הקו שיעדכן אתכם על הקורונה בישראל

אתגר הקורונה: משרד הבריאות משיק קו חדש של אפליקציית וואטסאפ באמצעותו יוכלו אזרחים להפנות שאלות • זהו שיתוף פעולה בין חברות פייסבוק וקומבוקס

קו סיוע חדש למשרד הבריאות בוואצאפ // צילום אילוסטרציה: לירון מולדובן, Gettyimages

במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, השיק היום (חמישי) משרד הבריאות קו סיוע בנושא הקורונה באפליקציית ה- WhatsApp.

השירות החדש נוצר בשיתוף פעולה עם אפליקציית WhatsApp העולמית, בסיוע של חברת פייסבוק ישראל מבוססת על פלטפורמה של חברת קומבוקס. מטרת הקו היא לסייע במלחמה בהתפשטות המהירה של הווירוס, ולסייע לציבור להיות בקשר עם הרשויות בתקופה קשה זו.

הקו הוקם על מנת לתת מענה לשאלות מהציבור בישראל לגבי וירוס הקורונה, וכן כדי לספק מענה מהיר, עדכני ומהימן ישירות ממשרד הבריאות. השירות שהשוק מצוי כעת בשלבי פיילוט ופועל במשך מספר שעות ביום וצפוי להתרחב ולאפשר מענה לאורך רוב שעות היום.

עוד בנושא:

שגרת חירום: ישראל נאבקת בקורונה

נלחמים במגפה: האם האנושות על סף פיתוח חיסון נגד הקורונה?

משרד הבריאות הודיע על צעדים חדשים ונרחבים נגד הקורונה

שאלות ותשובות | עבודה בימי קורונה

השירות כולל בוט של קו הסיוע ב-WhatsApp שיוכל לענות על שאלות בעברית לגבי התפשטות הווירוס, וידע לתת ייעוץ רפואי וטיפים שימושיים וקו שני לשאלות מורכבות יותר על ידי נציג.

בימים הקרובים יפרסם משרד הבריאות את מספר הטלפון של קו הסיוע באתר המשרד, בעמודים הרשמיים של המשרד ברשתות החברתיות ובעיתונים הגדולים. פייסבוק תסייע במימון הפוסטים של משרד הבריאות ברשת החברתית, כדי לתמוך בפרסום המידע. 

מאט אידמה, קצין התפעול הראשי של WhatsApp: ״אנחנו מאוד גאים להשיק היום את השירות הזה בישראל, בייחוד כשישראל היא המדינה השנייה בעולם שתפעיל קו סיוע כזה. אנחנו יודעים שבזמנים קשים ומורכבים כמו אלה, אנשים משתמשים ב-WhatsApp יותר מתמיד כדי להתחבר לחברים ובני משפחה ולתמוך אחד בשני.

"אנחנו שמחים על היכולת לספק למשרד הבריאות את הטכנולוגיה שתאפשר לו להשתמש בפלטפורמה של WhatsApp על מנת להגיב לשאלות של אזרחים לגבי וירוס הקורונה באופן אמין ומהיר, על מנת לשמור על בטיחותם של התושבים״, הוסיף אידמה.

איילת גרינבאום אריזון, ראש אגף השירות של משרד הבריאות: ״אנחנו שמחים ומתרגשים להשיק את שירות ה- WhatsApp ולשדרג את המענה במוקד קול הבריאות לערוצים המתקדמים והרלוונטיים ביותר. אני מאמינה ששירות ה- WhatsAp יאפשר לנו לתת מענה מלא ללקוחות במקום ובזמן שנח להם.

"אנחנו גאים להיות המשרד הממשלתי השני בעולם שמשיק את השירות, ושמחים על האמון שנותנים בנו. ה- WhatsApp הוא פרי עבודה משותפת של מספר יחידות במשרד, הסברה, שירות ומחשוב עם פייסבוק ישראל וחברת קומבוקס״, הוסיפה.

הפתרון מבוסס על הפלטפורמה של קומבוקס, שותפתה הרשמית של WhatsApp. קומבוקס מאפשרת תקשורת עם לקוחות באמצעות נציגים ובוטים תוך מתן שירות לקוחות מלא ב- WhatsAppוערוצים דיגיטליים נוספים. הקו החם של משרד הבריאות הינו הסנונית הראשונה שתאפשר לפייסבוק לסייע במשבר הקורונה.

מצב זה יאפשר גם לארגונים לספק שירות לקוחות מהבית באמצעות WhatsApp בנפחים גדולים. ממשלת סינגפור הייתה הראשונה להשיק קו סיוע על גבי הפלטפורמה של האפליקציה, ומשרד הבריאות בישראל יהיה משרד הבריאות השני בעולם להשיק קו סיוע דומה.

הפרויקט המשותף מבוסס על הפלטפורמה הרב-ערוצית של קומבוקס שמאפשרת לקבל מידע באמצעות צ'אט בוטים ונציגים חיים בתוך האפליקציה ובכך לסייע על העומסים הכבדים שיש למוקד משרד הבריאות במתן מענה מהיר לתושבים. הפרויקט הינו פורץ דרך בעולם ומהווה את הסנונית הראשונה שתאפשר ל- WhatsApp לסייע במשבר הקורונה על בסיס הפלטפורמה של קומבוקס.

פתרון זה יאפשר לארגונים לשמור על המשכיות עסקית ולספק שירות לקוחות מהבית באמצעות WhatsApp בנפחים גדולים. בתקווה שהשילוב המנצח יביא לירידה במספר הנדבקים, יהוה שירות לציבור, ויהיה מרכז פניות כלל ארצי מהיר ומתקדם.

מספר ה-WhatsAp הינו: 050-792540

בנוגע למיקומים, לאתר מד"א עלה פירוט המיקומים שפורסמו על ידי משרד הבריאות עם אפשרות סינון לפי עיר ותאריך. המיקומים מחוברים לממשק של משרד הבריאות ומתעדכנים מעת לעת, ניתן לעשות שימוש ולהיעזר תוך כדי שיחה אל מול הציבור כמו כן כל מי שמחייג 101 מקבל הודעת SMS המוביל לדף זה.

מצב לינק ישיר - https://media.mdais.org/COVID19

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר