נחשף יונדאי אינסטר: הלהיט הבא בשוק הקטנות?

יונדאי אינסטר מצטרף לסגמנט מכוניות המיני החשמליות והזולות • היא מציעה עיצוב חביב, מרכב בסגנון ג'יפון והבטחה לתא נוסעים מרווח ושימושי מהמקובל • כל זה מלווה בביצועים נאים וטווח נסיעה עד 355 ק"מ בגרסה הבכירה • באירופה כבר מובטח גם תמחור אטרקטיבי - האם גם בארץ?

חשמלית קטנה וזריזה. יונדאי אינסטר . צילום: יצרן

סמגנט מכוניות המיני החשמליות שמכוונות בעיקר לנסיעה עירונית ועונדות תג מחיר זול (סביב ה-25,000 אירו באירופה) הולך ומתפתח בקצב מהיר, וצפוי להיות אחד הסגמנטים הלוהטים בשוק הרכב בשנה הקרובה. באירופה כבר משווקות דאצ'יה ספרינג וסיטרואן e-C3 ובחודשים הקרובים צפויים להצטרף גם דגמים של פיאט, BYD ועוד. בארץ, מוצעת כיום רק ליפמוטור T03 שלא זכתה להצלחה המצופה עד כה.

בסוף השבוע החולף ולאחר מספר טיזרים, חשפה יונדאי את נציגתה לקטגוריה המתפתחת, עם פרסום פרטים ותמונות ראשונות של דגם האינסטר (Inster), מכונית מיני חשמלית בתצורת ג'יפון, המהווה למעשה את הגרסה האירופאית והחשמלית של יונדאי קספר ששווק בדרום קוריאה בלבד מאז 2021.

מרכב מעוצב וקשוח. יונדאי אינסטר, צילום: יצרן

לאינסטר מרכב מעוצב וקשוח למראה של ג'יפון, עם הופעה חביבה למדי אך מהסוג שלא בטוח שכולם יתחברו. בדומה לשאר החשמליות של היצרן, גם כאן מוטיב הפיקסלים מלווה את עיצוב הרכב מבחוץ ובתא הנוסעים ומסייע למראה דיגיטלי ומתקדם. הממדים אופיינים לסגמנט ה-A (מכוניות מיני) עם מרכב באורך של 3.82 מטר, רוחב של 1.61 מטר וגובה של 1.57 מטר, אך עם בסיס גלגלים של 258 ס״מ היא צפויה להיות מרווחת לפחות כמו ה-i20 המשתייכת לקטגורית הסופר-מיני הגדולה יותר. נפח תא המטען מתחיל ב-281 ליטר וצומח ל-351 ליטר עם הוזזת הספסל האחורי הנע על מסילה קדימה בשעת הצורך.

שפע מקום למטען. יונדאי אינסטר,

בתא הנוסעים מציעה המכונית רצפה שטוחה המספקת מרווח מצוין לנוסעים גם מאחור. סביבת הנהג דיגיטלית כמצופה, אך מפתיעה לטובה עם שלל מתגים פיזיים לתפעול נוח יותר של המערכות החיוניות במהלך הנהיגה. גם כאן תפגשו שלל סממני עיצוב אשר נלקחו מדגמי החשמליות של היצרן, ויחד עם אופציה לצבעים בהירים, מתקבלת אווירה מאוד נעימה בקבינה. הדגם ישווק ב-2 גרסאות לבחירה, כאשר האבזור ברמת הגימור הגבוהה צפוי להיות נדיב במיוחד, לצד מפרט בטיחותי העשיר ביותר בקטגוריה.

יש גם מתגים פיזיים. תא הנהג ביונדאי אינסטר, צילום: יצרן

גרסת הכניסה לדגם מצוידת בסוללה בקיבולת 42 קוט״ש המבטיחה טווח נסיעה של מעל 300 ק״מ בתקן ה-WLTP (נתונים סופיים טרם פורסמו), ויחד עם הספק של 97 כ״ס מספקת תאוצה ל-100 קמ״ש ב-11.7 שניות ומהירות מרבית של 140 קמ״ש. גרסת הטווח הארוך מצוידת בסוללת 49 קוט״ש המבטיחה טווח נסיעה של מעל 355 ק״מ בתקן ה-WLTP, ויחד עם ספק של 115 כ״ס, מספקת גם ביצועים זריזים יותר עם תאוצה ל-100 קמ״ש ב-10.6 שניות ומהירות מרבית של 150 קמ״ש. 2 הדגמים יציעו גם תמיכה בטעינת DC מהירה עד 120 קילוואט.

יונדאי אינסטר צפוי להגיע לארץ ככל הנראה בתחילת 2025 ומעניין יהיה לראות אם היבואן אכן יקבע לרכב תמחור אטרקטיבי בארץ, בדומה למחיריו באירופה. במידה וכן, הוא צפוי ככל הנראה להיות להיט נוסף בשוק הרכב המקומי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר