אתחול מחדש: חברת אמזון (Amazon) חשפה את אלקסה פלוס, הגרסה המתקדמת של העוזרת הקולית שלה, המבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית גנרטיבית. באירוע שנערך בניו יורק, הציגה החברה את מה שהיא מכנה "הדור הבא של עוזרים קוליים", עם מטרה שאפתנית במיוחד - לשנות לחלוטין את אופן האינטראקציה של לקוחות עם מוצרי החברה.
זהו השינוי המקיף ביותר בעוזרת הקולית של החברה מאז השקתה לפני יותר מעשור. המהלך עשוי להוות מבחן לאמזון ולראש חטיבת המכשירים הטרי שלה, פאנוס פאניי, לשעבר מנהל המוצר הראשי של מיקרוסופט. האם הם יצליחו להפיח חיים במוצר האלקטרוניקה הצרכני החשוב ביותר שלה?
"אנחנו משתמשים בבינה מלאכותית כבר למעלה מ-25 שנה," אמר מנכ"ל אמזון, אנדי ג'אסי, שפתח את האירוע. "איננו משתמשים בטכנולוגיה כי היא מגניבה או מעניינת, למרות שהיא כזו, אלא כדי לפתור בעיות אמיתיות של לקוחות".
ג'אסי הדגיש כי הבינה המלאכותית הגנרטיבית תשנה כמעט כל חוויית לקוח קיימת, תוך יצירת חוויות חדשות שלא היו אפשריות בעבר.
מנהלת בתחום אלקסה, מארה סגל, הדגימה כיצד אלקסה פלוס יכולה לעבד מסמכים שהועלו - מיילים, מדריכים, מתכונים ועוד - כדי לחלץ פרטים מרכזיים. בנוסף, הוצגו שתי תכונות Amazon Kids+ חדשות: "סיפורים עם אלקסה" ו"חקרו עם אלקסה", המיועדות לעורר יצירתיות וסקרנות בקרב ילדים באמצעות סיפורים ומסעות חקר אינטראקטיביים.
אלקסה פלוס מציגה ארבעה מאפיינים מרכזיים שמבדלים אותה מהגרסה הקודמת:
- המערכת מסוגלת לנהל שיחות זורמות ואותנטיות, ללא צורך בשפה מדויקת או פקודות קבועות.
- ככל שמשתמשים בה יותר, אלקסה פלוס לומדת ומתאימה את עצמה להעדפות המשתמש, מבידור ועד העדפות תזונתיות.
- העוזרת החדשה מסוגלת לפעול עבור המשתמש, החל מתכנון פגישות וקניית מתנות ועד הזמנת נסיעות ועזרה בלימודים.
- שילוב של ידע נרחב עם אישיות נגישה, ההופך את הבינה המלאכותית הגנרטיבית לטבעית ונוחה לשימוש.
בנוסף, אמזון הציגה גם ממשק משתמש מחודש לסדרת מכשירי Echo Show, המתאים את עצמו למרחק המשתמש ומציג תוכן רלוונטי כמו לוחות שנה משפחתיים, הצעות מוזיקה, פאנל "עבורך" ובקרות בית חכם משופרות.
בין היכולות המרשימות שהוצגו נראו בין היתר: יצירת שגרות מורכבות בפקודה קולית אחת, גילוי מוזיקה לפי תיאורים עמומים, העברת מוזיקה בין חדרים עם התאמות חכמות, דילוג לסצנות ספציפיות ב-Prime Video, וסיכום אירועים ממצלמות Ring עם חיפוש וידאו חכם.
סרטון הדגמה של אמזון הראה כיצד תוכנת אלקסה פלוס החדשה מזמינה כרטיסים להופעות, מזמינה מקומות במסעדה ושולחת טקסט לשמרטף. "היא שימושית", אמר פאניי, בטרם הוא ובכירים נוספים בחברה ניהלו חילופי דברים חיים עם התוכנה המעודכנת.
המצגות הראו כי העוזרת משתתפת בשיחה קולחת, הבדל גדול לעומת חילופי הדברים המאולצים להן הורגלו משתמשי אלקסה. כמו כן, הוצגו יכולות חדשות: ניתוח מסמך ויצירת לוח שנה עם תאריכי אירועים על סמך המסמך, וסריקה של סרטוני מצלמת האבטחה רינג בביתו הפרטי של פאניי כדי לבדוק האם מישהו לקח את הכלב לטיול בשעות האחרונות.
נזכיר כי אמזון הכריזה על גירסה מבוססת AI כבר בספטמבר 2023. בתוך אמזון, התוכנית הייתה להוציא גירסה ניסיוניות בראשית 2024. אולם ההשקה נדחתה בכשנה מכיוון שהתוכנה עדיין לא היתה מוכנה. הקשיים נבעו בין השאר בגלל נטייתה של בינה מלאכותית יוצרת להציג מידע שגוי בסמכותיות.
אמזון גם התקשתה להתאים את התוכנה שלה לעידן ה-AI בגלל שזו לא תוכננה להשיב על השאלות באופן רציף אלא רק לשלוף תשובות קבועות מראש ממאגר נתונים.
אלקסה פלוס החדשה משתמשת במגוון מודלי שפה גדולים (LLM), לדברי דניאל ראוש, סגן נשיא אמזון. המודלים כוללים את משפחת מודלי נובה (Nova) החדשה, וכן תוכנה של אנתרופיק, סטראט-אפ ה-AI שבו השקיעה אמזון עד שמונה מיליארד דולר.
אלקסה פלוס זמינה גם דרך אפליקציית אלקסה הניידת וחוויית דפדפן חדשה, תוך שמירה על הקשר השיחה בין פלטפורמות. היא תושק בארה"ב בשבועות הקרובים, החל ממשקי בית עם מכשירי Echo Show 8, 10, 15 או 21.
המחיר של אלקסה פלוס יהיה 19.99 דולר לחודש. אולם היא תהיה חינמית למנויי תוכנית אמזון פריים שמחירה 139 דולר בשנה. לדברי פאניי, משתמשים יוכלו ליהנות מ"גישה ראשונית" החל ממרץ.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו