הנדרשות לטובת ההתמודדות עם הנושא"

בית החולים רמב"ם בחיפה. צילום: אלי גרוס

התפרצות של זיהום בחיידקים עמידים ומסכני חיים בשלוש מחלקות ברמבם: בית החולים הודיע היום (שלישי) באופן יזום כי במחלקות שבהן אותר הזיהום, יעברו הצוותים הרפואיים לעבוד במיגון מלא במעבר בין חולה לחולה, וכמו כן לא ייקלטו בהן חולים חדשים עד התגברות על ההתפרצות.

"הנהלת המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה הורתה אתמול על נקיטת צעדים דחופים להשתלטות על התפרצות זיהומים שהתגלו בכמה מחלקות בבית החולים", נכתב בהודעה מבית החולים.

בית החולים רמב"ם (ארכיון)., צילום: דוברות רמב"ם

"מדובר בחיידקים עמידים מסוג אציטונובקטר וקלבסיאלה, ופטריה מסוג קנדידה אאוריס. זיהומים אלה אינם מסכנים אנשים בריאים, אך לחולים עם מערכת חיסון מוחלשת הם עלולים לגרום לסיבוכים מסכני חיים. ההתמודדות עם זיהומים מסוג זה מהווה אתגר מיוחד בבתי חולים שבהם יש תפוסה גבוהה במיון ובמחלקות הפנימיות בכל העולם בשנים האחרונות".

כמו כן, רופ' מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם, הנחה גם לתדרך את משפחות החולים המבקרות במחלקות על התמגנות והקפדה על ניקיון ידיים.

מדובר על כ-50 חולים עם זיהומים בשלוש מחלקות - שתי מחלקות פנימיות ואחת נוירוכירורגית. כ-20 חולים עם זיהום בשם אצינובקטר. כ-12 קנדידה והיתר חיידק עמיד לאנטיביוטיקה בשם קלבסיאלה. 

במשרד הבריאות ציינו כי "כלל המקרים דווחו למשרד הבריאות.
היחידה הארצית למניעת זיהומים במשרד הבריאות נמצאת בקשר ישיר ושוטף עם היחידה למניעת זיהומים בבית החולים ומנחה בפעולות הנדרשות לטובת ההתמודדות עם הנושא, לרבות חקירת מקור ההדבקה, התערבות לבידוד נכון של הנדבקים, פעולות לצמצום הסיכון להדבקה ועוד.

במסגרת הדיווחים מבית החולים, אישר אתמול משרד הבריאות הסטת מטופלים לבתי חולים אחרים בחיפה בשעות העומס. האירוע בבית החולים לא משפיע על ההיערכות לתרחיש חירום בצפון הארץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר