התייחסו לעשבי תיבול כאל פרחים טריים. צילום: storyblocks

רעבים? 7 טריקים למטבח כדי לחסוך זמן, טרחה וכסף

לפעמים זה דווקא הדברים הקטנים שמציקים - שן שום שלא מתקלפת, סוכר שהתגבש במיכל, לחם שהתייבש לפני זמנו. הבשורות הטובות: יש מה לעשות

[object Object]

בישול ואפייה יכולים לשמח לבב אנוש, אבל גם לעייף ולפעמים אפילו להרגיז. בין אם אתם כבר שועלי מטבח ותיקים או בשלנים מתחילים, תמיד אפשר להפיק תועלת מכמה טריקים פשוטים כדי להפוך את כל התהליך לחלק ומהנה יותר. ChatGPT עזר לנו למצוא שבעה טריקים שיחסכו לכם זמן, יצמצמו בזבוז וישפרו את היצירות הקולינריות שלכם.

לשמור על עשבי תיבול טריים לאורך זמן

עשבי תיבול טריים יכולים לרומם כל מנה, אבל הם נוטים לנבול במהירות. כדי להאריך את חייהם, התייחסו אליהם כאל פרחים טריים. כל מה שצריך זה לחתוך את קצוות הגבעולים, להניח את עשבי התיבול בכוס מים, ולכסות אותם בצורה רופפת בשקית ניילון (חשוב לא לאטום). הנחת השקית באופן הזה יוצרת סביבה לחה, אך גם מאפשרת מעבר של אוויר. שימו את כל זה במקרר והחליפו את המים כל כמה ימים. השיטה הזו יכולה לשמור על טריות עד שבועיים.

לקלף שום ללא מאמץ

קילוף שום יכול להיות משימה מייגעת. כדי להאיץ אותה, אפשר להניח את שיני השום במיקרוגל ולחמם אותם למשך 15 שניות. זה יגרום לקליפות להשתחרר, כך שתוכלו להסירן בקלות. לחילופין, אפשר להניח את השיניים בצנצנת, לנער במרץ ולראות את הקליפות נושרות.

לשמור על סוכר חום רך

הניחו פרוסת לחם או כמה מרשמלו במיכל עם הסוכר החום. הלחות מהלחם או המרשמלו מונעת מהסוכר להתגבש ולהיות קשה לשימוש. רק זכרו להחליף את מה שבחרתם לשים כל כמה ימים כדי לשמור על רכות אופטימלית. הטריק הפשוט הזה לא רק חוסך את הטרחה של פירוק הסוכר הקשה, אלא גם שומר על תהליך האפייה חלק ויעיל.

להחיות לחם יבש

אל תזרקו את הלחם היבש כל כך מהר! הרטיבו את הלחם והכניסו אותו לתנור בחום של 150 מעלות למשך 10 דקות. המים יעניקו ללחם לחות מחודשת, ויהפכו אותו לרך ורענן שוב. הטריק הזה עובד היטב עבור באגטים, לחמניות, ואפילו לחם פרוס.

להבשיל בננות במהירות

אם אתה צריכים בננות בשלות לאפייה או שייק אבל יש לכם רק בננות ירוקות, אתם יכולים לזרז את תהליך ההבשלה. הניחו את הבננות בשקית נייר עם תפוח או בננה בשלה. גז האתילן שנפלט יזרז את ההבשלה. לשיטה מהירה עוד יותר, אפשר לאפות את הבננות הלא קלופות בתנור של 150 מעלות במשך 15-20 דקות עד שהקליפות משחירות. תנו להן להתקרר, ויהיו לכם בננות בשלות לחלוטין.

לקלף ג'ינג'ר בקלות

קילוף ג'ינג'ר עם סכין או קולפן גורם לרוב לבזבוז רב. במקום זאת, השתמשו בכפית כדי לגרד את העור. קצה הכפית מושלם לכניסה לפינות הג'ינג'ר מבלי להסיר יותר מדי מהבשר. זו טכניקה פשוטה שמפחיתה בזבוז.

להכין ירקות צלויים בפריכות מושלמת

ירקות צלויים הם תוספת בריאה וטעימה, אבל לפעמים הם יכולים לצאת ספוגיים ונטולי חיים. לירקות פריכים, חממו מראש את נייר האפייה בתנור לפני הנחת הירקות עליו. זה עוזר להם להתחיל להתבשל מיד, מה שמוביל למרקם פריך יותר. משחו את הירקות במעט שמן ותבלינים, והניחו אותם בשכבה אחת על תבנית האפייה החמה וצלו אותם ב-220 מעלות במשך 20-25 דקות תוך ערבוב באמצע הדרך.

שבעת הטריקים הללו נועדו להפוך את הזמן שלכם במטבח ליעיל ומהנה יותר. כך תוכלו לחסוך זמן, להפחית בזבוז ולשפר את הטעמים של המנות שלכם. בתיאבון!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו