צלי אסאדו. צילום: משה בן שמחון

צפו: מכינים צלי בקר לפסח? ראובן מייסלוס מדגים איך עושים אותו מושלם

נתח הבשר שאנחנו מגישים לאורחים בשולחן החג חייב להיות רך, עסיסי ומלא בטעם • כדי שזה יקרה, נפגשנו עם מומחה הבשרים המפורסם - הוא הסביר לנו איזה נתח כדאי לבחור, מהי הטכניקה המדויקת ומהו הרכיב הסודי, שאי אפשר בלעדיו • מתכון בווידאו

צלי בשר הוא אחת המנות הכי חגיגיות ופופולריות בשולחן ליל הסדר. אבל כדי שלא נייבש - לא את הנתח ולא את האורחים, נפגשנו עם מומחה הבשרים, ראובן מייסלוס, רגע לפני החג. הוא פירט בפנינו את כל הטיפים החשובים להכנת המנה וחלק איתנו מתכון לצלי אסאדו טעים בטירוף עם תוספת תפוחי אדמה וגזרים. עשר דקות הכנה, לילה בתנור - ואתם שם, כבר קוצרים את המחמאות.

צפו במתכון של ראובן מייסלוס:

צפו במתכון ובכל הטיפים להכנת צלי בשר מושלם לפסח // צילום: משה בן שמחון

הטיפים להכנת צלי בשר בתנור

הנתח

מייסלוס המליץ לנו לבחור בנתח עם אחוז גבוה של שומן. "עם אסאדו אי אפשר לטעות", הוא הסביר. " זהו חלק שיש לו צורה אחידה. אני אוהב שיש עליו הרבה שומן וזה גורם לכך שהוא לא יתייבש בתנור. אפשר להחליף את הנתח במתכון גם בכתף טלה, צוואר, אונטריב או בבריסקט", אמר והוסיף ש"אפשר להכין צלי מכל נתח שתבחרו, אבל אני ממליץ לבחור בחלק שומני".

הטכניקה

נפעיל את התנור שלנו מראש על מצב טורבו ונכוון לטמפרטורה של 230 מעלות. "לכל הנתחים אנחנו נותנים קודם כל מכת חום במשך 20-30 דקות. זה מה שבעצם מפעיל את 'אפקט מאייר' וגורם להם להתקרמל ולרכז בתוכם את כל הטעמים הטובים", מסביר מייסלוס. "אחרי זה נוריד את חום התנור לטמפרטורה נמוכה של 130 מעלות ונשאיר את הנתח בפנים לזמן ארוך וממושך כדי שהבשר שלנו יהיה רך ומתפרק".

רך ועסיסי, צילום: הילה דודאל

המרכיב הסודי

"אנחנו מנמיכים את התנור ל-130 מעלות ומוסיפים כוס מים. זה קריטי כדי לשמור על הלחות של תפוחי האדמה, לאדות את הבשר מלמטה ולשמור שלא יתייבש. בנוסף, אנחנו עוטפים את הבשר שלנו ואוטמים את התבנית בנייר כסף. מה שקורה בעקבות זאת, זה שהנוזלים מתאדים בפנים ואין להם לאין לברוח. כך, הם מסתובבים בתוך הבשר ובירקות, מסייעים לרכך ולבשל אותם".

זמן שהייה בחום נמוך בתנור

את התבנית תוכלו להשאיר בתנור בין חמש ל-12 שעות. תלוי באיזו דרגת בישול תרצו להגיש את הנתח. "עד שאתם מגיעים לטמפרטורה שבה אתם לוקחים מזלג והוא ננעץ כמו בחמאה", אומר מייסלוס ומסביר שאם תרצו נתח "נגיס ולעיס" יותר, תוציאו אותו מהתנור לאחר חמש שעות. ככל שתשאירו אותו יותר, כך הוא ימס ויתפרק יותר.

את המנה מגיש ראובן מייסלוס עם רוטב צ'ימיצ'ורי ארגנטינאי - כנסו למתכון המפורט.

בתיאבון, וחג פסח שקט ושמח!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו