במערכת הפוליטית מגנים את אירוע הדריסה בהפגנה בת"א: "נקודת שפל בשנאת החינם בינינו"

פולטיקאים משני צידי המתרס גינו את המקרה שבו נראה נהג רכב דורס מפגינים, ופוצע אותם • גנץ: "מחריד וראוי לגינוי" • השר מיקי זוהר: "כל הצדדים צריכים לגנות את האלימות" • ח"כ סופר: "התפרקות החברה פנימה מסוכנת מכל אויב"

רגעי הדריסה בתל אביב . צילום: איתי רזיאל

אירוע הדריסה שאירע הלילה (שבת) בהפגנות ברחוב קפלן בתל אביב, עוררו זעם בקרב פולטיקאים משני צידי המתרס, שגינו את המקרה, אך הוספיו להאשים אלה את אלה בהידרדרות שהביאה לנקודת השפל הזו.

תיעוד: הדריסה בהפגנה בתל אביב // צילום: איתי רזיאל

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, אמר: ״אירוע הדריסה בתל אביב מחריד וראוי לגינוי. כולנו צריכים להשמיע קול ברור שמגנה כל אלימות. ההשוואה של המפגינים לאויבינו, והאשמתם ברצון לרצוח את ראש הממשלה, הם חוסר אחריות לאומית. ראוי שכל מנהיגי הציבור יתנהגו ברגישות לכל חלקי החברה, בייחוד בימים הקשים האלו. אני מבקש לאחל החלמה מלאה לפצועים, וקורא לכולם - אסור לחזור לימים שלפני 7.10".

הנשיא הרצוג מסר בהודעה לילית כי "אלימות היא קו אדום שאסור לחצות בשום פנים ואופן. אירוע הדריסה הלילה כנגד מפגינים הוא חמור ביותר ואני מגנה אותו בתוקף. יש למצות את הדין למול האלימות ולא לאפשרה". הנשיא הוסיף: "אסור לנו לחזור לשישה באוקטובר. עלינו לעשות הכל על מנת לשמור על אחדות ישראל. רק ביחד ננצח את אויבנו הששים לרעתנו".

יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, גינה: "אירוע הדריסה הערב בת״א הוא פשע שינאה ברור וחמור. על מערכת אכיפת החוק לפעול למיצוי הדין עם הדורס. זהו סימן נוסף להתדרדרות בחברה הישראלית בזמן שהיא מותקפת ע״י אויבינו מכל עבר. על סף תהום -חובה להתעשת!".

 

השרה מירי רגב, על אירוע הדריסה: "אני מגנה אלימות מכל צד שהוא. את אירוע הדריסה החמור הערב, את המפגינים שתוקפים את כוחות הביטחון וגם את אלו שניסו לפרוץ לבית ראש הממשלה עם לפידים בוערים. ‏עם ישראל חייב להיות מאוחד, בטח בזמן מלחמה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אירוע הדריסה הערב הוא חמור ביותר ועל רשויות החוק לעשות הכל כדי להעמיד לדין את הדורס. כל הצדדים חייבים לגנות את האלימות והשנאה שמופצת על ידי קיצונים שמנסים להחזיר אותנו אחורה. ‏אויבינו רק מחכים לקרע בינינו כדי שיוכלו לתקוף שוב, כפי שקרה רק לפני חצי שנה. חייבים לעצור את זה מייד".

יו״ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן: "המציאות הבלתי נתפסת שאנחנו מקבלים הודעות על נפילת לוחמינו, על מתקפות מתוכננות של אויבינו, ועל משפחת חטוף שקיבלה בשבת את יקירם שנרצח בשבי על ידי בני עוולה, ובמקביל אנחנו שומעים על דריסת מפגינים ואלימות שמופנית כלפי שוטרים מחייבת אותנו לעצור ולהירגע. זהו חוסר אחריות לאומי ממדרגה ראשונה לגרור אותנו בעת מלחמה לעוד אלימות ופירוד. די לאלימות! די לשיח האלים והמסית! פשוט די!".

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״אירוע הדריסה הינו נקודת שפל בשנאת החינם עודנו נלחמים אל מול אויב ציני ואכזר. חובה על כולנו לשנות, להשפיע ולקרוא לשיח אחראי ומאחד נחוש ואיתן. התפרקות החברה פנימה מסוכנת מכל אויב. אין דרך אחרת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר