זעם במערכת הפוליטית על הסתרת קברו של חלל נוצרי: "דגל שחור לחברה הישראלית"

אמו של חלל צה"ל, סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל, גילתה אתמול כי בד שחור הונח על קברו במהלך אזכרה • ח"כ מאיר כהן: "לפעול באופן הנחוש הדרוש על מנת להגן על כבודם של אלו שנפלו למען המדינה ועל כבוד משפחותיהם"

קברו של דוד בוגדנובסקי שכוסה על ידי בד שחור. צילום: ללא

כעס במערכת הפוליטית לאחר כיסוי קברו של חלל צה"ל, סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל, בבד שחור מאחר שנחרט עליו צלב. 

ח"כ מאיר כהן קרא היום (שלישי) לשר יואב גלנט ולמשרד הביטחון לפעול נגד התופעה: "הבד השחור הזה הוא דגל שחור לחברה הישראלית. חיילי צה"ל בני כל הדתות נלחמים יחד ולמרבה הצער גם נהרגים יחד. אבקשך לפעול באופן מיידי, קודם כל בהבעת התנצלות פומבית ובמתן מענה למשפחה השכולה. אנא, פעל באופן הנחוש הדרוש על מנת להגן על כבודם של אלו שנפלו למען המדינה ועל כבוד משפחותיהם. אבקש לדעת האם כיסוי קברו של דוד ז"ל נעשה באישור והאם היו מקרים דומים של כיסוי קברי נופלים".

עמותת "הקול הנוצרי", המסייעת לחיילים נוצרים, פנתה לראש עיריית חיפה בבקשה לקדם הקמת אתר הנצחה לחללי העדה הנוצרית. 

לדברי ראשי העמותה, "אירוע זה, הכולל גזענות והדרה של המשפחה והקהילה הנוצרית, אינו מתקבל על הדעת ואינו הולם את ערכי צה”ל, מדינת ישראל והחברה הישראלית. אנו מצפים ממוסדות המדינה, ובעיקר מגורמים ציבוריים בעיריית חיפה ובמערכת הביטחון, לנקוט בכל האמצעים למניעת הישנות מקרים כאלו בעתיד, ולהוקיע גזענות ואפליה מכל סוג שהיא.

"כעמותה שפועלת למען קידום האחדות ושוויון בין הקהילה הנוצרית לכל אזרחי מדינת ישראל, אנו דורשים את חקירת האירוע, לקיחת אחריות מלאה, וכן פרסום התנצלות פומבית כלפי המשפחה והקהילה הנוצרית כולה".

משפחת פלד, שערכה אזכרה בסמוך אתמול בערב לרס״ל עמית פלד לוחם יחידת אגוז שנפל בקרב בשבת השחורה, ביקשה להבהיר: "הזדעזענו ללמוד על האירוע מהפרסום. לא היינו מודעים להנחת הכיסוי. אנחנו מכבדים ומוקירים את זכרו של סמ״ר דוד בוגדנובסקי שקבור ליד בננו, וכואבים יחד עם משפחתו ועם משפחות כלל הנופלים בהגנת המדינה, מבני כל הדתות והעדות. צר לנו על העצב והכאב הנוסף שנגרם למשפחתו".

אמו הנסערת של החלל, יוליה, פרסמה בפייסבוק פוסט נרגש, שבו כתבה: "פוסט של צער, טינה ואכזבה. היום נסעתי לדוידושקה כמו בכל יום כדי להדליק נר ולהיות איתו. הייתי המומה – שמו בד שחור על דוד שלי, הגיבור שלי, גיבור מדינת ישראל, כדי לכסות את המצבה ואת הצלב. אין לי מילים לתאר את ההשפלה שחשתי. חשבתי שדוד שלי, שמסר את חייו למדינה, שאהב את המדינה מעומק לבו, שהלך לצבא להגן עלי, על משפחתו ועל כולנו, לא שונה מבחורים אחרים ואינו אדם סוג ב'".

הפוסט של יוליה בוגדנובסקי, צילום: פייסבוק

היא הוסיפה: "עמדתי שם ובכיתי. לא הסרתי את הסמרטוט השחור הזה כי אני מכבדת את רגשותיהם של הורים אחרים, ואני יודעת איזה כאב יש בכל לב של אמא, אבא, אחות ואח. לא רציתי להפוך את הטקס לשדה קרב. אני לא נוגעת במצבות של ילדים אחרים, אז מי נתן לכם את הזכות לגעת בבני הקדוש? אני מאוכזבת, אני בוכה, אני צורחת מכאבים. זה לא העם היהודי שהתאהבתי בו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר