בג'נבה העסקים כרגיל: דרישה מישראל לסגת משטחי הרש"פ כולל ממזרח ירושלים

משלחת הכנסת בראשות ח"כ דן אילוז התעמתה עם חברי פרלמנט ממדינות ערב במסגרת דיון בו חברים פרלמנטים מרחבי העולם • יו"ר המועצה הלאומית הפלשתינית, מוסה חדיד: "בצד הישראלי יש עשרות קורבנות, אבל בצד הפלשתיני עשרות אלפים שאיבדו את חייהם ועוד מאות אלפים שנפגעו" • אילוז הגיב: "אם לא תתקפו - לא תותקפו"

הדיון בז'נבה. צילום: .

עימות נרשם היום (שני), בג'נבה, שוויץ, בין יו"ר משלחת הכנסת לאיגוד הבין פרלמנטרי (IPU), ח"כ דן אילוז, לסגן יו"ר המועצה הלאומית הפלשתינית, מוסה חדיד, וחברות פרלמנט מטורקיה, עירק וירדן.

דיוני הוועדה בג'נבה, צילום: .

במהלך דיוני הוועדה לענייני המזרח התיכון של האיגוד. חדיד פנה לחברי הוועדה ואמר: "בצד הישראלי יש עשרות קורבנות, אבל בצד הפלשתיני עשרות אלפים שאיבדו את חייהם ועוד מאות אלפים שנפגעו". עוד טען הנציג הפלשתיני כי "האוכלוסייה העזתית מושמדת. אלפים לא מוצאים פת לחם לילדיהם. אפילו האוהלים ששימשו להם מקלט מופצצים ואנשים נשרפים שם חיים".

ראש המשלחת הישראלית, ח"כ דן אילוז, השיב למתקפה ואמר: "אני רוצה לומר משהו מאוד ברור כי המשוואה פשוטה: אם לא תתקפו את ישראל - לא תותקפו. אם אתם לא רוצים שיתקפו אתכם, אל תשלחו פצצות לעבר ישראל".

עוד הדגיש ח"כ אילוז: "יש כרגע שתי תנועות שונות במזרח התיכון. יש תנועה אחת שמנסה להביא כאוס, מלחמה והרבה סבל למזרח התיכון, והיא מובלת על ידי איראן ושלוחותיה. ובזה אנחנו נלחמים. אבל יש גם תנועה אחרת מלאת תקווה, התנועה של הסכם אברהם, של יותר שיתוף פעולה, של שלום, של סחר הדדי, של מזרח תיכון טוב הרבה יותר".

חברת הפרלמנט הטורקי, אסומן ארדואן: "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים. היא משתמשת במכשירים אלקטרונים תמימים כמו זימוניות וטלפונים – כפצצות. נשים, תינוקות – גם הם מטרות עבור ישראל. היא קוראת להפסקת אש ולא מפסיקה לירות".

איום בסנקציות

במהלך דיוני האיגוד הבין-פרלמנטרי (IPU), בו מיוצגים 195 פרלמנטים מכל רחבי העולם, מתוכננת הצבעה על סעיף חירום שהוגש על ידי הפלשתינים יחד עם מדינות ערב (בהן לבנון, סוריה, ירדן ומצרים).

הסעיף דורש כי ישראל תיסוג תוך שנה מכלל שטחי הרשות הפלשתינית, כולל מזרח ירושלים וכי על הכנסת יהיה לדווח מדי חודש על התקדמות ביצוע ההחלטה. עוד נכתב בסעיף החירום: "הכנסת אחראית ושותפה מרכזית להפרות חוק בין לאומיות ובמידה ולא תקיים את ההחלטות יינקטו סנקציות נגדה".

משלחת הכנסת, בה חברים ח"כים מהקואליציה (דן אילוז וצגה מלקו מהליכוד) ומהאופוזיציה (אלעזר שטרן מיש עתיד), פועלת יחד על מנת לסכל את המהלך. ההצבעה צפויה להתקיים מחר בערב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר