הונדה HR-V עבר שדרוג מקיף למדי והוא נוחת בישראל. הדור השלישי, החשוב והמצליח מאוד של הונדה (באירופה), מגיע אלינו רק עכשיו. ממש אחרי שעבר מתיחת פנים של אמצע החיים. והוא נוחת לתוך קלחת מלאה ורותחת. עם הרבה מתחרים עם יכולת מגוונת ותגי מחיר שונים. עניין אותנו לראות מה יכולה לחדש לנו הונדה בתוך מגוון אדיר של רכבי הפנאי המקבילים לו. ובכדי להשביע את העניין הזה יצאנו אל הדרך.
ה-HR-V מצויד במערכת הנעה היברידית עם מנוע בנזין 1.5 ליטר ושני מנועים חשמליים, שמספקים 131 כ”ס ו-253 ניוטון מטר של מומנט. זו לא עוד יחידה היברידית. טכנולוגיית e:HEV של הונדה משתמשת בשני מנועים חשמליים, מנוע בנזין המשמש כמאריך טווח רוב הזמן וסוללה. מנוע חשמלי אחד מקבל את כוחו מהסוללה ומניע ישירות את הגלגלים (ובעל יכולת טעינה רגנרטיבית). למנוע החשמלי השני יש תפקיד כפול. האחד הוא לשמש כמנוע נוסף והשני הוא לתפקד גנרטור שמטעין את הסוללה. את הכוח הוא מקבל ממנוע הבנזין, שרוב הזמן מתפקד כמגדיל טווב לכל דבר. מעבר לזה הוא עצמו יכול להתחבר ישירות לגלגלים המניעים, לדלג על המנוע החשמלי השני ולתת ביצועים רצופים במהירות גבוהה (ביחד עם המנוע החשמלי הראשון). כל הפלא הזה יכול להתבצע דרך תיבה ייחודית להונדה.
כמה שהתיאור מעלה סבוך, הוא גם בסיסי למדי, כי שלושת המנועים, התיבה והסוללה הזו מכילים בתוכם הרבה מאוד יכולת וטכנולוגיה. שני דברים שכן צריך לדעת, יחידת ההנעה הזו, כולה, לא גדולה יותר ממנוע בנזין בגודל מקביל. הדבר השני – היא שקופה לחלוטין מבחינת הנהג. האוחז בהגה לא מרגיש ולא מודע לכל המתרחש שם לפנים. היא מציעה ביצועים זמינים ומיידים מצד אחד וזאת לצד צריכת דלק ממוצעת במבחן שעמדה על 21.7 ק”מ/ל’ אפשר להבין שהטכנולוגיה של הונדה עובדת. מה אהבתי פחות? תחת עומס ודרישת תאוצה חזקה עם לחיצה מלוא הרגל על הדוושה, רעשו של מנוע הבנזין הופך מורגש יותר. הוא מבודד, וזה לא מציק כמו בהיברידיות אחרות, אבל על רקע האיכות והשקט זה עדין יותר אבל מורגש.
הונדה HR-V מציע מרווח פנים נאה למדי, יש הרבה מקום בשורה הראשונה, כך שגם נהגים גבוהים ימצאו את מקומם. תנוחת הישיבה גבוה כמקובל בז’אנר ומאפשרת שדה ראייה טוב. עדיין נעים ומרווח למעט מרווח הראש שלא יתאים לבוגרים גבוהים במיוחד. אם במרווח ומושבים עסקינן אפשר למצא כאן את “מושבי הקסם” של הונדה, עם קיפול ייחודי ושימושי. עוד מילה אחת על תא הנוסעים הדגם הנבחן מציע רמת אבזור גבוהה כשלעצמה (ועוד נגיע למחיר). מה שבאמת בולט כאן היא תחושה האיכות. זה מתבטא בחומרים, בגימור, התחושה המוצקה ובמשקלו של כל מתג. הונדה.
על הכביש יש כאן נוחות נסיעה טובה. ומפתיעה קצת. התחושה היא של מהלך ארוך ומשוכך היטב, כזה שמייצר איכות נסיעה טובה ומצד שני שומרת על קור רוח על כביש לא מושלם בקצב גבוה. רק אם ממש לוחצים אותה לקצוות מתגלה חוסר ריסון. התמורה כאמור היא נוחות גבוהה וזה בהחלט טרייד-אוף הגיוני לרכב פנאי כזה. על העיצוב לא נוסיף, הוא ניבט מהתמונות. כן נציין שהתוצאה פנים אל פנים שונה ובולטת על הכביש.
הונדה HR-V שנוחת פה הוא רכב פנאי משובח. יחידת ההנעה שלה טכנולוגית, חכמה ויעילה. היא מרגישה שלמה, איכותית ובשלה, וזה אמור גם לגבי האופן שבוא היא בנויה וגם על סמך התנועה הנעימה שלה על הכביש. המחיר הנדרש עבור יכולת זו, הופך אותה ליקרה יחסית. זה אומר שהיא תמצא את מקומה אצל חובבי המותג, וכאלו שמחפשים איכות וטכנולוגיה, יחד עם מוניטין האמינות האבסולוטי של המותג.
הונדה HR-V
מנוע: היברידי, בנזין מאריך טווח, שניים חשמליים
הספק בנזין חשמל: 107131 כ”ס
מומנט בנזיןחשמל: 13.725.8 קג”מ
תמסורת: רציפה, הנעה קדמית
בסיס גלגלים: 261 ס”מ
משקל: 1,870 ק”ג
מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.6 שנ’
מהירות מרבית: 170 קמ”ש
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 21.7 ק”מל’
מחיר (מבחן): 210,000 שקלים (225,000) שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו