משפחות חטופים: "סינוואר אינו מחסום יותר - אסור שהפקרתם תימשך"

פורום המשפחות חושש כעת מפעולת נקם נגד החטופים בעקבות ההערכות כי סינוואר חוסל: "הדרך לניצחון במלחמה עוברת בשחרורם" • עינב צנגאוקר: "על נתניהו להורות לצוות המו״מ להגיע להסכם מיידי להשבת כל החטופים הביתה לאלתר"

עינב צנגאוקר. צילום: קוקו

הידיעה על אפשרות חיסולו של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, הביאה את משפחות החטופים לחשש ודאגה על חיי אלו שעדיין נמצאים בשבי חמאס. האירוע מגיע על רקע דיווחים ופרסומים שונים לאורך השנה האחרונה, כי סינוואר מקיף את עצמו בחטופים, על מנת למנוע מצב שצה"ל יפציץ מהאוויר את מחבואו כפי שנעשה בחיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. החשש השני הוא מפני פעולת נקמה מצד החוטפים.

במשפחות עדיין לא קיבלו אישור לחיסולו הסופי של מנהיג חמאס, ואם הדבר יאומת, הם מקווים כי תתרחש עסקה מיידית להשבת כל החטופים.

פורום "חיים - משפחות להצלת החטופים" הדגיש הערב (חמישי) כי חיסול סינוואר הוא הישג, אך לא יהיה ניצחון במלחמה ללא השבת החטופים וזו אחריותו של נתניהו

"דמם של ישראלים רבים נמצא על ידיו של סינוואר ארכי רוצח שהביא את האסון הכבד ביותר על ישראל וגם על עמו שלו", נאמר בהודעת הפורום,  "חיסולו, כמו חיסול נסראללה, הוא ניצחון בקרב בעיקר על התודעה, אבל הדרך לניצחון במלחמה עובר בשחרורם של 101 החטופים מעזה. משפחות החטופים מקבלות את הבשורה הזאת ברגשות מעורבים ובדאגה ליקירינו שהופקרו במנהרות חמאס".

עוד ציינו כי לנוכח החיסול המסתמן כי "ההישג הצבאי הזה בעזה, כמו ההישגים של צה"ל בלבנון, מחייבים את ראש הממשלה נתניהו לפעול עכשיו באותה נחישות לשחרור החטופים בהסדרה כוללת שתבטיח גם את חזרתם של התושבים לצפון ולדרום.

"עכשיו, רשמית - סינוואר אינו מחסום בפני שחרור החטופים. אסור שהפקרתם תימשך אפילו יום נוסף אחד, האחריות המלאה לכך היא על נתניהו שצריך לבחור איזו מורשת הוא מבקש להותיר אחריו - נוטש החטופים או מי שפעל להשיבם".

יפעת זיילר, בת דודתה של שירי ביבס, כתבה: "יש בי רק פחד פחד גדול חרדה למה שעלול לקרות עכשיו. מה יקרה לחטופים שהשמועה שהמנהיג הדגול נהרג? אין לי אוויר".

אבי מרציאנו, אביה של התצפיתנית נועה ז"ל, שנרצחה בשבי חמאס, הגיב: "שנה אחרי שחיבקתי את נועה בפעם האחרונה, המפלצת, זו שלקחה לי אותה, שדם כל הבנות שלנו על הידיים שלו, פגשה סוף סוף את שערי הגיהנום. קצת צדק, אבל לא נחמה. נחמה תהיה רק כאשר נעמה, לירי, אגם, דניאלה וקרינה, החברות של הבנות שלנו, יחזרו הביתה. הן וכל יתר החטופות והחטופים שנמקים כבר למעלה משנה במנהרות בעזה. ולמרות הצדק הזה, מה שחשוב זה החיים של החטופים שלנו ולא המוות של המפלצות. אני מתפלל"

עינב צנגאוקר, אמו של מתן, בתגובה לאפשרות חיסול סינוואר: "סגרנו את החשבון עם רב המרצחים סינוואר אבל עכשיו, יותר מתמיד, החיים של מתן בני ושאר החטופים נמצאים בסכנה מוחשית.

מטה משפחות החטופים

"במיוחד היום, כשהמדינה נושמת לרווחה, חשוב לזכור ולהזכיר שהעם רוצה את החטופים בבית והחזרתם היא אחת ממטרות המלחמה. לא תהיה סגירת מעגל אמיתית, לא יהיה ניצחון מוחלט אם לא נציל חיים ונחזיר את כולם.

הפגנה ליד הקריה בקריאה להפלת הממשלה ולהשבת החטופים, צילום: יוסי זליגר

"נתניהו, גלנט והרמטכ"ל כבר אמרו בקולם שחמאס הוכרע מבחינה צבאית. שנה אחרי המחדל, זה הזמן למנף את ההישגים, ולתרגם את החיסול למהלך מדיני שיחזיר את יקירינו הביתה".

במטה משפחות החטופים הביעו הערכה עמוקה לצה״ל וכוחות הביטחון על הפעולה בעזה. לצד זאת, הדגישו כי "חיסולו של סינוואר מהווה אבן דרך חשובה בדרך אל הניצחון האמיתי, שיושג אך ורק עם החזרתם של 101 החטופים והחטופות. כבר למעלה משנה לא הצליחה ממשלת ישראל למנף את ההישגים הביטחוניים חסרי התקדים בלחימה בעזה לטובת שחרור החטופים.

"עתה, ראוי שהנהגת המדינה, ובראשה ראש הממשלה, יורו לצוות המו״מ להגיע להסכם מיידי להשבת כל החטופים הביתה לאלתר. אין ולא יהיה ניצחון מוחלט ללא שחרור כל 101 החטופים".
_____

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר