"בננו אביעד שבור נפשית מאז הפיגוע": הורי החייל החשוד בהרג יובל קסטלמן שלחו מכתב תנחומים למשפחתו

במכתב פומבי ששלחו למשפחתו של יובל קסטלמן ז"ל ביקשו להביע את צערם על האירוע ומותו של בנם • בנוסף הדגישו במכתב כי הדבר היחיד שהניע את בנם אביעד במעשיו באותו היום היה הרצון למנוע מסע הרג של מחבלים ולעולם לא היה פוגע באדם אחר שלא לצורך • בראיון ל"ישראל השבוע" סיפרה משפחתו של קסטלמן על הטלטלה שעוברים מאז נהרג בנם

קסטלמן והחשוד בהריגתו בשוגג. צילום: ללא

הוריו של לוחם המילואים אביעד פריג'ה החשוד בהרג של יובל קסטלמן בפיגוע הירי בירושלים לפני כשבועיים, שלחו היום (חמישי) מכתב תנחומים פומבי למשפחתו.  

הארכת מעצר אביעד פריג'ה שירה למוות ביובל קסטלמן // צילום: שמואל בוכריס

"אנו מבקשים להשתתף בצערכם מעומק לבנו. היינו מעדיפים לעשות זאת במפגש עמכם פנים אל פנים, אך הבנו כי לעת הזו אתם מתקשים לאפשר זאת. חשוב לנו להעביר לכם את רגשות הצער הכנים שלנו, ולכן אנו פונים אליכם הפעם באופן פומבי" כתבו. 

הם הוסיפו כי הם כואבים את מותו הטראגי של יובל שפעל נגד המחבלים באותו הפיגוע: "למדנו להכיר את יובל ז"ל מהפרסומים בתקשורת. הוא היה גיבור ישראל, מטובי בניה של הארץ הזו. מקור גאווה למשפחתו, לחבריו, ולכל עם ישראל. הוא חרף את נפשו במסירות נפש, והציל אנשים רבים". 

בהמשך התייחסו לכך שהוריו של קסטלמן נאלצו להוציא את גופתו מהקבר על מנת לבצע את הנתיחה במסגרת חקירת מותו. "צר לנו מאוד על כל הכאב הנוסף שנגרם לכם בגלל אופן התנהלות גורמי החקירה, ועל מנת הכאב הנוספת שנאלצתם לחוות עקב הנתיחה המאוחרת. למען הסר ספק, לנו או לאביעד בננו אין יד ורגל בדבר הזה".

משפחתו של יובל דורון קסטלמן ז"ל האבא משה, האמא תמר, הבת נגה, האח שקד, צילום: אריק סולטן

במכתב הם אמרו כי בנם מלא בצער מאז האירוע, וכי בניגוד לתמונה המצטיירת, מה שהניע אותו בפעולותיו היה הצלת חיי אדם. "בננו אביעד שבור נפשית מאז הפיגוע, הוא אדם נורמטיבי ושומר חוק, ולא כפי שיש כאלה המציגים אותו מתוך כל מיני אג'נדות פוליטיות. החקירה תימשך ותמוצה וזה הכרחי ומכל מקום אנחנו יודעים בוודאות: הוא מעולם לא פגע בזבוב, ולעולם לא היה פוגע באדם אחר שלא מתוך תחושה של צורך והכרח".

בראיון שנתנו ל"ישראל השבוע" סיפרה משפחתו של יובל על מסע הייסורים שעברו. על שבוע השבעה בו התגלו פרטים מטרידים על הדרך בה נהרגה בנם, ועל הוצאת גופתו על מנת להמשיך בחקירת האירוע. משה אביו התייחס לאירוע ואמר "יחקרו, ימצאו מי אשם, ימצו את הדין וינקו את המערכת שלא יקרו דברים כאלה. זו הדרישה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר