דיווח: ארה"ב סייעה עם מידע מודיעיני במבצע לשחרור החטופים; צבע אדום בעוטף עזה - שני שיגורים זוהו

לוחם ימ"מ פקד ארנון זמורה נפל במבצע לשחרור ארבעת החטופים • נתניהו הודיע כי מבצע החילוץ ייקרא על שמו • ביידן: "מברך את חזרת ארבעת החטופים בישראל - לא נפסיק עד שכולם ישובו ותהיה עסקה" • בעזה מדווחים על 210 הרוגים פלשתינים במהלך התקיפות במרכז הרצועה • אבו מאזן הורה לנציג הפלשתיני באו"ם לדרוש דיון חירום לגבי המצב ברפיח

דובר צה"ל מעדכן: ארבעה חטופים חולצו בחיים מרצועת עזה // דובר צה"ל

היום ה-246 למלחמה: ארבעה חטופים שוחררו היום (שבת) במבצע אירוע של ימ"מ, שב"כ וצה"ל. נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו.  במבצע נהרג לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה. ביידן לאחר המבצע: "מברך את חזרת ארבעת החטופים בישראל. לא נפסיק עד שכולם ישובו ותהיה עסקה". אבו מאזן והורה לנציג הפלשתיני באו"ם לדרוש דיון חירום בנואש ההשלכות של המבצע הישראלי ברפיח. 

עדכונים שוטפים

23:43: בלינקן: "ההצעה להפסקת האש עליה דיבר ביידן, תוביל לשחרור כל החטופים ועבור סיוע לעזה . הדבר היחיד שעוצר מלהגיע להפסק אש זה חמאס הגיע הזמן שהוא יקבל את העסקה".

23:19: ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בירך על חילוצם של ארבעת החטופים: "הקלה עצומה לראות בני ערובה שהוחזרו לאחר החוויה הבלתי-נתפסת שלהם. אנו נמשיך לשאוף לסיום הלחימה, כמו גם לבטיחות וביטחון לכולם".

23:12: דיווחים ערביים: הפגזה ארטילרית ישראלית כעת באזורים של מרכז ומערב העיר רפיח. 

תקיפה ישראלית ברפיח (ארכיון), צילום: אי.פי

22:25: דיווח בניו יורק טיימס: ארה"ב סייעה במידע מודיעיני במבצע לשחרור ארבעת החטופים.

21:57: דובר צה"ל מכחיש את הדיווחים בשימוש ברציף הצף האמריקני במהלך המבצע כדי לשחרר את החטופים מלב נוסייראת.

21:38: הג'יאהד האסלאמי: "המתקפה של ישראל באל-נוסייראת שבמרכז עזה לא תשפיע על עסקת חילופי שבויים-בני ערובה".

21:33: יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי: "קורא לשר בני גנץ, לחזור בו מכוונתו לפרוש מהממשלה. זו לא העת לבחירות! ישראל עדיין בעיצומה של מערכה מאתגרת בדרום ובצפון והאחדות הפנימית בתוכנו היא קריטית להמשך ניהול המלחמה, בחזית ובעורף" (שירית אביטן כהן)

21:19: חיל האוויר חיסל מספר מחבלי חיזבאללה ותקף ארבעה משגרים של האירגון ב במרחבים שיחין, זבקין, חנין וחולא שבדרום לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורי נ"ט שחצו מלבנון לעבר המרחבים מלכיה ומשגב עם, בעקבותיהם התפתחה שריפה במשגב עם. כמו כן, מוכרות פגיעות במבנים במלכיה ובמשגב עם כתוצאה מהשיגורים.

חיסול המחבלים במבנה במרכבא שבדרום לבנון \\ דובר צה"ל

21:13: זוהו שני שיגורים שחצו מצפון רצועת עזה, שיגור אחד יורט, השני נפל ככל הנראה בשטח פתוח במרחב כפר עזה. במקביל, צבע אדום ביישוב תקומה שבעוטף.

21:07: הג'יהאד האסלאמי קיבל אחריות על המטח לעוטף.

21:00: צבע אדום בעוטף עזה.

20:53: מנכ"ל איכילוב על ליאורה ארגמני אימה על נועה ארגמני שחולצה משבי חמאס: "קשה מאוד להעריך את המצב של האם. האם זה עניין של ימים שעות או מצבים אחרים. אבל זה מצב מתקדם מאוד של מחלה קשה".

20:49: שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "דווקא ומיוחד עכשיו, גנץ חייב להישאר בממשלה, למען עתיד ישראל. בני, התחייבת לשים את ישראל לפני הכל. תעשה את הדבר הנכון" (שירית אביטן כהן)

מיקי זוהר, צילום: אורן בן חקון

20:46: דיווח ברויטרס: חיזבאללה אמר כי ירה רקטות מסוג פלאק 2 לעבר מרכז פיקוד צבאי בצפון ישראל. על פי הדיווח מדובר בפעם הראשונה שחיזבאללה משתמשים בסוג הרקטה הזו.

20:44: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "רק באמצעות לחץ צבאי גדול ומתמשך - נוכל להשיב את שאר החטופים לביתם״.

20:38: גנץ מגיב לשחרורם של ארבעת החטופים: "לצד שמחת ההישג צריך לזכור, כי כלל האתגרים איתם מתמודדת ישראל, באשר להשבת יתר 120 החטופים והחטופות, ובאשר ליתר האתגרים הביטחוניים בכלל זירות המלחמה, מול האיזור, מול העולם כמו גם מבית פנימה - נותרו כשהיו. ולכן, אני אומר לראש הממשלה ולכלל ההנהגה – גם היום עלינו להביט באחריות על איך נכון ואפשר להמשיך מכאן".

20:32: נתניהו: "זו העת לאחדות ולא לפילוג. עלינו להישאר מאוחדים בתוכנו אל מול המשימות הגדולות שעומדות בפנינו. אני קורא לבני גנץ - אל תצא מממשלת החירום. אל תוותר על האחדות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, צילום: חיים גולדברג פלאש 90, אורן בן חקון

20:28: משרד החוץ הירדני בגינוי על המבצע בנוסיראת: "ישראל ממשיכה לבצע פשעי מלחמה".

20:24: שריפה במשגב עם בעקבות השיגורים מלבנון.

20:13: צפו: החטופים ששוחררו בשיחה עם הנשיא.

שיחות הנשיא עם החטופים שחולצו משבי החמאס

20:00: הרמטכ״ל ומפקד הימ״מ סיכמו כי המבצע ייקרא "מבצע ארנון" כאות הוקרה לעשיית היחידה במלחמה ולהקרבתו של לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה.

20:20: תיעוד חילוצה של נועה ארגמני.

תיעוד מבטן המסוק; נועה ארגמני חולצה מרצועת עזה // דובר צה"ל

19:48: נתניהו: "החילוץ יקרא 'מבצע ארנון' על שם לוחם הימ"מ שנהרג".

19:35: דובר ארגון הטרור חמאס, חז'יפה כחלות (אבו עוביידה) מתלונן "האויב הציוני ביצע בנוסיראת פשע מלחמה".

19:27: לאור בקשת גורמי ביטחון בכירים: בצה"ל שוקלים לשנות את שם המבצע ל-"מבצע ארנון", על שם ארנון זמורה שנפל בפעולה ההירואית.

19:24: נשיא קולומביה הודיע שהמדינה תפסיק את יצוא הפחם לישראל.

גוסטבו פטרו נשיא קולומביה, צילום: איי.פי

19:20: לאחר האזעקות: נפילות באצבע הגליל.

19:15: אזעקות באזור קריית שמונה.

18:43: מצרים פרסמה הודעת גינוי חריפה נגד ישראל בעקבות המבצע בנוסיראת: "קוראים לקהילה הבינלאומית להתערב מיד כדי לעצור את המלחמה על עזה" (שחר קליימן)

עשן בשכונת נוסיראת בזמן המבצע היום, צילום: אי.פי.אי

18:36: משפחות החטופים שחזרו בהודעה לתקשורת. אביה של נועה ארגמני: "אני רוצה לומר תודה לצבא המוסרי והאנושי בין חברות העולם. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה. אני רוצה להודות לכל הנוגעים בדבר ולזכור תמיד שאנחנו עם מיוחד במינו. אל לנו לשכוח שיש עוד 120 חטופים וצריך לעשות הכל להחזיר אותם הביתה שהמשפחות ישמחו בשמחתם".

אורית אימו של אלמוג מאיר ג'אן: "תודה לכולם. אנחנו לא שוכחים את החטופים שבעזה. נמשיך במאבק כדי שיחזרו כולם - החיים והנרצחים. אלמוג ביקש למסור שיש לנו עם חזק. מאחלת לכל הלוחמים והחטופים לחזור הביתה בשלום".

מסיבת עיתונאים של משפחות החטופים שחולצו, צילום: גדעון מרקוביץ'

18:28: יושב ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן הורה לנציג הפלשתיני באו"ם לדרוש דיון חירום של מועצת הביטחון כדי לדון בהשלכות המבצע של ישראל ברפיח.

18:26: מספר נפילות זוהו במרחב מלכיה. אין נפגעים אך התפתחו שריפות, שמטופלות כעת על ידי כיתת הכוננות של הקיבוץ.

מטע שנשרף מירי חיזבאללה, בקיבוץ מלכיה (ארכיון), צילום: עמית כהן

18:18: הרכב בו חולצו החטופים נתקע ברגע החילוץ בעקבות תקלה ברכב.

18:01: ראש ממשלת הולנד מארק רוטה: "שחרורם של ארבעה חטופים ישראלים היום נותן סיבה לתקווה. אנו ממשיכים לקרוא לחמאס לשחרר את כל החטופים לאלתר. דרושה עסקה כדי שכל החטופים ישוחררו וסיוע הומניטרי יגיע לתושבי עזה".

17:58: דיווחים פלשתינים: כך נראה הרחוב ממנו חולצו ארבעת החטופים לאחר המבצע.

דיווח: כך נראה הרחוב לאחר שחרור ארבעת החטופים, צילום: רשתות ערביות
דיווח: כך נראה הרחוב לאחר שחרור ארבעת החטופים, צילום: רשתות ערביות

17:54: היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן על חילוץ החטופים: "אנו משבחים את עבודתם של שירותי הביטחון הישראליים שניהלו את המבצע הנועז הזה. ארצות הברית תומכת בכל המאמצים לשחרור החטופים שעדיין מוחזקים בידי חמאס, בהם אזרחים אמריקנים. זה כולל באמצעות משא ומתן מתמשך או באמצעים אחרים. עסקת שחרור בני הערובה והפסקת האש שנמצאת כעת על הפרק תבטיח את שחרורם של כל החטופים הנותרים יחד עם הבטחות ביטחוניות לישראל וסיוע לאזרחים החפים מפשע בעזה".

17:51: חיל האוויר תקף במספר מרחבים בדרום לבנון. במרחב עיתרון זוהה מחבל חיזבאללה וחוסל. בנוסף תקפו מטוסי הקרב תשתית להכוונת טרור של הארגון במרחב אל-חיאם. לוחמי שיריון ביצוע ירי לעבר מבנה צבאי במרחב הכפר כילא, ובוצע ירי ארטילרי ומרגמות במרחבים שובא, כפר כילא, חולא וכפר חמם.

תקיפת מחבל חיזבאללה / דובר צה"ל

17:39: הוריו של אנדריי קוזלוב שחולץ משבי חמאס ינחתו מחרא בישראל בשעות הבוקר.

17:33: נתניהו לאחר המבצע שנפגש עם החטופים ששוחררו במבצע: "אנחנו נחזיר את כולם. גם עכשיו אנחנו עובדים על עוד החזרות. כשהמבצע הזה הובא לפני לאישור סופי - ידעתי שהוא מורכב ומסוכן. אני רוצה להגיד שהמרחק בין הצלחה לכישלון הוא כחוט השערה. ידעתי זאת. עם זאת, אישרתי אותו ללא היסוס, משום שאני סומך על הצבא, על השב"כ ועל משטרת ישראל. זה הצליח. 

"זה מבצע הירואי שיירשם בתולדות הגבורה של עם ישראל. אבל הוא לא בא בלי מחיר". התייחס רה"מ לנופלו של לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה אמר: "הוא וחבריו הגיבורים הוכיחו שלמדינת ישראל יש את הכוח, התושייה והגבורה, ושצה"ל יוכל להגיע לכל מקום. נחזיר את כל חטופינו בדרך זו או בדרך אחרת".

נתניהו ביקר את החטופים בשיבא: "יום מרגש אישית בשבילי" // רויטרס

17:29: אזעקות על ירי טילים ביפתח, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי.

17:17: ביידן: "מברך את חזרת ארבעת החטופים בישראל. לא נפסיק עד שכולם ישובו ותהיה עסקה".

ביידן, צילום: איי.פי

17:16: נשיא צרפת מקרון: "עלינו לעבוד יחיד עם ארה"ב לעצור את ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה. נחוש ללחוץ על איראן להפסיק את פעילויות ההסלמה שלה באזור".

17:15: משרד התקשורת בחמאס: 210 פלשתינים נהרגו ולפחות 400 נפצעו במהלך פעילות צה"ל במחנה נוסיראת.

17:07: חמאס בהתייחסות ראשונה למבצע: "היא לא תשנה את כישלונה האסטרטגי ברצועת עזה, שכן ההתנגדות האמיצה שלנו עדיין שומרת על המספר הגדול ביותר ברשותה". ארדון הטרור האשים את ישראל בביצוע טבח "הביא למותם ולפציעתם של מאותם, וכן הרס שכונות מגורים".

בהודעתם הם מאשימים את האמריקנים בסיוע במבצע שהתקיים היום, זאת מאחר ובתיעוד של הבאת החטופים למסוק נראה כי הוא נחת בצמוד למזח האמריקני. "מוכיח שוב את תפקיד הממשל האמריקני ואת השתתפותו המלאה בפשעי המלחמה שבוצעו ברצועת עזה".

17:04: דיווחים ערביים: תקיפה אווירית בעיירה חיאם שדרום לבנון.

17:00: תיעוד ממרגעי המראת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה מרצועת עזה.

תיעוד דרמטי מבצע "זרעי קיץ" \\ דובר צה"ל

16:28: שר הביטחון גלנט לאחר המבצע שחרור ארבעת החטופים: "אחד המבצעים ההירואיים, המרשימים ביותר שראיתי לאורך 47 שנותיי במערכת הביטחון. שחרור החטופים היא לא אק הצלחה מבצעית אלא גם הזדמנות לממש את מטרות המלחמה".

"זו העת להודות למי שמוביל את מערכת הביטחון בצה"ל, בשב"כ ובימ"מ. אני רוצה במיוחד להביע את הערכתי לרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, שמנהיג את המערכת הצבאית ביד רמה, בנסיבות קשות ביותר ומצליח לעשות את זה בצורה מרשימה ביותר, למרות מחאות, תקיפות פוליטיות ודברים נוספים - זוהי מנהיגות תחת אש והיא נעשית ברמה הגבוה ביותר".

גלנט: "אחד המבצעים ההירואיים, המרשימים ביותר שראיתי לאורך 47 שנותיי במערכת הביטחון" \\ אלעד מלכה

16:19: החטופים ששוחררו בפגישה עם המשפחות.

אלמוג מאיר ג'אן עם אמו,
נועה ארגמני ואביה לאחר החילוץ, צילום: דובר צה"ל
אנדרי קוזולוב, צילום: דובר צה"ל
שלומי זיו בבית החולים, צילום: דובר צה"ל

16:15: צה"ל יירט מטרה אוורית חשודה מעל חופי הים בנהריה. אין נזק ואין נפגעים.

16:09: בעזה מדווחים כי הכוח המיוחד נכנס לנוסיראת עם משאית שהובילה "רהיטים" לעקורים. עוד נטען כי מי שנהג במשאית היתה חיילת בלבוש אזרחי, והכוח התקרב לסביבת בית החולים אל-עוודה. לפי הדיווחים, מאזור זה חולצו החטופים על ידי מכונית תוך ניהול חילופי אש עם מחבלים.

16:08: הותר לפרסום לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה נפל במבצע לשחרור החטופים.

פקד ארנון זמורה, צילום: דוברות המשטרה

16:07: תיעוד: רגעי נחיתת המסוק עם החטופים אלמוג מאיר ז'אן ואנדרי קוזולוב.

נחיתת המסוק עם החטופים אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזולוב, צילום: דובר צה"ל

16:04: ברשות הפלשתינית גינוי ישראל והאשימו אותה במעשה טבח בנוסיראת. כמו כן ברשות הטילו את האחריות על ארה"ב לצעדי ישראל.

15:51: ראש הממשלה נתניהו בחמ"ל הבמבצעים בשב"כ דקות אחדות לפני תחילת המבצע. "כל העם מצדיע לכם וללוחמים הנועזים שסיכנו היום את חייהם על מנת להציל חיים. גם הפעם הוכחתם שישראל אינה נכנעת לטרור ופועלת ביצירתיות ובתעוזה שאינם יודעים גבולות, כדי להביא הביתה את חטופינו. אנו מחויבים לעשות זאת גם בהמשך. לא נרפה עד שנשלים את המשימה ונשיב את כל חטופינו הביתה - החיים והחללים כאחד".

ראש הממשלה בחמ"ל המצבעים של השב"כ, צילום: דוברות השב"כ

15:48: דיווחים פלשתיניים על תקיפות של חיל האוויר בצפון רפיח ובדרום רצועת עזה (שחר קליימן)

15:44: עד כה בעזה מדווחים על 55 הרוגים פלשתינים ועוד עשרות פצועים במהלך התקיפות במרכז רצועת עזה.

15:41: דיווחים ערביים: שני הרוגים בתקיפה של כטב"מ ישראלי בעיתרון שבדרום לבנון. התקיפה התבצעה נגד אופנוע ליד תחנת דלק.

15:33: הרמטכ"ל וראש השב"כ בחמ"ל המבצעים המיוחדים של השב״כ אשר ממנו נוהל המצבע לשחרור החטופים.

הרמטכ"ל וראש השב"כ בזמן המבצע לשחרור החטופים, צילום: תקשורת שב״כ

15:30: כוחות ימ"מ עזבו את שיבא לאחר הבאת החטופים.

14:48: גורם בחמאס לרויטרס: שחרור ארבעת החטופים לאחר שמונה חודשים הוא סימן לכישלון, לא הישג.

14:17: דיווח: לוחם ימ"מ נפצע קשה במבצע החילוץ.

התקיפות בנוסיראת, צילום: רשתות ערביות

14:15: הפלשתינים מדווחים על 50 הרוגים ופצועים בתקיפות במרכז הרצועה עד כה. (שחר קליימן)

14:00: הנייה הצהיר כי חמאס לא יסכים לאף הסכם שלא "ישיג את ביטחון עמנו קודם הכל ולפני הכל". (שחר קליימן)

13:50: חילוץ החטופים: מבצע על שני איתורים במקביל - נועה ארגמני באיתור אחד, השלושה האחרים באיתור אחר. המודיעין נאסף במשך שבועות, כשאנשים סיכנו חייהם בשבילו. (לילך שובל)

נחיתת המסוק עם החטופים בשיבא תל השומר, צילום: רויטרס

13:45: לאור האירועים, הצהרת יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ שתוכננה להערב - נדחית.

13:36: הנייה הצהיר כי "אם ישראל חושבת שהיא יכולה לכפות עלינו את האופציות שלה, אז היא משלה את עצמה". (שחר קליימן)

13:30: הותר לפרסום כי במבצע מורכב של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) חולצו הבוקר (ש׳) ארבעה חטופים ישראלים, נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר (21), אנדרי קוזלוב (27) ושלומי זיו (40), אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה ממסיבת ׳הנובה׳ ב-7 באוקטובר. החטופים חולצו על ידי לוחמי שב״כ וימ״מ משני איתורים שונים במבצע בלב נוציאראת. מצבם הרפואי תקין והם הועברו להמשך בדיקות רפואיות במרכז הרפואי ‘שיבא׳ תל השומר.

נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב, צילום: ללא קרדיט

13:28: צה"ל מבקש מעיתונאים לפנות את בית החולים אלאקצא שבמרכז רצועת עזה. (מישל מכול)

13:25: בדיווחים פלשתיניים נטען כי "כוח מיוחד" של צה''ל נכנס לשוק בנוסיראת. (שחר קליימן)

13:20: בחמאס דיווחו על תקיפה נרחבת מאוד של צה''ל בנוסיראת, שכללה הפצצות של טנקים, מסוקים, כטב"מים ומטוסי קרב. עוד דווח על עשרות הרוגים ופצועים פלשתינים. (שחר קליימן)

תקיפות צה"ל בנוסיראת, היום, צילום: רשתות חברתיות

13:10: בהמשך להתרעה על ירי טילים ורקטות במרחב כיסופים - מדובר בזיהוי שווא. (לילך שובל)

13:00: אזעקות צבא אדום בעוטף עזה.

12:50: במקביל לפעולה בנוסיראת, מקורות פלשתיניים מדווחים על תקיפות בשכונת זייתון בעיר עזה. (שחר קליימן)

12:39: על פי דיווחים פלשתיניים, יש פעולה של כוחות צה''ל באזור נוסיראת תוך הפגזות מהאוויר, מהים והיבשה. עוד דווח על מספר הרוגים ועל חילופי של כוחות הביטחון עם מחבלים. (שחר קליימן)

12:15: דובר צה"ל מדווח כי הצבא תוקף בשעה האחרונה תשתיות טרור במרחב נוסיראת. (לילך שובל)

צה״ל תוקף בשעה האחרונה תשתיות טרור במרחב נוציראת // רשתות ערביות

12:00: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב ברעם על חדירת כלי טיס עוין: מדובר בזיהוי שווא. (עידן אבני)

11:40: התרעות חדירת כלי טיס עוין באביבים, ברעם ויראון שבגבול לבנון.

11:10: בהמשך לאזעקות: מספר יירוטים בזרעית. (עידן אבני)

10:47: אזעקות ירי טלים ורקטות בזרעית שבגליל העליון.

10:30: סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה על שריפה גדולה באזור מיס ג'בל, באתרים של צבא לבנון ויונפי"ל שבדרום המדינה. (שחר קליימן)

09:45: דובר צה״ל מעדכן כי הצבא החל לתגבר היום את האבטחה במזח האמריקאני שנערך להכניס סיוע הומניטרי בימים הקרובים. בתוך כך, כוחות אוגדה 162 ממשיכים בפעילות מבוססת המודיעין נגד יעדי טרור במרחב רפיח. (לילך שובל)

כוחות אוגדה 162 פועלים במרחב רפיח, צילום: דובר צה"ל

09:39: באל-מנאר דיווחו שטנק של צה''ל ירה פגז לעבר בית בכפר כילא בדרום לבנון. (שחר קליימן)

09:38: משלחת של הפת"ח בראשות מחמוד אל-עאלול, סגן היו"ר, הגיעה לקהיר ונפגשה עם בכירים הנמצאים שם ועזתים. במפגש דנו המשתתפים במצב ובמאמצין להפסקת אש בעזה. (שחר קליימן)

08:57: דיווחים ערביים: פלשתיני מת מפצעיו לאחר שנפגע מירי צה"ל במהלך פעילות בכפר ליד טולכרם. (שחר קליימן)

07:56: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע לישראל בשבוע הבא, בפעם השמינית מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. 

פגישת נתניהו ובלינקן (ארכיון), צילום: חיים צח/לע"מ

07:40: בתימן מדווחים שלפחות 30 עובדות ועובדים של האו"ם וארגוני סיוע אזרחיים אחרים נעצרו על ידי החות'ים בבירה צנעא. 

07:18: בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב צפון רמת הגולן על חדירת כלי טיס עוין, זוהתה מטרה אווירית חשודה שנפלה בשטח פתוח במרחב החרמון. האירוע בבדיקה. אין נזק ואין נפגעים. (לילך שובל ועידן אבני)

07:02: על פי דיווחים בעזה, שריפה פרצה הלילה באזור אוריבה, צפונית לרפיח, בעקבות ירי ארטילרי של צה"ל.

ילדים בהריסות בית הספר של אונר"א ברצועה, צילום: אי.אף.פי

06:38: כטב"ם נפץ שחדר משטח לבנון התפוצץ בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. אין נפגעים ולא נגרם נזק. האזעקות בצפת התבררו כהתרעות שווא.

06:17: הבוקר, בשעה 05:30 המיליציות השיעיות בעיראק נטלו אחריות על שיגור כטב"מ מתאבד לעבר ישראל. מספר דקות לאחר מכן הופעלה התראה על חדירת כלי טיס לעבר רמת הגולן.

06:08: דיווחים פלשתיניים: מחבל חוסל בעיירה ענבתא, מזרחית לטול כרם. כוחות הביטחון פעלו הלילה במספר יישובים ביו"ש במבצע לסיכול טרור.

דיווחים פלשתיניים: מחבל חוסל בעיירה ענבתא, מזרחית לטול כרם // רשתות ערביות

05:45: מעיריית צפת נמסר כי לא נשמעו קולות נפץ ומסריקות ראשונות לא נמצאו נפילות בעיר. (עידן אבני)

05:32: אזעקה הופעלה בצפת והסביבה. במקביל, אזעקות המתריעות מפני חדירת כלי טיס עוין הופעלו במג'דל שמס.

04:58: חיזבאללה לקח אחריות על שני ארועים בצפון הלילה.

04:23: דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": קטאר ומצרים הבהירו להנהגת חמאס כי הם צפויים לעמוד בפני סנקציות, הקפאת נכסים, גירוש מדוחה ואפילו מעצרים אפשריים אם לא יסכימו להצעה הישראלית להפסקת אש, כך אומר לעיתון גורם המעורה בפרטים. (שחר קליימן)

בכיר חמאס, זאהר ג'בראין עם מנהיג חמאס הנייה בביקור אצל חמינאי באיראן, צילום: רשתות ערביות

03:24: הסהר האדום הפלשתיני מדווח כי צוותיו העבירו תשעה פצועים לבית החולים ביריחו כתוצאה מעימותים עם כוחות הביטחון. עוד מסרו כי בין הפצועים גם עובדים מעזה.

המחבל המחוסל בענבתא: עומאר אבו אל-עסאל., צילום: רשתות ערביות

03:19: דיווח בלבנון על מספר טילי יירוט שהתפוצצו בצד הלבנוני. בנוסף, לפני זמן קצר דווח על שיגורים של נ"ט לעבר מטולה.

02:56: דיווח ערבי: בקבוק תבערה נזרק לעבר בית של יהודים בבית חנינה.

דיווח ערבי: מחבלים זרקו בקבוק תבערה לעבר בית יהודי בבית חנינה, ירושלים, צילום: ללא

02:04: דיווח ערבי: מחבלים פתחו בירי והשליכו מטען חבלה לעבר כוחות הביטחון הפועלים בג׳נין. בנוסף, דיווח על פעילות צה"ל במחנה עקבת ג'בר ביריחו.

01:52: דיווחים ערביים: לאחר שצה"ל עדכן כי מספר המחוסלים שזהותם אומתה בתקיפה בבית הספר של אונר"א בנוסייראת עלה ל-17, לשכת התקשורת הממשלתית של חמאס טוענת: "שלושה בני אדם ששמותיהם פורסמו - עדיין בחיים, ואחד נוסף לא מתגורר ברצועת עזה כבר כמה שנים".

01:33: צבא תימן הודיע שתקף שתי אוניות בים האדום. אוניית מכולת "Ebella" השייכת למדינת מלטה ואוניית "Aal Genoa" השייכת לקפריסין.

צבא תימן הודיע שתקף שתי אוניות בים האדום, צילום: ללא

01:15: אזעקות הופעלו במעלה יוסף, נטועה, אבן מנחם ושתולה שבגליל המערבי.

01:12: דיווחים ערביים: כוחות הביטחון מסתערים על העיירה סאלם ממזרח לשכם. בנוסף, הפלשתינים מדווחים על פעילות כוחות הביטחון בעיירות מסביב לג'נין.

כוחות הביטחון נכנסים לפעילות בשכם // רשתות ערביות

01:00: הפלשתינים מפרסמים תיעוד מהרגע שבו חיל האוויר הפציץ את מגדל המגורים דלול ברחוב סלאח אל-דין בדיר אל-בלח ברצועה. כמו כן, דיווחים על ירי מטנקים מזרחית לאל בורייג׳ במרכז הרצועה.

הרגע שבו הפציץ חיל האוויר את מגדל המגורים דלול ברחוב סלאח אל-דין בדיר אל-בלח // רשתות ערביות

00:37: הפלשתינים מדווחים על פצצות תאורה מזרחית לעיר עזה.

פצצות תאורה מזרחית לעיר עזה, הלילה, צילום: רשתות ערביות

00:25: דיווח פלשתיני על שלושה הרוגים לפחות ו-11 פצועים, בהם ילדים, בתקיפת בית בשכונת שייח' רדואן בצפון העיר עזה.

הבית שהותקף בשכונת שייח' רדואן בעיר עזה // רשתות ערביות

00:17: דיווח בלבנון: תקיפות ארטילריה לעבר דרום המדינה.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר