X

המוצר החדש באתר אמזון: מכוניות

ענקית המסחר המקוון החלה להציע הזמנה של מכוניות חדשות של אחת היצרניות הפופולריות בישראל, כולל איסוף מסוכנות – בינתיים רק בארה"ב

מכונית יונדאי סונטה עם לוגו של אמזון. צילום: מערכת feedy באמצעות FLUX1.1

אמזון השיקה את Amazon Autos, פלטפורמת מסחר אלקטרוני חדשה המאפשרת ללקוחות לרכוש כלי רכב חדשים של יונדאי באופן מקוון, עם תמחור שקוף וללא עלויות נסתרות. השירות זמין כעת ב-48 אזורים מטרופוליטניים מרכזיים ברחבי ארה"ב, כולל ניו יורק, לוס אנג'לס ושיקגו.

"אנחנו משתפים פעולה עם סוכנויות ומותגים כדי לעצב מחדש את חוויית קניית הרכב – להפוך אותה לשקופה יותר, נוחה וידידותית ללקוח", אמר פאן ג'ין, ראש תחום Amazon Autos העולמי. לקוחות יכולים לעיין בקטלוג של רכבי יונדאי חדשים באתר או באפליקציה של אמזון, להזמין, לבחון אפשרויות מימון ולקבוע מועדי מסירה, עם אפשרות לתשלום מלא או מימון מותאם אישית.

Amazon Autos מציעה תהליך רכישה ללא עלויות נסתרות, כולל דמי מסמכים, שנפוצים בתהליך רכישת רכב, או עלויות נסתרות שמוסיפות הסוכנויות. הפלטפורמה מבטיחה תמחור שקוף מראש, כך שהלקוחות יראו את המחיר הסופי שהם צפויים לשלם. אמזון מצהירה: "המחיר שהלקוחות רואים בקופה הוא המחיר שהם משלמים, כולל כל המסים והאגרות".

לקוחות יכולים לקבל הנחה תמורת רכבם הקיים בעת רכישת יונדאי דרך Amazon Autos. ערך הטרייד-אין נקבע על ידי הערכה המבוצעת על ידי צד שלישי עצמאי, והערך יכול להיות מיושם ישירות לעלות הרכב החדש. Amazon Autos מאפשרת למשתמשים להגיש מידע על הרכב להערכה מסוכנות צד שלישי.

בעוד ש-Amazon Autos מציעה כרגע רק דגמי יונדאי חדשים, ישנן תוכניות להרחיב אותה למותגים וסוכנויות נוספים ב-שנה הקרובה, וגם להוסיף יצרניות ואפשרויות נוספות.

לקוחות יכולים להשלים את הזמנותיהם במספר קליקים, מה שמפחית את הלחץ על הסוכנויות המקומיות לתחזק פלטפורמות מקוונות משלהן. קונים באמזון בערים הנתמכות יכולים לרכוש כלי רכב המוצעים למכירה על ידי סוכנויות יונדאי מקומיות ישירות בפלטפורמת אמזון. ההסדר מאפשר לאמזון לבצע מכירות בסכומים גדולים, תוך כניסה לפלח שוק רווחי חדש מבלי להתמודד עם הטרחה של תחזוקת שטח אחסון למלאי והלוגיסטיקה הכרוכה בשילוח מכוניות.

רכבים חדשים שנרכשים דרך אמזון אינם נמסרים לפתח ביתו של הלקוח; הלקוחות חייבים לאסוף אותם בסוכנות הקרובה ביותר. בעת סחר ברכב, הלקוחות יצטרכו לענות על סדרת שאלות לגבי מצב רכבם עבור בקשת הטרייד-אין, שתעובד על ידי שירות הערכה עצמאי לקביעת ערך הטרייד-אין.

סטיבן סו, מנהל מכירות כללי ביונדאי, אמר: "החוויה הזו באמת מכינה את הסוכנויות להצלחה בכלכלה המתחדשת". הוא הוסיף: "הצגת המלאי שלנו באמזון היא שינוי משחק באופן שבו אנחנו מתחברים לקוני רכב".

Amazon Autos פועלת באופן דומה למערכת הרחבה יותר של המסחר האלקטרוני באמזון, תוך שימוש בממשק המוכר. לקוחות יכולים לחפש מכוניות בפלטפורמת אמזון כמו כל מוצר אחר. בעת עיון ב-Amazon Autos, לקוחות יכולים לבחור דגם ספציפי ולראות מה זמין מהסוכנויות המקומיות באזורם, כולל רכבים זמינים במרחק של עד 120 ק"מ. השירות מציע מחירים שקופים, ומבטל את הצורך במו”מ, מה שמושך קונים שעבורם חווית מכירת הרכב המסורתית נתפשת כמלחיצה.

אמזון פועלת כמתווכת, ומסייעת באפשרויות מימון דרך סוכנויות מקומיות, תוך מתן אפשרות ללקוחות לשלם מקדמה מינימלית של 500$, או לשלם את מלוא הסכום מראש. החברה מציעה גם אפשרות להחלפה ללא דאגות תוך 3 ימים, מה שאמור לתת שקט נפשי נוסף לקונים.

אמזון מעניקה ללקוחות הרוכשים דרך Amazon Autos כרטיס מתנה בשווי 2,300 דולר, כדי לעודד אימוץ ראשוני של השירות. ההצעה של כרטיס המתנה מסתיימת ב-10 בינואר 2025. על ידי הרחבת הפורטפוליו שלה לרכבים, אמזון מקווה לשמור על לקוחות באתר שלה לזמן ארוך יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר