חנק וזייף התאבדותה: גיא שפירא הורשע ברצח אשתו רחל אייזנשטדט ז"ל

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת הפרקליטות במלואה והרשיע את שפירא בביצוע רצח בנסיבות מחמירות בת זוגו בשנת 2021 בביתם במעלה אדומים • לאחר שחנק את אייזנשטדט הציג מצג שווא שהמנוחה התאבדה וניסה להימלט מהמשטרה • גזר הדין יינתן בשנה הבאה

גיא שפירא בבית המשפט בירושלים . צילום: אורן בן חקון גיא שפירא

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת הפרקליטות במלואה והרשיע היום (שלישי) את גיא שפירא בביצוע רצח בנסיבות מחמירות של רחל אייזנשטדט ז"ל לפני כשלוש שנים בביתם במעלה אדומים. השוטפים ארנון דראל, השופט אלי אברבנאל, השופטת חיה זנדברג הרשיעו את שפירא בעבירה של רצח בנסיבות מחמירות (לפי החלופה של ביצוע הרצח באכזריות מיוחדת) ובעבירה של שיבוש מהלכי משפט.

גיא שפירא בבית המשפט בירושלים, צילום: אורן בן חקון

בבוקר יום 19.9.2021 הנאשם שפירא ואשתו, רחל איזנשטדט ז"ל רבו, בהמשך לסכסוך שהתגלע ביניהם. הנאשם יצא מהבית וחזר בשעה 09:15 לערך. עם שובו החל עימות נוסף בין הנאשם לבין רחל, ובמהלכו הניח הנאשם את ידיו על צווארה של רחל, הפיל אותה על הגב, רכן מעליה והוסיף לאחוז בצווארה. הנאשם לחץ את ידיו ואצבעותיו בחוזקה על הצוואר וחנק את רחל, בעוד היא נאבקת בו, ומנסה להתגונן בפניו. הנאשם התבונן בפניה, הוסיף לחנוק אותה בכוח וללפות את צווארה עד שהביא למותה.

לאחר המוות גרר הנאשם את גופתה לחדר האמבטיה, הכניס את הגופה לתוך האמבטיה, פנה למטבח, הביא משם סכין וחתך בעזרתו חתך עמוק בפרק ידה השמאלית כדי ליצור מצג שלפיו התאבדה. לאחר שהגיע למסקנה שהמצג שביקש ליצור אינו מספיק הוא הטביע את ראשה בתוך המים, נעל את דלת האמבטיה מבחוץ. הנאשם פנה לחדרו, השתתף בישיבת זום שעסקה בענייני עבודתו שנמשכה כשעה וחצי. בסמוך לשעה 12:00 ירד הנאשם לחדר האמבטיה ופתח את הדלת, רוקן את המים מתוך האמבטיה, ובמקביל התקשר למוקד מגן דוד אדום ודיווח על כך שמצא את אשתו כשהיא אינה נושמת.

ביום 21.9.2021 ביקשה המשטרה לעצור את הנאשם לצרכי חקירה, אך הוא נמלט, נסע ברכבו לכיוון דרום ולאחר שהרכב נעצר הוא יצא מהרכב וירה בעצמו באקדחו האישי לעיני השוטרים.
לא הייתה מחלוקת על כך שהנאשם הוא שגרם למותה של רחל ז"ל והדיון התמקד בשאלת קיומן של אחת הנסיבות המחמירות – אכזריות מיוחדת וביצוע ההמתה לאחר תכנון או הליך ממשי של שקילה - וכן בשאלה האם ההמתה נעשתה בנסיבות של אחריות מופחתת בשל התגרות מצד רחל בנאשם.

בהכרעת הדין התקבלה עמדת המאשימה כי מתקיימת אחת הנסיבות המחמירות, המתה תוך אכזריות מיוחדת, ומשכך הורשע הנאשם ברצח בנסיבות מחמירות, שלצידה עונש של מאסר עולם חובה. קביעה זו התבססה על כך שהנאשם חנק את המנוחה כשהיא שוכבת מולו ומביטה עליו; החניקה נמשכה מספר דקות, תוך מאבק, שכל אותה עת נשקפו פחד ובעתה בפניה של המנוחה (כפי שהעיד הנאשם).

רחל אייזנשטדט ז"ל וגיא שפירא המואשם שרצח אותה, צילום: מתוך הפייסבוק

טענת ההגנה לקיומה של המתה בנסיבות של אחריות מופחתת, שנשענה על התגרות מצד רחל בנאשם, נדחתה. וכן נדחתה טענת המאשימה כי המתה בוצעה לאחר תכנון או הליך ממשי של שקילה, זאת נוכח עובדות העניין. הנאשם הורשע בעבירה נוספת של שיבוש מהלכי משפט.

בתשובה לכתב האישום טען הנאשם כי הוא שגרם למותה אבל אחריותו לכך היא מופחתת בשל האירועים שקדמו לרצח ומצבו הנפשי. פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד אילה גלברד-יעקב, טענה כי מעשיו של הנאשם בוצעו בידיים חשופות, כשפניו אל מול פניה והוא רק ממתין ומייחל למותה ועל כן יש להרשיע אותו בביצוע רצח בנסיבות מחמירות. 

עו"ד רותי אלדר, המייצגת את שבעת ילדיה של רחל אייזנשטאדט ז"ל מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, במסגרת ייצוג נפגעי עבירות המתה אמרה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט להרשיע את הנאשם ברצח בנסיבות מחמירות, בבידוי ראיות ובשיבוש מהלכי משפט. הרשעה בעבירה זו טומנת בחובה עונש מאסר עולם חובה, כפי שראוי וצודק בנסיבות המקרה. לאורך כל ההליך הפלילי, אשר נמשך שלוש שנים קשות ומייסרות למשפחה, הנאשם לא הכחיש את הרצח, אך המשיך בניסיונותיו הנלוזים להתחמק מאחריות למעשיו. הנאשם, אשר היה בעלה של המנוחה המשך 15 שנה, נהג בקור רוח מקפיא עת ספד לה בלוויה, ישב שבעה עם בני המשפחה וזאת לאחר שרצח אותה בדם קר וניסה לביים כי התאבדה. ילדיה של רחל אייזנשטאדט ז"ל, כואבים ואבלים על מותה בנסיבות כה טראגיות ואכזריות של אימם היקרה, אבל חשים כי כעת נעשה צדק ולא רק משפט".

יו"ר נעמת חגית פאר הגיבה להרשעה גם כן ״ראוי שהמפלצת הזאת תנמק בכלא- מדובר באכזריות קיצונית, ברצח בדם קר ובניסיון לביים את הפשע כך שייראה כאילו רחל ז״ל התאבדה. האדם הזה אינו ראוי לכל חסד ויש לקוות שגזר הדין יביא זאת לידי ביטוי״. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר