תחקיר הטבח באפריקה חושף: התושבים אולצו לחפור שוחות והוצאו להורג ע"י המחבלים

אזרחים נוצרים בעיירה ברסלוגו בבוריקנה פאסו נפלו קורבן לארגון המזוהה עם אלקעידה • תחקיר שערך אתר "בלינגקט" חושף כי הם נרצחו בשעה שאולצו על ידי הצבא לחפור שוחות מגן

ללא

מאות אזרחים נרצחו על ידי ארגון הקשור לאל קאעידה במתקפה גדולה שהתרחשה בחודש שעבר בבורקינה פאסו, בצפון מערב אפריקה, כך חושף היום (חמישי) אתר התחקירים "בלינגקט".

על פי חשיפת האתר, שהצליב מקורות מידע מצילומי לוויין, סרטונים של הטבח ועדויות של ניצולים, הטבח התרחש בשעה שהמקומיים אולצו על ידי הצבא המקומי לחפור שוחות על מנת לסייע לו בהגנה על העיירה ברסלוגו, הממוקמת מאה וחמישים קילומטרים מהבירה ואגאדוגו.

ארגון הטרור העומד מאחורי התקיפה הוא ג'מעת נוסרט אל אסלאם ואל מוסלימין, או בקיצור ג'נים, ארגון המזוהה עם אל קאעידה ושואב השראה גם מארגון המדינה האסלאמית. הארגון מחזיק בנוכחות קבועה בחלקים של דרום מזרח מאלי ופעיל מאוד גם בבורקינה פאסו, שם ביצעו אנשיו את הטבח.

לפי התחקיר של "בלינג'ט", צבא בורקינה פאסו, הנשלטת על ידי חונטה צבאית המזוהה עם הציר הרוסי, הכריח את תושבי העיירה ברסלוגו לצאת ולחפור שוחות מגן עבור אנשיו. התושבים שהיו עסוקים בחפירת שוחות לא היו מודעים לסיכון של התקפה ולא היו חמושים.

המחבלים האסלאמיסטים הגיעו לעיירה כשהם רכובים על אופנועים וטנדרים ומצאו מאות תושבים מחוץ לשטח המיושב כשהם עסוקים בחפירה. התוצאה הייתה מזעזעת. לפחות שלושה סרטונים שונים בהם נראים המחבלים כשהם מוציאים להורג את התושבים ומשליכים את הגופות לשוחות שחפרו הועלו לרשתות החברתיות. אנשי "בלינגקט" הצליחו למקם את הסרטונים ולאמת את זהותם של חלק מהנרצחים.

העיירה ברסלגו בבורקינה פאסו לאחר הטבח, צילום: איי.אף.פי

נראה כי אנשי הצבא בחרו לסגת מהעיירה לעמדות מוגנות יותר בסמוך לכביש המוביל לבירה, והותירו את תושביה לאנחות. המחבלים פשטו עלבתי העיירה והוציאו להורג רבים בשטח הכנסייה. רבים מהתושבים מאשימים את הצבא כי הפקיר אותם לגורלם, בין היתר בשל היותם חלק מהמיעוט הנוצרי קתולי במדינה.

ארגון הטרור ג'נים טוען כי הרג בפעולה 300 "משתפי פעולה וסייענים לצבא", אך תחקיר בלינג'אט חשף כי הנרצחים לא היו חמושים ולא לקחו חלק באף מיליציה. על פי מקורות שונים, בין 175 ו-400 בני אדם נרצחו בטבח בברסלגו, אחד החמורים שבוצעו במערב אפריקה בשנים האחרונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר