קצת יותר מ-3 שנים לאחר שהוצג הדור הרביעי של יונדאי טוסון, אחד הדגמים הפופולרים של היצרן בארה”ב, באירופה וגם בארץ, הוצג בתערוכת הרכב של ניו-יורק הדגם המחודש ל-2024 הכולל מתיחת פנים של אמצע החיים, האמורה לשפר את יכולותיו מול שלל המתחרים החדשים שנוספו בשוק מאז הצגת הדור הנוכחי.
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מסתפקת יונדאי בליטוש קל של המראה, עם נגיעות קוסמטיות לחזית הרכב, הכוללות פגוש מעט יותר אגרסיבי למראה ועיצוב מעודכן לגריל. בצידי הרכב נפגוש חישוקי גלגלים בעיצוב חדש וגם חלקה האחורי של המכונית זכה לפגוש מעט יותר ספורטיבי למראה. בחו”ל תוצע המכונית גם בגרסת עיצוב N Line הכוללת חבילת עיצוב ספורטיבית.

עדכון משמעותי יותר רושם תא הנוסעים שמציג שדרוג משמעותי מול הדגם הנוכחי, עם סביבת נהג ונוסעים באווירה טכנולוגית יותר ושדרוג האבזור והשימושיות בתא הנוסעים. כך למשל, לוח השעונים הדיגיטלי “12.3 ומסך המולטימדיה באותו הגודל חוברים ליחידה אחת, קונסולת המכשירים המרכזית עוצבה מחדש, ידית ההילוכים עברה למיקום מאחורי ההגה ומפנה מקום יקר בין המושבים הקדמיים אשר הופנה לעיצוב מחדש והגדלת פתרונות האחסון, ואל אלו מצטרפים גלגל הגה בעיצוב חדש, ריפודי מושבים חדשים, קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ונגיעות קוסמטיות רבות. ברשימת האופציות תוכלו לרכוש התנעה באמצעות זיהוי טביעת אצבע, מפתח דיגיטלי המאפשר כניסה לרכב דרך אפליקציה טלפונית, תצוגה עילית “12 המציגה מידע שימושי לצד תצוגת ניווט ועוד. בסעיף הבטיחות, שודרג הרכב במצלמת פנים המזהה את עייפות הנהג או הסחות דעת בנהיגה ורדאר המסייע למניעת שכחת נוסע במושב האחורי.
בין החידושים המעניינים בדגם: “מצב תינוק” המסייע לנהג להפחית את חדות ההאצה הראשונית, מחליק את כניסות הנהג לתחושת האצה עדינה יותר לנוסעים ומסייע לנהיגה שלווה יותר העוזרת להפחית הפרעות פוטנציאליות שעלולות להפריע לתינוקות או חיות מחמד, לצד מצב נהיגה חדש: “Green Zone” אשר מייעל מצב EV טהור (בגרסת הפלאג-אין) ושומר טווח נסיעה חשמלי לשימוש באזורים עירוניים במידה ובמסלול הניווט מופיע אזור בו מותר רק לרכבים חשמליים לנסוע מטעמי זיהום אוויר.

הדגם ימשיך להגיע לארץ עם גרסאות הבנזין המוכרות: 2.0 ליטר אטמוספרי 156 כ”ס עם תיבה אוטומטית 6 הילוכים פלנטרית ו-1.6 ליטר טורבו 180 כ”ס המשודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. שינוי ביחידות הכח יוצע בגרסאות ההיברידיות (שלא שווקו בישראל ביבוא רשמי), כאשר הגרסה ההיברידית הרגילה זוכה להספק של 235 קמ”ש וגרסת הפלאג-אין להספק שצמח ל-271 כ”ס, לצד טווח נסיעה חשמלי שעלה ליותר מ-50 ק”מ לפי נתוני היצרן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו