דובר צה"ל במסר לתושבי לבנון: "התרחקו מבתים שבהם חיזבאללה מאחסן אמל"ח"

דובר צה"ל התייחס לתקיפות הנרחבות בדרום לבנון, ואמר בהצהרה שמסר לתקשורת כי "התקיפות יימשכו בזמן הקרוב" • לדבריו, "הקלטתי מסר ברור לכל תושבי דרום לבנון - בשעות האחרונות זיהינו כוונה להפציץ את ישראל, ובזמן הקרוב נתקוף" • הגרי מסר כי חיזבאללה מסכן את תושבי הכפרים והוסיף כי ארגון הטרור פרס אמל"ח בתוך בתים וחימש אותם, "ובכך הפך את דרום לבנון למרחב לחימה"

תא"ל דניאל הגרי. צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס הבוקר (שני) לגל התקיפות של צה״ל בלבנון הבוקר, ואמר כי הן "יימשכו בזמן הקרוב" לאחר שבשעות האחרונות זוהו הערכות של חיזבאללה לתקוף את ישראל. 

הצהרת דובר צה"ל 23.09 // דובר צה"ל

צה"ל החל בתקיפות לפני כשעה. הגרי אמר כי הקליט מסר לכל תושבי הכפרים בדרום לבנון, והקריא אותו: "בשעות האחרונות אנחנו מזהים כוונה לתקוף את מדינת ישראל. בזמן הקרוב אנחנו נתקוף. יותר מ-20 שנה חיזבאללה פרס אמל"ח בתוך בתים וחימש אותם, ובכך הפך את דרום לבנון למרחב לחימה".

הגרי חשף כי לפני כמה שבועות מחבלי חיזבאללה תכננו לשגר טיל שיוט מבית אזרחי, והציג תיעוד של הבית. "כך נראה כפר בדרום לבנון. חיזבאללה מאחסן טילי שיוט, רקטות וכטב"מים בתוך בתים אזרחיים בחסות האוכלוסייה הלבנונית, ומסכן בכך את האזרחים הגרים בכפר", אמר הגרי בהודעה לתושבי דרום לבנון.

צה"ל בגל תקיפות "נרחב" נגד חיזבאללה, צילום: דובר צה"ל

"אנחנו עוקבים אחר הפעילויות האלה, מאתרים את האמל"ח ומשמידים אותם בתקיפות מדויקות. זו תקיפה שבוצעה לפני כמה שבועות וכעת אנחנו חושפים לראשונה את השיטה של מחבלי חיזבאללה, אשר מסתירים טיל שיוט בבית אזרחי לגמרי, שבו הם מייצרים פתח ייעודי לשיגור הטיל, וממנו הם משגרים אותו לישראל. כאן ניתן לראות כיצד זיהינו את המחבלים פותחים את הפתח הייעודי, ובהתאם לכך ביצענו תקיפה ממוקדת, חיסלנו את המחבלים ומשם תקפנו באופן מדויק את המבנה ואת הטיל".

דובר צה"ל פרסם מוקדם יותר שחיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש ששוגר מעיראק, ועשה את דרכו לישראל מסוריה. זאת, בהמשך להתרעות שהופעלו בין השעות 04:54-04:45 בדרום הגולן. הופעלו התרעות על פי מדיניות, אין נפגעים.

צה"ל תקף בית ממנו ניסה חיזבאללה לירות טיל שיוט לעבר ישראל // דובר צה"ל

הגרי קרא לתושבי דרום לבנון: "בזמן הקרוב נתקוף מטרות בלבנון, אנחנו קוראים לכל מי שנמצא בסמוך לנכסים או בתוך בתים שבהם חיזבאללה מסתיר אמל"ח - להתרחק מהם מיד, לשם ביטחונכם. חיזבאללה מסכן אתכם ואת משפחותיכם. חיזבאללה גורר את לבנון ואת האזור כולו להסלמה, וחסן נסראללה אחראי לכך".

בנוגע לדיווח אודות חיסול מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר, הגרי אמר: "לא ניתן לאמת או לשלול את הדיווחים. יש לנו תכלית להגיע לסינוואר. אין מידע שהוא מת ואיני יכול לאשר או לשלול את זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר