קפה פלורה באמצע משתלה | צילום: הילה דפנה - יחסי ציבור

באמצע משתלה: הפוד טראק הקסום שאתם חייבים להכיר

הופעות מוזיקליות, פינות ישיבה מעוטרות פרחים וקסם מיוחד שקורה כשאוכלים ירקות טריים בין הצמחייה • קורן אשר הקים את "קפה פלורה" עם חזון לסייע לאוכלוסיות מיוחדות ונראה שהוא במסלול הנכון

לאן נוסעים?

בין עצים ועציצים באמצע משתלת מרמלשטיין הפורחת, אליה מגיעים מאחת הכניסות למושב גני טל בתחום המועצה האזורית נחל שורק, ישנה כניסה מעוטרת צמחיה. מבעד לה נמצא הפוד טראק הצבעוני "קפה פלורה". סביבו שולחנות מקושטי עציצי פרחים וכיסאות אקלקטיים, שמשיות ראטן וגם מחצלות ומשחקי שולחן.

כניסה מקושטת צמחים // צילום: הילה דפנה - יחסי ציבור

"אני עובד עם אבא שלי במשרד לפיננסים וביטוח. יש לי אחות קטנה עם תסמונת דאון ופיגור שכלי", מתחיל לספר קורן אשר, שהקים את המקום, וממשיך: "אני גדול ממנה בשש שנים והייתי דואג לה הרבה במהלך הילדות. תמיד היה לי חלום להקים הוסטל, מקום שיוכל לתת פתרונות גם לאנשים מיוחדים. נקרתה בדרכי הזדמנות לפתוח פוד טראק והרגשתי שאולי זה יכול להגיע מתחום האוכל". בפלורה, שנפתחה במשתלה באוקטובר אשתקד, ניתנת גם במה לאמנים יוצרים. רק לאחרונה התקיימה במקום הופעה של הזמר יהודה סעדו, שכל רווחיה עתידים להיתרם למעון השיקומי "עלעלים".

הצצה לקפה פלורה בלילה // צילום: הילה דודאל

מה אוכלים?

הרבה קסם יש באכילת ירקות טריים באמצע משתלה. בתפריט אפשר למצוא ברוסקטות וכריכים מעניינים, פיצות, סלטים עשירים, מאפים, קינוחים וגם ספיישלים כמו פולנטה או ריזוטו. "כל חומרי הגלם טריים. הם מגיעים אלינו יום יום ואת הכל אנחנו מכינים על המקום", אומר אשר. אל המקום הגענו דווקא בלילה. ברקע מוזיקה שמחה ולצד חליטות תה קרות עם נגיעות מיוחדות, טעמנו סלט מרענן "מהגינה של פלורה". היו בו סלקים ועלים כמו ארוגולה על מצע של לאבנה בתיבול שמן בזיליקום וזעתר. נהנו גם מפיצה פלורה עם רוטב עגבניות ומוצרלה בתוספת זוקיני ועגבניות שרי שנחתכו גס. שתי מנות נוספות קלילות וכיפיות היו הברוסקטות. אכלנו ברוסקטת "פלורה קראנץ'" מלחם מחמצת צרוב שעליו גבינת שמנת, עלי בייבי, בצל סגול, סלמון מעושן וגבינה מותכת שכיסתה הכל וגם ברוסקטה חמצמצה עם זוקיני, עשבים, שמן בזיליקום וגבינה בולגרית. המקום מגיש גם קפה קוריאני ומקאות קפה מקושטים בפרחים אכילים כמו אמנון ותמר או ציפורן.

ברוסקטת זוקיני, צילום: הילה דפנה

לקינוח הגישו לנו עוגת גזר גבינה עם קרם מסקרפונה וקרמבל - עוגה מנחמת שכיף לסיים איתה את הערב.

"חלק מהחזון של המקום הוא גם לתת פתרון לכמה שיותר אוכלוסיות, בין היתר, לצליאקים ולסוכרתיים. לכן תמיד יש לנו אופציות גם עבורם", מסביר קורן ומוסיף: "השף שלנו, אברי אגרנוביץ, עבד במטבחים שונים לפני שהגיע אלינו, בהם במסעדות: "אברטו", "מסה", "ג׳ורג׳ וג׳ון". הוא עצמו סוכרתי ומנסה כל הזמן לייצר פתרונות".

הפיצה,

איפה מטיילים?

באזור הזה בשפלה, שנמצא בסך הכל במרחק 30-40 דקות מהמרכז, יש כמה אטרקציות ומסלולי טיול שמתאימים גם למשפחות. בין השאר, תוכלו להגיע לביקור קצר או לפיקניק בשמורת תל מקנה ונחל תמנה שם אפשר לבלות בסביבת מים. טיילת נחל תמנה היא שביל שיוצא בין בית חלקיה ליד בנימין. זהו מסלול של כשני קילומטרים העובר בין שדות המושבים ומומלץ להגיע אליו גם בערב ולהפעיל את התאורה בסלולר. באזור נמצאת גם טיילת נחל שורק, מסלול העובר לאורכו של נחל שורק המזרחי. בחודשי החורף מומלץ לבקר בגבעת הרקפות בטל שחר ובחודשי האביב תוכלו להגיע לטיול פריחה בגבעת התורמוסים שבראשה בוהק בצבעו הסגול תורמוס ההרים. מקומות נוספים לביקור בסביבה הם: תל צפית, גבעות מרר ויער חרובית. אם אתם מחפשים אטרקציה ייחודית, תוכלו לצאת לטיולי סוסים בחוות הסוסים הטיפולית שנמצאת בבית חלקיה.

חליטות קרות עם טאצ',

יומן מסע

"אחד החלומות שלי הוא לעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים", אומר קורן אשר. הוא עצמו בן 38 אבא לשלוש בנות ומתגורר בקיבוץ גת הסמוך. היום פועל הפוד טראק בכל ימות השבוע למעט שבת ואשר מצליח לשלב בין ניהול המקום לבין עבודתו בתחום הפיננסי בזכות צוות הפלורה "שכבר הפך למשפחה", הוא אומר ומוסיף: "פלורה קמה לראשונה לפני בערך שנתיים, כששמעתי על מתחם פוד טראקים חדש שנפתח באשקלון, אבל אז לא הצלחתי לממש את החזון. בתחום האוכל, הדברים הם תהליכיים והכל לוקח זמן". בפלורה, שנפתחה במשתלה, התחיל אשר ליישם את המיזם שדמיין לעצמו. "קראתי למקום 'קפה פלורה' מלשון פרח או זרימה - ראיתי בעיני רוחי פוד טראק עם פרחים שקורים בו כל מיני דברים ייחודיים. בתור אנשים שאוהבים אוכל, מחשיבים את עצמנו גרגרנים לא קטנים, אוהבים אנשים, אוהבים תרבויות וכל דבר שהוא ייחודי ואפשר לקבל ממנו השראה, רצינו פשוט להעביר את זה הלאה. להביא משהו יוצא דופן עם אווירה שונה".

קורן אשר,

מה הפנטזיה שלך לגבי המקום?

"האידיאל הוא ליצור עוד פלורות קטנות במקומות שונים ייחודיים כמו פלורה בחווה או פלורה ביער, פלורה ביער, שיעסיקו אנשים עם מוגבלויות ושחלק מההכנסות מהם ומהפלורה הראשית יועברו לטובת אנשים עם מוגבלויות".

כשר - רבנות נחל שורק

כתובת: גני טל

זמני פתיחה:
ימים ראשון עד חמישי 9:00-23:00
יום שישי 08:00 - 16:00

יש להתעדכן בשינויים בזמני הפתיחה באינסטגרם

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר