גרוטסקרי. צילום: יחצ

אל תצפו בסדרה הזו אם אתם רגישים למראות זוועה

הסדרה החדשה של ריאן מרפי עמוסה בסצנות מורבידיות ומחרידות, באופן שמתעלה על כל יצירותיו עד כה • למרבה הצער, כמות הזוועות זהה לכמות הקלישאות

[object Object]

סצנת הפתיחה של "גרוטסקרי", הסדרה החדשה של ריאן מרפי ששניים מפרקיה עלו לדיסני פלוס, מציגה כל קלישאה אפשרית שנוגעת לדמותו של הבלש. השחקנית הנהדרת ניסי נאש מגלמת את לויס, בלשית משטרה וותיקה. ככזו, היא אלכוהוליסטית שמעשנת כמו קטר. בהחלט, תכונות שלא מייצגות אף דמות של בלש שהופיע, נכתב או שוחק אי פעם.

כשעשן הסיגריות מתפוגג, לויס מגיעה לזירת רצח מחרידה וכאן המורבידיות של מרפי מקבלת ביטוי: מדובר באחת הסצנות הגרפיות ביותר שנראו בטלוויזיה בשנים האחרונות, וזה הזמן להכניס אזהרת טריגר בצבע אדום בוהק. אל תצפו בסדרה אם אתם רגישים למחזות זוועה.

בין דמיון למציאות, צילום: יח"צ

במהלך שני הפרקים, הרוצח העלום מכה שוב ושוב, עם ספירת גופות שמספיקה לחמש עונות לפחות. במקביל, הצופים נחשפים לחיי המשפחה של לויס שהופכים את האלכוהוליזם שלה להגיוני הרבה יותר.

מי שנחלצת לעזרתה של הבלשית המעורערת היא נזירה צעירה ונמרצת בשם האחות מייגן (מיקאלה דאימונד). בהמשך, אנחנו מתוודעים לקיומו של הכומר צ'ארלי, אותו מגלם ניקולס אלכסנדר צ'אבז, שגילם את לייל מננדז בלהיט הנטפליקס, גם הוא מבית היוצר של מרפי. האחות רד, בגילומה הפנטסטי של לזלי מנוויל, נושאת עמה איכויות שמזכירות את האחות ראצ'ד, עוד סדרה עליה אמון הבמאי.

הפייבוריט החדש של מרפי, צילום: יח"צ

הבלשית והנזירה הופכות לצמד לא שגרתי והן מנסות לגלות יחד את המניעים של הרוצח המסתורי, שמשתמש במוטיבים תנ"כיים. למרות שמדובר בזיווג מרענן בז'אנר, התחושה הכללית שמלווה את הצפייה היא שידור חוזר. בשנים האחרונות, בטח אחרי שז'אנר הפשע האמיתי השתלט על כל חלקה טובה, ראינו אינספור סדרות וסרטים מהסוג הזה.

האחות ראצ'ד, זו את?, צילום: יח"צ

היתרון הבולט של מרפי על פני המתחרים טמון באסתטיקה. הסדרה מלווה בעננה מורבידית יפהפיה ולעיתים נראה שלויס היא האישה המקורקעת היחידה בסדרה, בזמן שהדמויות סביבה מתנהלות בתפר שבין דמיון למציאות. מה שמוסיף לתחושה זו העובדה שאנחנו לא יודעים מתי הסדרה מתרחשת. בזמן שיש שימוש בטכנולוגיה ותכניות ריאליטי הן דבר מדובר, מותר לעשן בכל מקום - הרגל שנעלם מהעולם לפני אי אילו שנים.

אם לשפוט לפי הפרקים ששוחררו עד כה, מדובר במיחזור חביב לז'אנר לעוס, בטח בתקופה בה ראיין מרפי מעמיס תכנים בכל ענקיות הסטרימינג. למרות שהסדרה אכן מסקרנת ואין ספק שיגיע טוויסט בהמשך, אפשר היה לוותר עליה כדי למנוע מצב בו הבמאי על שלל סדרותיו מקוטלגים בתיקיית המאוסים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו