צפוי לעמוד לדין: החשוד בהפצת השמועות אודות חילוץ חטופים שוחרר למעצר בית

האדם העומד מאחורי חשבון הטיקטוק "theshadow7000" בעל כ-52.7 אלף עוקבים, שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים למשך 5 ימים • בהמשך הוא צפוי לעמוד לדין ויוגש כנגדו כתב אישום

"theshadow7000", האדם מאחורי חשבון הטיקטוק שהיה אחראי להפצת שמועות . צילום: מתוך חשבון הטיקטוק "theshadow7000"

לאחר שהעלה סרטון בו טען טענות שקריות בנוגע לחילוץ חטופים ועוכב אמש (שבת) לחקירה, האדם העומד מאחורי חשבון הטיקטוק "theshadow7000" בעל כ-52.7 אלף עוקבים, שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים למשך 5 ימים, עם התחייבות להתייצב לחקירה או דיון בבית משפט. בהמשך, הוא צפוי לעמוד לדין ויוגש כנגדו כתב אישום.

חשבון הטיקטוק של האדם שהפיץ שמועות על חילוץ חטופים - נחסם, צילום: צילום מסך

בסרטון שפורסם, הוא טען: "אני הראשון שגאה לבשר לכם, חלק חולצו בחיים וחלק לצערי לא. תהיו רגועים, ייקח זמן עד שזה יפורסם", אמר והוסיף: "אני נותן לכם את המידע הכי מדויק". 

כאמור, במערכת הביטחון ובמשטרה בוחנים דרכי פעולה נגד מפיצי שמועות בנושא חילוץ חטופים מהרצועה, זאת לאחר שבמהלך הסופ"ש שמועות לא מבוססות הופצו ברחבי הרשתות החברתיות והובילו את צה"ל ומשפחות החטופים לבקש מהציבור להיצמד לדיווחים של גורמים רשמיים בלבד.

טיקטוק, צילום: אי.אף.פי

המשטרה הודיעה אתמול כי היא פתחה בחקירת האירוע של "הפצת פרסום כוזב בדבר שחרור חטופים". עוד נכתב: "בלשי יחידת הסייבר בלהב 433 איתרו את החשוד ועיכבו אותו לחקירה". בנוסף, טיקטוק חסמה את חשבונו באיחור של יממה. מהרשת החברתית נמסר: "טיקטוק חסמה את החשבון שהפיץ במהלך השעות האחרונות שמועות על חזרתם של חטופים. הפצת מידע מוטעה אסורה בפלטפורמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר