נפרדים מיעקב (ג'ינה) אגמון שהלך לעולמו: סיפורים רבים מפלאפל ג'ינה עלו לרשת

המייסד של הסניף המפורסם ברחוב שוקן בתל אביב, שעם השנים הפך לרשת, נפטר בגיל 74 • רבים ספדו לו גם ברשתות החברתיות תוך שהם מעלים זכרונות מביקוריהם במקום

סניף "פלאפל ג'ינה" המפורסם ברחוב שוקן בתל אביב. צילום: יהושע יוסף

יעקב (ג'ינה) אגמון, המייסד של רשת "פלאפל ג'ינה", הלך לעולמו ביום חמישי האחרון לאחר שעבר אירוע מוחי כשהוא בן 74 והלוויתו התקיימה אתמול (שני). רבים מהלקוחות של הפלאפל המפורסם, בחרו לספוד לאגמון גם ברשתות החברתיות ולשתף בזכרונות מהסניף הראשון של הרשת, השוכן ברחוב שוקן בתל אביב. אזור שמוקף בחדרי חזרות ובסמוך אליו נמצא בית משפט השלום.

המוזיקאי, אורי מייזלמן (קרח 9), פרסם אמש פוסט בפייסבוק ובו העלה זכרון שהתפתח לשרשור מלא רגש. "לכל אחד יש את הסיפור שלו עם פלאפל ג׳ינה", כתב ושיתף בשלו: "אני חושב שהראשון שלקח אותי לשם היה אסף תלמודי. היינו באיזה חדר חזרות, מתישהו בניינטיז. כמעט 15 שנה עברתי ברגל בכל יום ליד הסניף המקורי, למדתי להכיר את הלכותיו. את אלה שנופלים בטריק עם הזכוכית, את המעונבים מבית המשפט בשוקן, את אלה שרצים כי הגיע פקח".

הוא המשיך לספר: "במשך שנים פלאפל ג׳ינה היה אופציה טובה, נקייה ושפויה בחום הזה של תל אביב. שילוב מיוזע של זמרים מפורסמים ובסיסטים עם אגלי זיעה, מסגרים, יושבי ויושבות משרדים סמוכים, סתם אנשים שחלפו בדרך. היו את הצעדות ממרכז התנועה בקיבוץ גלויות, היה המעבר ההכרחי לאשראי… אז תודה על הפלאפל ועל הסביח, תודה על הטריק עם הזכוכית. בתוך כל המוות מסביב צריך לזכור גם להיפרד מגיבורים מסוג אחר". הוא חתם: "תביאו קצת סיפורי ג׳ינה". רבים, כאמור, שיתפו.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎פלאפל ג׳ינה (שוקן 22‎‏ (@‏‎falafel_ginaa‎‏)‎‏

אחד המגיבים שיתף: "אותי לקח לשם בפעם הראשונה גילי יאני gili yani. מאז הייתי מאות פעמים. טעים וטוב גם אם הפגישה קודם הייתה בקיבוץ גלויות וגם אם הייתה בשוקן. יהי זכרו ברוך". אחר שיתף: "את פלאפל ג'ינה פגשתי בפעם הראשונה שסיימתי דיון בבית הדין לעבודה שישב בשוקן עד לפני שנתיים. אחרי זה כבר היה ויכוח שלם אם אחרי דיונים בבית הדין עדיף ללכת לג'ינה או להרחיק קצת ולאכול שניצל A4 בתדמור. הויכוח לא הוכרע". גיל טבת, כתב "הארץ" - מערכת שממוקמת מול הפלאפלייה, נזכר: "ביקשתי וקיבלתי מידידיי בג׳ינה-שוקן טי שירט אדומה ממותגת. היא ברשותי עוד מעט 20 שנה. להגיע לעבודה ב'הארץ' בטי שירט של ג׳ינה זה רגע מיוחד שאזכור".

"פלאפל ג'ינה" המיתולוגי, צילום: יהושע יוסף

יעקב אגמון נולד בשם יעקב עג'מי וגדל בשכונת שבזי בתל אביב. בשלב מסוים החליטה המשפחה לעזוב את ישראל ולרדת למקסיקו. כך, כשחזרו לאחר שנה, החברים בשכונה שרובם היו דוברי ערבית, התחילו לקרוא לו ג'ינה שפרושו "חזרנו". המקום הראשון שפתח אגמון כמסעדן הייתה מאפייה בכרם התימנים, שם נאפו פיתות תימניות טריות בעבודת יד. הפיתות האלה הן שמלוות עד היום את פלאפל ג'ינה שהקים בשנת 1995. בניו של אגמון, שלומי ואורן אגמון, עבדו איתו בסניף הראשון ובמהלך השנים פתחו סניפים נוספים ואף הרחיבו את התפריט. יהי זכרו ברוך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר