החטוף קאיד פרחאן אלקאדי חולץ בחיים משבי חמאס בעזה

פרחאן בן ה-52, הגר בכפר מדרום לרהט, נשוי ואב ל-11 חולץ מהשבי לאחר 326 ימים • קאיד עבד במשך שנים רבות כשומר בבית האריזה שסמוך למושב ישע - וממנו נחטף • ביה"ח החולים סורוקה: הוא בהכרה מלאה ומצבו הכללי טוב • קרובת משפחתו סיפרה: "חיכינו עשרה חודשים, התחושות הן שמחה גדולה"

בני משפחתו של פרחאן אלקאדי רצים לקבלו בסורוקה // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

לאחר 326 ימים בשבי: דובר צה"ל אישר כי החטוף קאיד פרחאן אלקאדי, חולץ בחיים משבי חמאס, מתוך מנהרה בדרום רצועת עזה היום (שלישי) במבצע משותף של יחידת שייטת 13, חטיבה 401, יהל"ם ולוחמי שב״כ.

בני משפחתו של פרחאן אל קאדי, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בבית החולים סורוקה בבאר שבע עדכנו כי הוא בהכרה מלאה ומצבו הכללי טוב כאשר הוא נפגש עם בני משפחתו. 

קאיד פארחאן אלקאדי, צילום: קרדיט: יוסי איפרגן / לע"מ

קאיד, בן 52, נשוי ואב ל-11 התגורר עם משפחתו בכפר שמדרום לרהט. קאיד עבד במשך שנים רבות כשומר בבית האריזה אגו שסמוך למושב ישע. בשבעה באוקטובר משפחתו ניסתה להשיג אותו טלפונית ללא הצלחה. רק כעבור מספר שבועות משפחתו קיבלה את ההודעה הרשמית על חטיפתו.

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי אמר בהצהרה לאחר החילוץ: "פרחאן תוחקר בשטח. לא נוכל לפרסם הכל על החילוץ, גם מפאת ביטחון חטופינו וביטחון חיילינו". לידיעה המלאה 

"תחושות של שמחה גדולה"

בני משפחתו של פרחאן שמחו והביעו אושר רב מחילוצו.  צאנה פייס, שפרחאן הוא בן דודה סיפרה: "התחושות הן שמחה גדולה. אנחנו באמת מאוד מתרגשים לראות אותו ולחבק אותו. מאוד שמחנו מהידיעה הזאת ומחכים בכל רגע לפגוש אותו. אנחנו לא מאמינים, כבר עשרה חודשים אנחנו מחכים שיהיה משהו. ופתאום אומרים שהוא ישתחרר".

פרחאן אלקאדי בתמונה ראשונה לאחר החילוץ משבי חמאס, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מאזן אבו סיאם, מכר קרוב של המשפחה: ״תחושה של שמחה גדולה. אחרי 326 ימים בשבי זה דבר לא יאמן , תודה לכל אלו שעמלו כדי לחלץ אותו. כל הנגב שמח כאילו יום חג . אנחנו מקווים שכל החטופים יחזרו לחיק משפחותהים כמה שיותר מהר, כולם פשוט שמחים".

"אני מתרגש מאוד ומבסוט, אני מקווה שכולם יחזרו הביתה ונסיים את המלחמה. אין מילים. הלב פועם. פעם ראשונה שאני מדבר בתקשורת, אני מקווה שכולם יחזרו הביתה, ושכולם נחיה בשגרה ושלום", אמר פאיז, בן משפחתו. 

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "הבשורה על חזרתו של קאיד פרחאן אלקאדי לישראל היא נקודה של אור עבור משפחות החטופים ועם ישראל כולו בימים קשים ומתוחים אלו.
אנחנו מבקשים לחזק ולהודות לכוחות הביטחון שלקחו חלק בפעולה להחזרתו. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ישנם עדיין 108 חטופים שנמצאים בשבי החמאס בעזה כבר 326 ימים.
הדרך היחידה והבטוחה להחזיר את כולם היא אך ורק דרך עסקה - החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה".

פרחאן אלקאדי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, צילום: ללא

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם פרחאן קאדי ואמר בהודעה לאחר מכן: "ברוך שובך הביתה, אני מברך את צה״ל והשב״כ על עוד מבצע שחרור מוצלח. אנחנו פועלים ללא לאות להחזיר את כל חטופינו. אנחנו עושים זאת בשתי דרכים מרכזיות: במשא-ומתן ובמבצעי שחרור. שתי הדרכים גם יחד מחייבות נוכחות צבאית שלנו בשטח, ולחץ צבאי בלתי-פוסק על החמאס".

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי סיכם גם הוא: "אנחנו עושים הכל כדי להציל את כל החטופים. כוחות צה״ל ושב״כ מוכיחים אומץ, נחישות ויוזמה בפעולות מורכבות בשטח".

"במסגרת הפעולות הנועזות והנחושות של כוחות צה״ל ושב״כ בעומק רצועת עזה, לוחמינו הצליחו לחלץ את פראחן קאדי ולהשיבו לחיק משפחתו בישראל", אמר שר הביטחון יואב גלנט. "‏המבצע הזה מצטרף לשורת פעילויות מבצעיות מרשימות, המקרבות אותנו להשגת כל מטרות המלחמה. אני חוזר ומדגיש: אנו מחויבים לממש כל הזדמנות להחזיר את החטופים לביתם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הוסיף: "אני מברך את צה״ל, שב״כ וכוחות הביטחון על חילוץ מוצלח של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי. קאיד, תושב רהט, נחטף בשבעה באוקטובר מבית האריזה בו עבד בקיבוץ מגן, כאשר מחבלי החמאס באו לחטוף, לרצוח ולאנוס - ללא הבדל בין דם לדם.

זה רגע משמח למדינת ישראל ולחברה הישראלית כולה. אני מייחל לשובם המיידי והמהיר של 108 החטופות והחטופים שלנו שמוחזקים באכזריות בשבי בעזה".

"עם ישראל חי"

לא רק המשפחה והפוליטיקאים חגגו, אלא גם הישראלים. מציל בחוף בחיפה אמר: "כל הכבוד לצה"ל, תחי מדינת ישראל!", ובחוף באילת נופשים חגגו במחיאות כפיים וריקודים. לכל התיעודים 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר