חקירת הירי ביובל קסטלמן: מח"ש סוגרת את החקירה - השוטרים המעורבים לא יועמדו לדין

המחלקה לחקירת שוטרים הודיעה על סגירת התיק בנוגע לחשד שיבוש הליכי חקירה וקבעה כי אין חשד לפלילים • "מהראיות עולה כי מסקנתה השגויה של משטרת ישראל התבססה על חומר הראיות שהיה מונח בפניה באותה עת" • עוד מסרו בהודעה הרשמית כי מדובר בטעות שנעשתה בתום-לב: "תקלה קשה ועוגמת נפש - אבל ללא כוונה"

משפחתו של יובל דורון קסטלמן ז"ל האבא משה, האמא תמר, הבת נגה, האח שקד . צילום: אריק סולטן

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (רביעי) על סיום הבדיקה שנפתחה בחשד לשיבוש הליכי חקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן, שנורה למוות על ידי חייל מילואים.

תיעוד חדש מהפיגוע בירושלים: שני מחבלים יורדים מרכב - ויורים לכל עבר לכיוון טרמפיאדה עמוסה

ממח"ש נמסר: "לאחר בחינת חומר הראיות נמצא כי התנהלות צוות החקירה אינה מגבשת חשד כי מי מגורמי המשטרה ביקש לשבש את הליכי החקירה. מהראיות עולה, כי מסקנתה השגויה של משטרת ישראל התבססה על חומר הראיות שהיה מונח בפניה באותה עת, אשר גרם לה להאמין בתום-לב ובכנות כי לא נמצאו קליעים בגופת המנוח".

"עוגמת נפש למשפחה, אך מדובר בטעות בתום לב"

בהודעת מח"ש נכתב כי "בשל הפערים שהתגלו בין הצהרת משטרת ישראל, לפיה לא נמצאו קליעים בגופת המנוח, לבין ממצאי הנתיחה שבוצעה לאחר הוצאת המנוח מקברו, הנחה פרקליט המדינה, בהיוועצות עם מנהלת המחלקה לחקירות שוטרים, כי מח"ש תקבל לידיה את חומרי החקירה בתיק, כדי לבחון האם עולה חשד לביצוע עבירה פלילית ע"י מי מהשוטרים שטיפלו באירוע".

יובל דורון קסטלמן ז"ל, צילום: בית החולים שערי צדק

"בד בבד, הונחתה המשטרה לחדול מתחקור פנימי של השתלשלות האירועים הנוגעים לאופן חקירת התיק. בהקשר זה יודגש, כי פרקליטות המדינה אינה מלווה את חקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל אלא הפרקליטות הצבאית, והבדיקה במח"ש לא עסקה כלל באירועים הקשורים לאירוע בו מצא המנוח את מותו המצער".

"במסגרת הבדיקה בוצע מגוון רחב של פעולות חקירה, ובהן גביית עדויות מגורמים רבים המעורבים באירוע, לרבות מהצוותים הרפואיים, הגורמים המשטרתיים השונים ובני משפחת קסטלמן".

עוד מסרו במח"ש: "לאחר בחינת חומר הראיות והשתלשלות הדברים נמצא, כי התנהלות צוות החקירה אינה מגבשת חשד כי מי מגורמי המשטרה ביקש לשבש את הליכי החקירה".

אחיו של יובל קסטלמן ז״ל: ״קצין משטרה שמגיע ומשקר למשפחה שכולה זה מעבר לרשלנות״ // צילום: משה בן שמחון

"מהראיות עולה, כי מסקנתה השגויה של משטרת ישראל התבססה על חומר הראיות שהיה מונח בפניה באותה עת, אשר גרם לה להאמין בתום-לב ובכנות כי לא נמצאו קליעים בגופת המנוח. בנסיבות אלה, הגם שמסקנה זו גרמה לתקלה קשה ולעוגמת נפש מרובה למשפחת קסטלמן, לא נותר כל ספק כי לא הייתה בבסיסה כוונה לשבש את הליכי החקירה".

נזכיר כי בפיגוע בירושלים הסתער קסטלמן על המחבלים. לאחר שאלה נוטרלו, ולמרות שקסטלמן הרים את ידיו באוויר, לא היה חמוש, צעק שהוא לא מחבל, זרק את ארנקו כדי להציג תעודת זהות, ולא נראה שהיווה כל סכנה - הוא נורה למוות בזירה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר