"הזנחה קשה וחריגה": למה השיניים של סינוואר נראו כל כך גרוע?

תמונות שיניו של יחיא סינוואר היוו אמצעי זיהוי ראשוני עוד טרם בדיקת ה-DNA של גופתו • בשיחה עם מומחה ברפואת שיניים, בדקנו מדוע מבנה השיניים של סינוואר נראה חריג באופן מיוחד

שיניים בעייתיות. יחיא סינוואר. צילום: רויטרס

תמונות שיניו של יחיא סינוואר, ראש ארגון חמאס, היוו אמצעי זיהוי ראשוני עוד טרם בדיקת ה-DNA של גופתו. מבנה שיניו החריג עורר שאלות לגבי הסיבות למראה השיניים.

ד"ר ג', מומחה ברפואת שיניים שעסק בזיהוי קורבנות מאירועי 7 באוקטובר וחטופים שהושבו מעזה, התייחס לנושא בראיון אנונימי: "התמונות מראות הזנחה דנטלית קשה וחריגה. ניתן לראות שיניים מסובבות, חסרות, ושקע בצורת וי הפוכה באחת מהן", הסביר.

"ניתן לראות שיניים מסובבות, חסרות, ושקע בצורת וי הפוכה", צילום: AFP

המומחה ציין כי מבנה הפה של סינוואר כה ייחודי, שניתן היה לזהותו בסבירות גבוהה עוד לפני הבדיקה הגנטית. "כל אחת מהתופעות נדירה, וצירופן יחד הופך את ההסתברות לשני אנשים עם מאפיינים זהים לנמוכה מאוד".

ד"ר ג' הסביר כי הסתובבות שיניים נפוצה יותר אצל מבוגרים מעל גיל 50, והדגיש את חשיבות הטיפול השוטף בפה. "לשניים או שלושה אחוזים מהאוכלוסייה השיניים יסתובבו אחרי גיל 50, תופעה שדורשת טיפול למניעת הזנחה".

הזנחה מתמשכת. שיניו של סינוואר, צילום: ללא קרדיט

לדבריו, מצב השיניים של סינוואר מעיד על הזנחה מתמשכת. "בישראל, כשחסרה שן, מבצעים השתלת עצם ושן. נראה שסינוואר לא עבר טיפולים כאלה".

המומחה הוסיף כי בדק מאות גופות של עזתים, וקבע שרפואת השיניים ברצועה אינה מפותחת. "אני לא מופתע ממצב שיניו של סינוואר. רפואת השיניים בעזה אינה טובה".

ד"ר ג' סיכם: "התופעות הללו ניתנות לטיפול, אם כי ממושך. כאן רואים הזנחה גדולה, גם אצל מי שלכאורה יכול היה להרשות לעצמו טיפולים. ייתכן שחלק מהמצב כבר היה קיים כשישב בכלא בישראל, מה שאפשר את זיהויו המהיר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר