דיווח מצרי: המפגש בין חברי המשלחת הישראלית לעמיתיהם המצרים הסתיים ללא התקדמות בסוגיות ציר פילדלפי ומעבר רפיח

הותר לפרסום: סמל אורי אשכנזי נחמיה, בן 19 מאשקלון נפל בדרום הרצועה • פגיעה ישירה בזרעית • צה"ל חיסל שלושה מחבלים במבצע בטולכרם • לאחר המטח הכבד לצפון אתמול: שני ראשי רשויות בגולן נפגשו עם נתניהו • ראש הממשלה זימן את ראש מועצה אזורית גולן וראש מועצת קצרין • בלילה: צה"ל תקף 10 יעדי חיזבאללה במקביל בדרום לבנון • שלושה מחבלים חוסלו בטול כרם • בתוך כך, נושאת המטוסים האמריקנית "אברהם לינקולן" הגיעה למזרח התיכון

כיבוי בית שנשרף בקצרין במתקפת חיזבאללה. צילום: אייל מרגולין/ג'יני

היום ה-321 למלחמה: נציגי צה"ל: על גופות החטופים שהושבו מהרצועה נמצאו סימנים המעידים על ירי. הוארך מעצרם של החשודים בהתעללות בשדה תימן. נתניהו נפגש היום (חמישי) עם ראש המועצה האזורית גולן וראש המועצה המקומית של קצרין.

עדכונים שוטפים

02:20: גורם שנכח בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני: נטישת השר בן גביר את הקבינט הלילה הייתה על רקע דרישתו להפר את הסטטוס-קוו הקיים בהר הבית, ולא בשל קריאתו לפיטורי ראש השב״כ. (אריאל כהנא)

02:12: דיווחים פלשתינים: כוחות רבים של צה"ל מגיעים כעת לעיר טובאס במזרח השומרון.

01:46: הערוץ המצרי אל-ר'ד מדווח הלילה שהמפגש בין חברי המשלחת הישראלית לעמיתיהם המצרים הסתיים ללא התקדמות בסוגיות ציר פילדלפי ומעבר רפיח. לפי הדיווח, הישראלים הציגו מפות של פריסת הכוחות בציר במהלך המפגש. (שחר קליימן)

01:05: שגריר ישראל לאו״ם דני דנון בנאומו הראשון במועצת הביטחון תקף את הנציג הפלשתיני: ״אם אתה לא מגנה את חמאס - אתה חלק מהם, אתה מחבל בחליפה".

23:53: שר הביטחון יואב גלנט גלנט חתם על צו שמורה להעביר את החשודים בפרעות בכפר ג׳ית למעצר מנהלי.

22:45: דיווחים פלשתיניים על פיצוץ אדיר בחאן יונס  

21:48: השר לביטחון לאומי בן גביר דרש לפטר את ראש השב"כ רונן בר, סורב - ועל כן נטש את ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני (אמיר אטינגר)

21:33: הפרעות בכפר ג׳ית: שוחרר הקטין שנעצר לחקירה על ידי שב״כ וימ״ר ש״י. שלושה בגירים נמצאים עדיין בחקירה.

21:20: חיל האוויר תקף מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחב אל ג'בין שבדרום לבנון.
לאחר התקיפה זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאותם של אמצעי לחימה רבים במחסן שהותקף. כמו כן, מטוסי קרב ומסוקי קרב תקפו מבנים צבאיים של הארגון במרחבים עייתא א-שעב ומיס אל ג'בל שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים שובא, עייתא א-שעב, וואדי חמול שבדרום לבנון. 

20:49: נתניהו: הדיווח לפיו נבחן רעיון להציב כח בין-לאומי בציר פילדלפי אינו נכון. ראש הממשלה עומד על העקרון שישראל תשלוט בציר פילדלפי, במטרה למנוע התחמשות מחודשת של חמאס. 

20:33: הותר לפרסום: סמל אורי אשכנזי נחמיה, בן 19 מאשקלון, לוחם שיריון בחטיבה 401 נפל בקרב בדרום רצועת עזה כתוצאה מנ"ט על הכוח שלו.

20:10: דיווח ערבי על תקיפה בכפר שיחין שבדרום לבנון (שחר קליימן)

19:41: נועה ארגמני מול דיפלומטים ביפן: השיער שלי נגזר, הכו אותי בכל חלקי הגוף, אף אחד לא בא לתת לי עזרה רפואית עד שחולצתי".

19:38: משלחת ביטחונית עם ראש השב"כ וראש המוסד יצאה לסבב מו"מ נוסף בקהיר כדי להמשיך לדון בסוגיות ציר פילדלפי ומעבר רפיח. (שחר קליימן)

18:52: צה"ל חיסל שלושה מחבלים בתקיפה אווירית והשמיד שתי מעבדות מטענים במהלך מבצע בטולכרם שארך 14 שעות. כמו כן הכוחות השמידו דירת מבוקשים ועצרו מבוקש. (לילך שובל)

18:45: דיווח: ראש ה-CIA ביל בארנס צפוי לקחת חלק בשיחות בקהיר  

18:10: פגיעה ישירה בבית בזרעית (עידן אבני)

פגיעה ישירה בזרעית, צילום: ללא קרדיט

18:03: מקורות בחמאס ובמערב אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ארגון הטרור מודאג במיוחד מהדרישה של ישראל להשאיר כוחות בציר פילדלפי ובמסדרון נצרים. (שחר קליימן) לידיעה המלאה

17:37: צה"ל מפרסם הנחיות לעזתים להתפנות מבני סוהליא ומשכונות נוספות בצפון חאן יונס (שחר קליימן)

צה"ל מפרסם הנחיות לעזתים להתפנות מבני סוהליא ומשכונות נוספות בצפון חאן יונס, צילום: דובר צה"ל

17:36: דיווח פלשתיני: צה"ל פוצץ את מבנה עיריית רפיח בדרום רצועת עזה (שחר קליימן)

17:35: אזעקות הופעלו בשתולה 

17:30: שליח ארה"ב למועצת הביטחון של האו"ם: הפסקת אש ועסקת חטופים בעזה "נראית באופק".  עוד הפציר בחברי המועצה ללחוץ על חמאס כך שיקבלו את המתווה 

16:26: נציגי צה"ל בדו"ח: על גופות ששת החטופים שהושבו מעזה נמצאו סימנים המעידים על ירי. בנוסף, נבדקו ארבע גופות שנמצאו לצד גופות החטופים, תחת זהות משוערת של מחבלים, אשר לא נצפו בהן סימני ירי. מדובר בממצאים ראשוניים בלבד, ועל כן בשלב זה לא ניתן לקבוע את נסיבות מותם של החטופים. 

16:11: בית הדין הצבאי האריך את מעצר הבית של החשודים בהתעללות בעצור בשדה תימן עד ל-4 בספטמבר, זאת לאחר שעיין בחומר החקירה וקבע כי קיים חשד סביר ועילות מעצר. לצד זאת, קבע בית הדין הצבאי כי יתאפשר להגנה לקיים דיון במועד מוקדם יותר ב-25 באוגוסט 2024, ככל שתבקש להציע להציע חלופת מעצר מפורטת, לרבות מקום עבודה ומפקחים מתאימים. 

16:03: שני בתים נפגעו מטילי נ"ט במטולה (עידן אבני)

16:01: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש המועצה האזורית גולן אורי קלנר וראש המועצה המקומית של קצרין יהודה דואה, בלשכתו בירושלים. (עידן אבני)

ראש המועצה האזורית גולן אורי קלנר וראש המועצה המקומית קצרין יהודה דואה, צילום: אורן בן חקון

15:33: בלינקן: "שוחחתי עם אמיר קטאר שייח' תמים בן חמד אל-תאני. דנו במאמצים מתמשכים למשא ומתן על הסכם הפסקת אש שיקל על סבל העם הפלשתיני ויבטיח את שחרור החטופים כדי לחזור למשפחותיהם".

15:00: בפעילות של חטיבת הנח"ל בלב שכונת סולטאן ברפיח אותרו מטענים בשקי אונר"א ומסתורי אמל"ח בסמוך למתחם בתי ספר.

רפיח. מטענים בשקי אונר"א ואמל"ח ליד בתי ספר, צילום: דובר צה"ל

כוחות הנח״ל פועלים ביממות האחרונות במרחב שכונת 'תל סולטאן' ברפיח במסגרת מבצע אוגדתי של אוגדה 162. בהובלת מכלול האש החטיבתי והכוחות בשטח, הושמדו על-ידי כלי טיס של חיל האוויר חוליית מחבלים חמושים ותשתיות טרור רבות.

בהכוונה מודיעינית, איתרו כוחות גדוד 50 בסריקות במרחב הסמוך למתחם בתי ספר אמצעי לחימה רבים ובינהם: נשקים, מטענים, ווסטים ומסמכים מודיעיניים של האויב.

14:55: שני שיגורים. לקריית שמונה. לא ידוע על נפגעים. חמישה טילי נ"ט שוגרו לפני זמן קצר למרחב ע׳ג׳ר בגליל העליון, לא ידוע על נפגעים או נזק.

14:42: ירי לצפון: אזעקות בקרית שמונה. 

14:40: בצה"ל עדכנו את משפחות 6 החטופים שגופותיהם הובאו השבוע לישראל כי בנתיחה שלאחר המוות אותרו בגופם קליעים המעידים כי נרצחו במהלך השבי.

13:55: פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

13:32: התרעת צבע אדום בכיסופים, עוטף עזה. חשש לחדירת כלי טיס עוין.  

13:11: בעקבות הירי לגולן אתמול הוזמנו שני ראשי הרשויות באזור לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו  - אורי קלנר ראש המועצה האזורית גולן, ויהודה דואה ראש מועצת קצרין. (עידן אבני)

12:14: מקורות לא רשמיים אמרו לסקיי ניוז בערבית כי ישראל לא תאפשר למחמוד עבאס להיכנס לרצועת עזה. (הידיעה המלאה) 

12:06: דיווח: הרשות הפלשתינית הגישה בקשה לישראל לאפשר לנשיא הרש"פ אבו מאזן לבקר ברצועת עזה. בישראל לא הגיבו. עוד דרשו ברש"פ מוושינגטון ותל אביב לאבטח את הנשיא הפלשתיני בביקור ולא למנוע את כניסתו לרצועה. לידיעה המלאה.

11:10: מקורות פלשתיניים מדווחים על הפגזות ארטילריה במזרח העיר דיר אל-בלח שחלקים ממנה פונו אתמול/

11:07: האזעקה בקריית שמונה: נפילה אחת ברכס רמים.

11:00: ח"כ איזנקוט בתכנית הרדיו של הילה קורח ויאיר שרקי: "ברגע שתהיה הפוגה בלחימה - כל המפקדים צריכים להתפטר, בלי קשר למתי נתניהו יעשה זאת".

10:35: התרעות בקריית שמונה.

10:19: העיתון "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (חמישי), כי "מה שנדון כעת הוא הצעה מחודשת הכוללת נוכחות של כוחות בפיקוח של האו"ם במהלך השלב הראשון בציר פילדלפי ובמסדרון נצרים, במקום הנוכחות הישראלית. זאת, בתנאי שדבר זה יהיה למשך תקופה מוגבלת".

10:05: כוחות אוגדה 162 חיסלו ביממה האחרונה כ-50 מחבלים במרחב רפיח; הותקף מהאוויר מחסן אמל״ח שמוקם סמוך לאתר צבאי של חמאס ששימש בעבר כבית ספר ״צלאח א-דין״ בעיר עזה. במחסן שהותקף אוחסנו רקטות ואמצעי לחימה נוספים שיועדו לשיגור לעבר שטח ישראל.

9:40: מטח ירי לאצבע הגליל: התרעות בכפר יובל, קרית שמונה, תל חי ומעיין ברוך. במשגב עם יורט כטב"ם.

דיווח: זהו המחבל מניסיון הפיגוע בלב תל אביב - תושב שכם בשם ג'עפר מונא, צילום: .ללא קרדיט

9:35: דיווח: בארה"ב מאמינים שסינוואר מעוניין לחתום על עסקה עם ישראל מכיוון שהוא "לכוד" מתחת לאדמה עם תחמושת וציוד שעומדים לאזול.

9:10: כלי תקשורת פלשתיניים דיווחו הבוקר (חמישי), כי המחבל שביצע את ניסיון פיגוע ההתאבדות בת"א הוא תושב שכם בשם ג'עפר מונא.

כלי תקשורת פלשתיניים מדווחים.זהו המחבל שביצע את ניסיון פיגוע ההתאבדות בת"א -תושב שכם בשם ג'עפר מונא., צילום: .

8:50: עבדאללה אל-אשעל, עוזרו לשעבר של שר החוץ המצרי, אמר לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "לא ייתכן שכוחות שמירת שלום ייכנסו לרצועת עזה כי ההתנגדות הפלשתינית (ארגוני הטרור ברצועה; ש"ק) לא תקבל זאת ומצרים לא תקבל זאת. נוכחות של כל ישות צבאית זרה על אדמת רצועת עזה מהווה איום לביטחון הלאומי המצרי". (שחר קליימן).

8:48: כוחות משותפים של צה"ל, שב"כ ומג״ב פתחו הלילה (בין רביעי לחמישי), במבצע חטיבתי בטול כרם שבחטיבת מנשה. במהלך הלילה התבצעה תקיפה אווירית על ידי כטמ"ם של חיל האוויר על חוליית חמושים שסיכנה את הכוחות. בנקודה נמצאו שני מחבלים מחוסלים כתוצאה מהתקיפה.

כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ פתחו במבצע בטולכרם; שני מחבלים חוסלו

8:39: התרעות בעוטף עזה: במטווח ניר עם. 

8:33: משגב עם: התרעה על חדירה כלי טיס עוין. 

8:30: העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר כי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הציע "ללחוץ על ישראל כדי שתקבל נסיגה מציר פילדלפי וממסדרון נצרים בתמורה לכניסת כוחות שמירת שלום בינלאומיים שמצרים אולי תשתתף בהם". ההצעה עלתה במהלך פגישותיו עם הצמרת המצרית.

8:19: כותרת המאמר הראשי בעיתון הסעודי Arab News: "ישראל רוצה מלחמה אזורית". 

07:37: מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה יעדי טרור של חיזבאללה ביותר מ-10 מרחבים שונים בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מחסני אמל״ח, מבנים צבאיים ומשגר ששימשו את חיזבאללה להוצאה לפועל של מתווי טרור נגד מדינת ישראל.

דובר צה"ל

06:41: דובר צה"ל מודיע: ההתרעה שהופעלה לפני זמן קצר בראש הנקרה הייתה זיהוי שווא.

05:33: הפלשתינים מדווחים על תקיפה של חיל האוויר בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה.

פעילות צה"ל ברצועה: כוחות איתרו רחפני נפץ לצד פצצות מרגמה ומטולי RPG במטה אונר״א // דובר צה"ל

05:00: רשות הסחר הבריטית: שני פיצוצים התרחשו ליד ספינה שחלפה בסמוך לנמל העיר עדן שבתימן.

04:30: הפלשתינים מדווחים על שלושה הרוגים בהפצצת בית במרכז רצועת עזה.

03:40: הפלשתינים מדווחים על פעילות של צה"ל באזור העיר שכם.

03:15: הפלשתינים מדווחים כי עלה ל-11 מספר ההרוגים בהפפצת צה"ל בצפון הרצועה.

03:00: קריאות ״bring them home” במהלך נאומם של הוריו של הירש גולדברג פולין במהלך הוועידה הדמוקרטית.

02:25: הפלשתינים מדווחים כי עלה לשמונה מספר ההרוגים מהפצצות צה"ל בצפון הרצועה.

01:46: בטולכרם מדווחים על חילופי אש בין כוחות צה''ל למחבלים.

01:25: בדרום לבנון מדווחים על סדרת תקיפות של צה''ל, לרבות באזורי מיס ג'בל ואל-חיאם.

00:57: דיווחים פלשתיניים על תקיפות של מטוסי קרב במזרח דיר אל-בלח אחרי הנחיות הפינוי של צה"ל ביממה האחרונה.

00:55: הבית הלבן: ‏"הנשיא ביידן שוחח היום עם ראש ממשלת ישראל נתניהו. הנשיא וראש הממשלה דנו במאמצי ארה"ב לתמוך בהגנה על ישראל מפני כל האיומים מאיראן, לרבות שלוחות הטרור חמאס, חיזבאללה והחות'ים.

"הנשיא הדגיש את הדחיפות לסגור את הסכם הפסקת האש ושחרור החטופים, ודן בשיחות הקרובות בקהיר שנועדו להסיר את כל המכשולים שנותרו.

00:50: בעזה מדווחים על ארבעה הרוגים כתוצאה מתקיפות חיל האוויר בצפון הרצועה.

00:45: נושאת המטוסים האמריקנית "אברהם לינקולן" הגיעה למזרח התיכון.

נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" באוקיינוס השקט ארכיון) // חיל הים האמריקני

00:30: הפלשתינים מדווחים על תקיפות של חיל האוויר בצפון רצועת עזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר