OpenAI בגיוס ענק. מנכ"ל החברה סם אלטמן. צילום: AFP

כבר שווה 157 מיליארד דולר: ענקית ה-AI בגיוס ענק

OpenAI גייסה 6.6 מיליארד דולר מה שהופך אותה לאחת מהחברות הפרטיות היקרות בעולם • מיקרוסופט המשיכה להשקיע בחברה והשתתפה גם בגיוס האחרון • והפעם, גם NVIDIA הצטרפה לחגיגה

[object Object]

OpenAI, החברה מאחורי ChatGPT, הודיעה היום (חמישי) על גיוס של 6.6 מיליארד דולר. הגיוס הענק העלה את הערכת השווי שלה לכ-157 מיליארד דולר ומציב אותה כאחת מהחברות הפרטיות היקרות ביותר בעולם.

מיקרוסופט תמכה שוב בגיוס והפעם גם NVIDIA הצטרפה לחגיגה. הגיוס כלל השקעות חוזרות מקרנות הון סיכון כמו Thrive Capital ו-Khosla Ventures. הגיוס מגיע על רקע המאמצים לארגון מחדש של החברה ושינויים ארגוניים, כמו עזיבתה המפתיעה של מנהלת טכנולוגיית המידע הראשית מירה מוראטי, בשבוע שעבר.

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט. המשיכו בתמיכה ב-OpenAI, צילום: אי.פי

בין המשקיעים נוספים שנכנסו לסיבוב המימון נמנים Altimeter Capital, Fidelity, SoftBank וחברת ההשקעות MGX מאבו דאבי.

סארה פריאר, CFO של OpenAI, עדכנה את העובדים כי יוכלו להנזיל את מניותיהם. הפרטים והזמנים עדיין לא נקבעו. מוקדם יותר השנה, החברה אפשרה לכמה עובדים לממש את מניותיהם בשווי של 86 מיליארד דולר.

Thrive Capital, שהתחייבה להשקעה של כ-1.2 מיליארד דולר משילוב של קרן עצמאית ורכב השקעה מיוחד למשקיעים קטנים, ניהלה מגעים להשקעה נוספת של מיליארד דולר בשנה הבאה אם OpenAI תעמוד במטרה הכנסות מסוימת.

מטה אנבידיה בסנטה קלרה, ארה"ב, צילום: איי.אף.פי.

למרות שמקורות דיווחו כי Apple הייתה במשא ומתן להשקעה ב-OpenAI, היא לא הצטרפה לסיבוב המימון. חברת Apple לא הגיבה לבקשה לתגובה מסוכנות הידיעות רויטרס. OpenAI ממקדת את מאמציה בהמשך פיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות, בתקווה לחזק את מעמדה בשוק ולהתמודד עם האתגרים העתידיים שעומדים בפניה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו