יובל דורון קסטלמן ז"ל נטרל מחבלים בפיגוע בכניסה לירושלים ונורה למוות על ידי אש כוחותינו וידוא הריגה. צילום: ללא קרדיט

פרשת הירי ביובל קסטלמן: "הוא הרים ידיים, היה ברור שאין סכנת חיים"

תחקיר מקיף על פרשת קסטלמן, האירוע שבו חייל המילואים אביעד פריג׳ה ירה למוות ביובל ז"ל במהלך פיגוע ירי, יפורסם הערב בכאן 11 • בין החשיפות בתחקיר: מה ידעו השוטרים וכיצד החליפו גרסאות, הקלטות טעונות בין משפחתו של הקורבן לראש מח"ש וראיון ראשון עם שוטר מג"ב שהיה קרוב ליובל בזמן האירוע

[object Object]

התחקיר מקיף על פרשת יובל קסטלמן, מתחילתו ועד סופו, עם בני המשפחה, עורכי הדין, עדי ראייה ובעיקר עם חומרים חדשים שמתמקדים בשאלה מדוע התעקשה המשטרה שלא לחקור את פריג׳ה ומדוע היא התעקשה לקבור את גופתו של יובל מבלי שבוצע בה נתיחה - יוצג היום (רביעי) בכאן 11.

תחקיר פרשת הירי ביובל קסטלמן - הערב בכאן 11 // תאגיד השידור כאן 11

השאלה הזו גם עמדה במרכז חקירת מחלקת לחקירות שוטרים ולאחרונה הודיעו במח״ש כי החליטו שלא להגיש כתבי אישום נגד החוקרים. התחקיר יעלה שאלות מטרידות לגבי שינויי גרסאות, שקרים וסתירות בגרסת המשטרה, וכן חושף אי התמצאות של ראשת מח״ש בפרטים המהותיים בפרשה שמעמידים בסימן שאלה את החלטתה לסגור את התיק.

בין החשיפות החדשות בתחקיר:
1. מה ידעו השוטרים וכיצד הם החליפו גרסאות.
2. הקלטה השיחה הטעונה של משפחת קסטלמן עם ראשת מח"ש קרן בן מנחם: ״היו תקלות לא פשוטות ואתם שילמתם את המחיר – אבל לא נפל רבב בפן הפלילי״.
3. מהקלטת השיחה עם ראשת מח״ש מתברר גם כי היא לא הייתה מודעת ואף הופתעה לגלות בדיוק את הפרטים שמח״ש היתה אמורה לחקור.
4. הקלטות השיחה עם ביבי: מה קרה כשראש הממשלה התקשר אל משה קסטלמן אחרי שעורר סערה כשאמר על המוות של יובל ״אלה החיים״.

משפחתו של יובל דורון קסטלמן ז"ל, צילום: אריק סולטן

עוד יפורסם ראיון גלוי ראשון עם שוטר מג"ב, אדיב מנסור, שהיה באירוע קרוב ליובל ז"ל. השוטר היה בדרכו לירושלים באוטובוס כשהפיגוע התחיל. הוא ירד ומיהר עם נשק שלוף לזירה והגיע כשהוא רואה את יובל רץ, נורה ומרים ידיים.

בראיון ראשון, מתאר מנסור שצעק לפריג'ה "חדל אש", כי כמעט נורה בעצמו. עוד הוא מתאר את רגעיו האחרונים של יובל ואומר כי אף שחשב שיובל אולי מחבל הוא לא ירה עליו כי "אין סכנת חיים וגם הרים ידיים, ברגע שמישהו מרים ידיים - אני לא יורה. הוא הסתכל עליי, סימן לי לא לירות, כל הפנים שלו היו סימני דם, ירוי בחזה שלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו