היברידי או פלאג אין: לקסוס RX החדש בישראל

לקסוס משיקה בישראל את RX החדש עם מגוון מערכות הנעה מחושמלות, ולראשונה גם בגרסת פלאג-אין הייבריד החיונית להצלחה. המחיר הבסיסי נותר ללא שינוי ויחל מ-400,000 שקל

יבואנית לקסוס משיקה בישראל את הדור החמישי של לקסוס RX, ומסכמת שנה מוצלחת במיוחד בשוק המקומי. למרות האתגרים הרבים שהציב שוק הרכב העולמי ובעיות האספקה, לקסוס הצליחה לשמור על כוחה ותרשום נתון של כ-1,850 מסירות ב-2022. המשמעות היא שלקסוס הצליחה לשמור על כוחה ביחס לאשתקד, למרות ששוק היוקרה בארץ התכווץ ב- 5%. אגב, 82% מהמכירות של לקסוס בארץ היו בשנה החולפת של דגמים המצוידים גם במנוע חשמלי (היברידיים בעיקר), בשעה שהממוצע בקרב מותגי הפרמיום עמד בסה”כ על 49.5%.

עוד מ-wheel.co.il

בשנה הקרובה מצפה לקסוס לעלות לנתח שוק חשמלי של 92% ולהגדיל את  המסירות ל-2,200 מכוניות, בין השאר הודות להכפלת כמות הקרוסאוברים שתציע בארץ לשישה, עם הצטרפותם של דגמי ה-LX (בינואר), ה-RZ החשמלי (מרץ-אפריל) וקרוסאובר חדש שיוצג בקרוב ויגיע לארץ לקראת סוף השנה. לקסוס RX החדש אמור לתרום גם הוא להשגת היעד.

הדור החדש של לקסוס RX פותח על פלטפורמה חדשה (TNGA בורסיית GA-K) הכוללת תמיכה במבחר יחידות הנעה היברידיות ומערכות בטיחות מתקדמות חדשות העיצוב הוא התפתחות של הדור היוצא ומיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של לקסוס, אותה פגשנו בשנה החולפת גם ב-NX החדש. מידות הרכב לא השתנו משמעותית לעומת הדור היוצא, אך בסיס הגלגלים צמח ב-6 ס”מ ל-285 ס”מ ומבטיח מרווח משופר לחמשת הנוסעים. גרסת ה-7 מושבים שהוצעה בדגם היוצא, יורדת מההיצע בדגם החדש לעת עתה.

לקסוס RX החדשה, צילום: יצרן
צילום: יצרן

בתא הנוסעים מיישרת המכונית קו עם שפת העיצוב החדשה של לקסוס, הכוללת סביבת נהג בעיצוב נקי ובעיקר דיגיטלית יותר, עם מסך מגע מרכזי “14, אפשרות לפקודות קוליות משופרות שיוצע כסטנדרט בכל רמות הגימור ולוח מחוונים דיגיטלי (חלקי בגרסאות הבסיס).

RX החדש יוצע עם מבחר של 3 מנועים לבחירה. גרסת הכניסה תהיה RX350 ההיברידית העושה שימוש במנוע בנזין 2.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים, המפיקים 250 כ״ס ומציעים תאוצה ל-100 קמ״ש ב-7.9 שניות, לצד צריכת דלק של 15.7 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מחיר גרסה זו יחל מ-399,990 שקל.

מעליה תוצע גרסת פלא אין היברידית (PHEV) לראשונה בתולדות הדגם. גרסה זו נקראת +RX450h  כוללת תצורה דומה ל-RX350 אך עם מנועים חשמליים חזקים יותר והספק משלב של 307 כ”ס. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 18.1 קילוואט/שעה תאפשר נסיעה חשמלית מלאה לטווח של עד 65 ק”מ. מחיר גרסה זו יחל מ-464,990 שקל.

לקסוס RX, צילום: יצרן

בקצה משפחת הדגמים תוצע RX500h הספורטיבית המציעה שילוב של מנוע טורבו בנזין 2.4 ליטר וצמד מנוע חשמליים, המספקים הספק משולב של 371 כ”ס ומציעים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.2 שניות. דגם זה יוצע עם מערכת הנעה כפולה “DIRECT4”, היגוי אחורי דינמי, תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים ומערכת מתלים אדפטיביים משתנה וצפוי להציע גם הנאה מנהיגה, תחום שבו לא הצטיינה עד כה ה-RX. גרסה זו תגיע רק עם חבילת F Spot ומחירה עומד על 549,990 שקלים.

הגרסאות האחרות יוצעו  במספר רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית “KYUSHU” (ב-RX350 בלבד) כוללת אבזור מעט דליל ביחס למחיר ולמיצוב הרכב, וכוללת את מערכת המולטימדיה, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי “19 קלים, ריפודי עור מלאכותי ואת חבילת הבטיחות המלאה. רמת הגימור השנייה “Hadori” עשירה יותר וכוללת גם חישוקי “21, גג זכוכית פנורמי, אוורור למושבים, מצלמות 360 מעלות, ריפודי עור טבעיים ועוד. רמת הגימור “Takumi” (רק ב-RX450+) כוללת גם תצוגה עילית, דיפוני עץ אמיתי, חימום מושבים אחוריים, מראה מרכזית דיגיטלית, מתלים אדפטיביים ומערכת שמע יוקרתית של Mark Levinson עם 23 רמקולים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר