ד"ר אחמד בדראן | צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ד"ר אחמד בדראן

ד"ר בדראן יעמוד לדין משמעתי בחשד לרשלנות רפואית חמורה

הבשורה: משרד הבריאות יפתח בעיצומים נגד הרופא, שלפחות שבע נשים שעברו אצלו שאיבת שומן אושפזו • המחדל: אף שעברו ארבעה חודשים מהפרסום, הוא ממשיך לקבל מטופלות ומפרסם את שירותיו

הרופא הרשלן ד"ר אחמד בדראן, שלפחות שבע נשים אושפזו עקב שאיבת שומן שעברו אצלו, יעמוד לדין משמעתי במשרד הבריאות וקיימת אפשרות שרישיון העיסוק שלו יישלל או שתוגבל האפשרות שלו לעסוק ברפואה.

כבר לפני ארבעה חודשים חשפנו ב"ישראל היום" כי ישנן שבע נשים שטופלו בבתי חולים שונים בישראל בעקבות סיבוכים שאירעו בהליך שאיבת שומן שביצע ד"ר בדראן. אחת מהן היתה במצב קשה מאוד ובטיפול נמרץ.

למרות הזמן שחלף ואף שחלק מהמקרים אירעו כבר לפני חצי שנה, משרד הבריאות נמנע עד כה מלנקוט צעדים נגד הרופא. בשלב מסוים טענו במשרד הבריאות כי הם מנועים מנקיטת צעדים משום שהפעולות שהוא מבצע נעשות ברמאללה בתחומי הרש"פ. במשך כל הזמן הזה הוסיף ד"ר בדראן לפרסם עצמו ולהיפגש עם מטופלות ערביות ישראליות בתחומי ישראל, ולאחר מכן לקבוע איתן לביצוע הטיפול במרפאה ברמאללה.

רק היום פרסם טיפול שאיבת שומן., צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ד"ר אחמד בדראן

רק היום פרסם בעמוד האינסטגרם שלו טיפולי שאיבת שומן עם פרטי התקשרות שלו, והוא מפרסם כמעט על בסיס יומיומי טיפולים אסתטיים שונים כמו מילוי שפתיים וטיפולים להעלמת ורידים ברגליים.

נסרין גבור (43) ממזרח ירושלים היא אחת הנשים שעברו שאיבת שומן אצל ד"ר בדראן ברמאללה, והיא היתה מאושפזת כמעט חצי שנה בטיפול נמרץ בהדסה עין כרם, בעוד הרופאים שם נאבקים לטפל בסיבוכים שנוצרו בטיפול שעברה ברמאללה. הרופאה שטיפלה בה בביה"ח הדסה אף אמרה כי מדובר במקרה החמור ביותר של סיבוך שבו טיפלה.

לאורך התקופה משרד הבריאות סגר מרפאה שהפעיל ד"ר בדראן בנוף הגליל. אך כאמור, למרות דיווחים שהמשיכו להגיע למשרד הבריאות לא ננקטו צעדים נוספים. רק כעת הסתיים בירור ושימוע שנערכו לו, והוחלט להעמיד אותו לדין משמעתי.

סיבוכים קשים

מהאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית נמסר בתגובה: "אנחנו מחזקים את ידי משרד הבריאות בהחלטה הדרמטית, אף שלקח זמן מה מאז שהעברנו להם תלונות בנושא. אנחנו קוראים לציבור להקפיד על פנייה לרופא מומחה ולא להסתכן ולהתפתות לניתוחים במחירי מבצע. נוסף על כך אנו מאחלים החלמה מהירה לנפגעים, שחלקם טופלו על ידי הפלסטיקאים המומחים שלנו בבתי החולים וחייהם ניצלו לאחר הסיבוכים הקשים".

ד"ר בדראן מיוצג על ידי עו"ד תמי אולמן, שמסרה "בבוא היום הוא יציג את עמדתו בפני בית הדין".

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות ערך מספר בקרות במרפאותיו של דר בדראן ובדק את התנהלותו המקצועית
בעקבות הבדיקה הופסקו טיפולי שאיבת השומן במרפאותיו בישראל.

"משרד הבריאות רואה בחומרה את התנהלותו המקצועית במספר המקרים שנבדקו ובוחן אותם במסגרת הליכים משמעתיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו