בצל הפיגוע בגלילות: מתגברות הקריאות בקואליציה לקדם את החוק לגירוש משפחות מחבלים אזרחי ישראל

השר מיקי זוהר מסר כי "ללא החוק הזה, הפיגועים הללו רק יילכו ויתעצמו" • מהלך זה הוא חלק מ"שבירת הכלים" הצפויה מול היועמ"שית בחוקים הקשורים לסוגיות ביטחוניות במושב הכנסת הקרוב • "מול הטרור יש לנהוג ביד קשה ואני נחוש לקדם את החוק החשוב הזה בהקדם האפשרי", אמר ח"כ אלמוג כהן

מליאת הכנסת. צילום: אורן בן חקון

בהמשך לפרסומים ב"ישראל היום", לפיו השבוע יתקיים דיון בהרחבת החוק שימנע מ"תומכי טרור" להתמודד לכנסת ובחוקים להרחבת המאבק בטרור, הודיע הבוקר מיקי זוהר ("ליכוד"), שר התרבות והספורט ברשת X כי "יש לתמוך בחוק של אופיר כץ לגירוש משפחות מחבלים, אופוזיציה וקואליציה כאחד". זוהר הוסיף כי "ללא החוק הזה, הפיגועים הללו רק יילכו ויתעצמו".

כפי שפורסם ב"ישראל היום", מהלך זה הוא בגדר "שבירת הכלים" הצפויה מול היועמ"שית בחוקים הקשורים לסוגיות ביטחון במושב הכנסת הקרוב. הקואליציה רוצה לחוקק חוקים הנחשבים ביטחוניים, כגון גירוש משפחות מחבלים ושלילת זכויות סוציאליות. אלה חוקים שכבר החלו תהליכי חקיקה בעניינם, אך אלו נעצרו בחוות דעת של הייעוץ המשפטי.

ואכן, גם ח"כ אלמוג כהן ("עוצמה יהודית") מסר אחרי פיגוע הדריסה בצומת גלילות: "בהמשך לגל הפיגועים הרצחני אשר מבוצע באזרחי המדינה ע״י מחבלים בעלי תעודת זהות כחולה, תוך שימוש בחופש התנועה שלהם, נצביע ביום שלישי הקרוב בוועדת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית על חוק גירוש משפחות מחבלים. ביום שני, 4 בנובמבר, נצביע במליאת הכנסת בקריאה שנייה שלישית על החוק והוא ייכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.

מול הטרור יש לנהוג ביד קשה ואני נחוש לקדם את החוק החשוב הזה בהקדם האפשרי".

זירת פיגוע הדריסה בגלילות. "המחבלים משתמשים בחופש התנועה שלהם כדי לבצע פיגועים", צילום: קוקו

גם ח"כ חנוך מילביצקי ("ליכוד") פירסם ברשת X כי ביום שלישי תיערך הצבעה על נוסח החוק לגירוש משפחות מחבלים. "אנחנו באיחור גדול. לא נסכים לנסיונות טרפוד נוספים", הוא כתב, ברומזו לקשיים שבהם נתקלו ההצעות בייעוץ המשפטי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר