"חושב לשנות את השם לנובה": בית קפה-מסעדה חדש נפתח בכיכר דיזנגוף

"PLAZA CAFE" פותח את שעריו עם אוכל על טהרת המטבחים האיטלקי והצרפתי בימים מורכבים - בצל מלחמת חרבות ברזל, כשמדינה שלמה עוד אוספת את שבריה ונלחמת על חטופיה • "חיכיתי לפתוח את העסק הזה חצי שנה, ופתחתי בלי חשק", אומר לנו רועי חדד הבעלים בראיון, לאחר ששאר מסעדותיו נרתמו לספק אוכל לחיילים עם פרוץ המלחמה

אחת המנות במקום החדש. צילום: רועי חדד

התחושה שהעיר הגדולה חוזרת לאט לאט לשגרה שלפני השבעה באוקטובר, קיבלה אתמול חיזוק בדמות פתיחתו של בית קפה מסעדה חדש ברחוב דיזנגוף האייקוני. "חיכיתי לפתוח את העסק הזה חצי שנה, ופתחתי בלי חשק", אומר לנו רועי חדד הבעלים של PLAZA CAFE.

בטיימינג בעייתי משהו נפתח אמש (רביעי) המקום על טהרת המטבחים הצרפתי והאיטלקי בכיכר דיזנגוף בתל אביב. פלאזה קפה פותח את שעריו בימים מורכבים, בצל מלחמת חרבות ברזל, כשמדינה שלמה עוד אוספת את שבריה ונלחמת על חטופיה.

פלאזה קפה נפתח בצל המלחמה, צילום: רועי חדד

"שירתי בפלס"ר גבעתי אז ככה שכל התקופה הזאת קצת קשה לי, איבדתי חברים ואני רגיש בתקופה הזאת", אומר לנו חדד, שפתח כבר כמה וכמה מקומות בעיר, בהם את רובע תל אביב, נורדר ופארוק בשוק). "היינו אמורים לפתוח את העסק בלילה של הטבח או בראשון בבוקר ואז קרה מה שקרה וכמובן שלא פתחנו. חיכינו חודש שקצת יירגע. פתחתי כבר המון עסקים וזו פעם ראשונה שפתחתי בלי לרצות לפתוח".

למה בכל זאת?

"אנחנו חייבים כי יש לנו 600 עובדים כמעט בכל הקבוצה שלי. אני מחזיק ברמנים, מלצרים וטבחים שצריכים את הכסף. לי אישית מאוד קשה כי אני מרגיש שזה לא נכון מבחינה אתית, מצד שני אני מרגיש שזה מאוד נכון כי חייבים להניע את הכלכלה. בסוף אם הייתי נשאר סגור, הייתי מקבל מענקים. אני את הפגיעה שלי נפגעתי".

יש גם סשימי, צילום: רועי חדד

אנשים מגיעים?

"בדקה היינו מלאים כאילו כולם חיכו ושמחו לזה".

מרגיש שתל אביב חוזרת לשגרה?

"שמע, את פארוק בשוק (בשוק הפשפשים ביפו) לא פתחתי בגלל הרגישות עם כל מה שקורה שם. אני משאיר אותו סגור למרות שממש קשה לי, זו עיר מעורבת. אבל 'רובע תל אביב' ו'נורדר' חזרו בגדול. הצריכה קצת השתנתה. יותר צהריים מאשר לילה, בלילה קצת מפחדים, אבל זה חזר ברמה שבן אדם מגיע ורוצה לקבל את מנת ה'דלק' שלו. הם באים לקבל קצת אנרגיות וללכת".

משמעות המילה "פלאזה" היא כיכר באיטלקית ושם המקום ניתן לו מאחר שהוא נמצא על הכיכר השוקקת בתל אביב. "כל המטבח הוא על בסיס צרפתי ואיטלקי, ממש אירופה - הכי קרבנו את זה לאירופה", מוסיף חדד ומסביר. "יש בתפריט הרבה קלאסיקות. תוכל למצוא פה מנות עם ציר צרפתי וחמאה לבנה, אגס בנדיקט".

הפעם רועי חדד הוא גם השף, צילום: רועי חדד

חדד למד קולינריה במשך שנים ובתקופת הקורונה נסע ללמוד בתאילנד. "עבדו אצלי מלא שפים", הוא אומר. "אבל החלטתי שהפעם זה מקום שלי, שאתן כאן את כל הידע שצברתי".

מהן שתי המנות בתפריט שהכי מאפיינות את המסעדה?

"קפלטי עם כבדים ברוטב אספניול ומנת כרישה עם חמאה חומה".

מה בקינוחים?

"הקונדיטורית שלנו היא נועם הופמן מ"נורדר". יש טירמיסו מהמם ועוגת גבינה באסקית".

הזמר רותם כהן, חברו הטוב של חדד, הציע לשנות את המקום ל"נובה קפה" לאור הטבח שהיה בפסטיבל בשבת השחורה בתאריך 7 באוקטובר. "אני מת לעשות את זה", אומר לנו חדד. "כששיתפתי את השותף שלי הוא אמר שאנשים יגידו שאנחנו מנצלים את התקופה הזאת, אז אני מת מפחד. הכי הייתי רוצה בעולם. אני עוד חושב על זה, יכול להיות שזה יקרה".

רותם גם הכריז על הנחה משמעותית ללוחמים שיבקרו במסעדה. "אנחנו עושים עכשיו 50% הנחה ללוחמים שבאים לאכול. עד היום תרמנו אוכל לחיילים בעזה עד שהתרוקנו לגמרי. כל מה שנשאר בכל העסקים שסגרנו, תרמנו לחיילים".

יש מסר שהיית רוצה להעביר בימים אלה?

"שחיילנו יחזרו בשלום ושעם ישראל חי! רק שיחזרו בשלום, שום דבר חוץ מזה לא מעניין".

פלאזה קפה, כיכר צינה דיזנגוף 3, תל אביב
ימים ושעות פתיחה:
ראשון עד שבת
9:00-23:00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר