יונדאי מתחילה לשווק בישראל בימים אלו את איוניק 5 המחודשת, זאת לאחר מקצה שיפורים לה זכתה המכונית בתחילת השנה. כמו בכל מתיחת פנים, גם איוניק 5 זכתה למספר שיוניים קוסמטיים אך עיקרם לא רק לשפר את ההופעה אלא גם את האווירודינמיות. בהתאם לכך זכתה המכונית לפגושים חדשים לשיפור זרימת האוויר שהוסיפו 2 ס”מ לאורך המכונית, חישוקים חדשים בעיצוב שמפחית את התנגדות הרוח וספוילר אחורי עליון המאריך את הגג ב-5 ס”מ ומשפר את זרימת האוויר בקצה המרכב.
בתא הנוסעים בוצעו שינויים קלים, בעיקר במערכת המולטימדיה בעלת הממשק העדכני, סידור מתגים שונה וגלגל הגה חדש. לצד זאת טיפלה יונדאי גם בהיצע מערכות הבטיחות האקטיביות, עם מערכת זיהוי ידי הנהג על ההגה ומערכת חדשה לשמירה על נתיב הנסיעה, כאשר בגרסאות האבזור הבכירות נוספה פונקציה לשליטה במכונית מרחוק על ידי השלט כדי לשפר את הכניסה למקומות חניה צפופים.
הבשורה המשמעותית של מתיחת הפנים היא דווקא בתחום יחידת ההנעה והסוללה. מעתה תגיע יונדאי איוניק לישראל רק בגרסאות ההנעה האחורית, כאשר המנוע זכה לתוספת של 12 כ”ס והספקו עומד כעת על 227 כ”ס. גרסאות אלו יגיעו עם סוללה חדשה בעלת קיבולת מוגדלת של 84 במקום 72 קוט”ש. התוצאה יחד עם השיפור באווירודינמיות היא טווח נסיעה משופר שנע בין 530 ל-570 ק”מ בהתאם לקוטר החישוקים ורמת האבזור.

לצד זאת, ולאור התחרות העזה בקטגוריה, מצטרפת להיצע המקומי גרסת בסיס חדשה ומוזלת לאיוניק 5. גרסה זו מסתפקת במנוע המספק 170 כ”ס, מה שמביא אותה להיות איטית בשניה אחת בתאוצה ל-100 קמ”ש ביחס לגרסאות הרגילות (8.5 לעומת 7.5 שניות). גרסה זו מצוידת בסוללה צנועה יותר בעלת קיבולת של 63 קוט”ש, כאשר טווח הנסיעה המוצהר הוא 440 ק”מ.
מחירה של יונדאי איוניק 5 המחודשת מתחיל ב-210 אלף שקלים עבור גרסת הכניסה החדשה. מחיר הגרסאות בעלות הסוללה המוגדלת מתחיל ב-230 אלף ומגיע עד 279 אלף שקלים עבור רמת הגימור הבכירה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו