לקסוס LX600 בנהיגה ראשונה – דינוזאור בחליפה

הוא גדול, הוא צמא, יש לו מעל ל-400 כ"ס ויכולות שטח שעטופות בעור יוקרתי 25 רמקולים ואלגנטיות יפנית, לקחנו את LX600 של לקסוס לנסיעת מבחן

רכב כביש שטח הבכיר והגדול של לקסוס נועד לאנשים אשר רוצים את יכולות השטח של לנד קרוזר 300, אך עם הפינוק והפאר של ארמון בקינגהאם. מכיוון שאין יותר יבוא דגמי לנד קרוזר לארה”ב, LX600 הוא האופציה היחידה של היאנקים לקבל את יכולת השטח הזו. לישראל לנד קרוזר 300 לא מגיע, אבל גם אנחנו מקבלים את לקסוס LX ובתקינה אמריקאית.

עוד מאוברדרייב >>>

את לקסוס LX600  ניתן לקבל בתצורה סטנדרטית של 7 מושבים בשלוש שורות, או בתצורה נדירה ולימוזינית של 4 מושבים, ללא שורה שלישית אך עם כסאות קפטן מפנקים ומתכווננים לכל כיוון אפשרי. כיון שהוא בבסיסו לנד קרוזר אמיתי, השלדה של לקסוס LX בנויה כמו שרכב שטח אמיתי צריך להיות, עם שלדת סולם וסרן אחורי חי. העיצוב משלב את האלמנטים המוכרים של לקסוס עם שבכה עצומה בצורת שעון חול, מכסה המנוע בעל שתי הבליטות בצדדים ויחידות התאורה המעוצבות. לקסוס LX600 הוא רכב ענק, עם אורך של 510 ס”מ, רוחב של 199 ס”מ , גובה של כ-190 ס”מ ובסיס גלגלים לא ארוך במיוחד של 285 ס”מ. המשקל עצמי של כמעט 2.7 טון. בקיצור, דינוזאור בחליפה.

צילום: יולי קיסליוב

גם מבפנים לקסוס המשיכו עם ההלבשה היוקרתית והאיכותית. כל תא הנוסעים עטוף בעור ואיכות חומרי הגלם וההרכבה גבוהים מאוד. לוח המחוונים ברור ונוח, הקונסולה המרכזית כוללת שני מסכי מגע – עליון 12.3 אינץ’ למערכת שמע וניווט, תחתון 8 אינץ’ לבקרת אקלים. דבר אשר שונה מרוב המכוניות היום הוא ריבוי הכפתורים סביב המסכים שחלקנו אהב יותר וחלקנו אהב פחות. כך או כך, התפעול של כל המערכות הוא ברור נוח וידידותי אם דרך המסך או הכפתורים.

המרווח בשורה השניה שאמורה להיות נוחה במיוחד הפתיע אותנו לרעה ביחס לממדי הרכב. לא שצפוף ודחוק, אבל ציפינו לקצת יותר. לא ברור גם מדוע ברכב כה יקר יש גג שמש פצפון רק לחלק הקדמי ואת וילון הגג ווילונות לחלונות אחוריים צריכים להזיז בצורה ידנית ולא חשמלית. אבל זה רק כי התרגלנו להתפנק.

צילום: יולי קיסליוב

בחרטומו של לקסוס LX ישנו מנוע V6 בעל זוג מגדשי טורבו, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה. המנוע מייצר 409 כ”ס וזה מספיק כוח כדי להוציא את ה-LX מהמקום למרות גודלו בצורה מרשימה. תיבת ההילוכים לרוב מסתדרת ומוצאת את ההילוך הנכון מתוך המגוון הרב שיש לה. המחיר לביצועים הנאים של הקרנף הוא צריכת דלק ממוצעת של כ-6 ק”מ לליטר.

איכות השיכוך בעיר טובה ורוב המפגעים נספגים, למרות שהחלק האחורי הרבה יותר נוקשה ופחות מצטיין. בכביש מהיר איכות הנסיעה לוקה בחסר ולא תואמת את רמת המחיר של הרכב בעיקר בכל הקשור לריסון תנודות המרכב. מתלי אוויר היו יכולים להעניק איזון טוב יותר לטעמנו. בידוד הרעשים טוב מאוד ברכב בזכות חלונות כפולים, “דלתות ואקום” ומערכת אקטיבית לסינון, כך שנוצרת סביבה רגועה ושקטה כשניתן לגמוע מאות קילומטרים בקלילות.

צילום: יולי קיסליוב

כשיורדים לשטח היכולות האמיתיות של לקסוס LX600 מתגלות. בורר מצבי נהיגת השטח יודע להתאים את מכלולי הרכב על פי המתאר הנבחר ואליו מתווסף מהלך מתלים מרשים המאפשר המשך אחיזה של כל אחד מהצמיגים בשטח גם במתארים מאתגרים כמו הצלבות. הורדת הכוח לפני הקרקע טוב ורק הצמיגי הכביש נמוכי החתך מיצרים מגבלה אמיתית. 

לקסוס LX600 הוא בבסיס רכב שטח אשר הולבש לכביש. מי שמחפש רכב פנאי יוקרתי, עם נוכחות יוצאת דופן ויכולות שטח אמיתיות מדובר באופציה טובה מאד עבורו. הוא לא מושלם, אבל יודע לפצות על הכל עם היכולות הגבוהות בשטח. מי שמבקש יכולת שטח רצינית בשילוב פאר ושימושיות יישלם את המחיר הזה בשמחה. מי שלא באמת זקוק ליכולת של ה-LX בשטח יוכל למצוא כלים מפוארים מרשימים לא פחות ונוחים יותר.

לקסוס LX600 – תעודת זהות

מנוע: V6, טווין-טורבו-בנזין, 3.5 ליטר

הספק: 409 כ”ס ב-5,200 סל”ד

מומנט: 66.3 קג”מ ב-2,000 סל”ד

בסיס גלגלים: 285 ס”מ

משקל: 2,660 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.9 שנ’

מהירות מרבית: 210 קמ”ש

מחיר (דגם נבחן): 1.05 מיליון שקלים

בעד: יכולות שטח, יחודיות, פינוק

נגד: מחיר,איכות נסיעה, צריכת דלק

שורה תחתונה: פינוק יקר מאוד

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר