X

הטריק הישן להארכת משך הריח של בושם על העור

תם מתיזים את הבושם האהוב עליכם, מתמלאים בתחושת רעננות והניחוח עוטף אתכם, אבל כעבור לא הרבה זמן, הוא נעלם כאילו לא היה • אז איך אפשר לשמר את הניחוח האהוב למשך כל היום ולהשאיר את הרושם הנכון בכל מקום שבו תעברו? כש טריק פשוט, ישן ויעיל!

בושם הוא חלק בלתי נפרד משגרת היומיום של רבים מאיתנו, אך לעיתים קרובות הריח מתנדף מהר יותר משציפינו. צילום: המחשה - מידג'רני

הבושם שלכם הוא חלק בלתי נפרד מהסטייל והנוכחות היומיומית, אבל כמה מתסכל זה כשהריח מתנדף מהר מדי. אז מה הסוד להאריך את משך הבושם על העור? חפרנו באתרי Southern Living, Elle ו-Harper's Bazaar, ומצאנו תשובות מפתיעות: מסתבר שיש שיטות קלות וזמינות שיגרמו לריח להחזיק מעמד שעות, ולהשאיר אתכם רעננים וניחוחיים כל היום.

וזלין: הטיפ שלא הכרתם לעמידות מושלמת של הבושם

אחת הדרכים היעילות והוותיקות ביותר להארכת משך הריח של בושם על העור היא למרוח שכבה דקה של וזלין על נקודות הדופק בגוף לפני ריסוס הבושם. וזלין, בהיותו חומר לחות על בסיס שמן, "נועל" את הריח על העור ומונע ממנו להתנדף מהר מדי. נקודות הדופק – כמו מפרקי כף היד, הצוואר, ומאחורי האוזניים – הן המקומות המומלצים למריחת הווזלין לפני ריסוס הבושם.

בהיותו חומר לחות על בסיס שמן, וזלין "נועל" את הריח על העור ומונע ממנו להתנדף מהר מדי, צילום: המחשה - מידג'רני

חשיבות לחות העור: המפתח לבושם שנשאר לאורך זמן

רמת הלחות של העור משפיעה ישירות על עמידות הריח של הבושם. עור יבש נוטה לספוג את הריח מהר יותר, מה שמוביל להתנדפות מהירה. מריחת וזלין או קרם לחות על העור לפני השימוש בבושם מסייעת לנעול את הלחות בעור ולהאריך את משך הריח.

עור שמנוני באופן טבעי שומר טוב יותר על הריח, ולכן השימוש בווזלין יוצר אפקט דומה גם בעור יבש, כך שהבושם מחזיק זמן רב יותר.

נקודות הדופק - מפתח מרכזי לשימור הריח

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Ossa Perfumes (@ossa.perfumes)

התזה חכמה - הדרך שלכם לניחוח שנשאר

ריסוס הבושם על נקודות הדופק הוא אחד המפתחות המרכזיים לשימור הריח. אזורים כמו מפרקי הידיים, הצוואר, החזה ובתי השחי הם מקומות שבהם כלי הדם קרובים לפני השטח, דבר שיוצר חום טבעי. חום זה מסייע לשחרור הריח באופן איטי ומתמשך.

שימוש בשכבות של ריח ("Fragrance Layering")

דרך נוספת להארכת משך הבושם היא שימוש במוצרים ריחניים שונים בעלי אותו ניחוח, כמו קרם גוף וסבון רחצה, לפני ריסוס הבושם עצמו. שכבות הריח מסייעות לשמר את הניחוח על העור לאורך זמן ומעמיקות את תחושת הריח.

לא באור שמש ישיר. אחסון נכון של בושם, צילום: המחשה - מידג'רני

אחסון נכון של הבושם

מיקום האחסון של הבושם משפיע גם הוא על עמידותו. אחסון במקום קריר ויבש – כמו מגירת חדר הרחצה או ארון הבגדים – מגן על תערובת הריחות של הבושם מפני נזקי אור שמש ישיר וחום, ושומר על איכותו לאורך זמן רב יותר.

בהכנת הכתבה שימשו מקורות אלו אשר נמצאו בסיוע ChatGPT: 

  • “The Old-School Trick For Making Perfume Last Way Longer On Your Skin”, Southern Living, 2023.

  • "How To Make Perfume Last Longer", Elle, 2020.

  • "How to Store Your Perfume So It Lasts Longer", Harper's Bazaar, 2022.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר