X

7 משפטים שזוגות מאושרים לא אומרים אף פעם

גם אם זה עומד לכם על קצה הלשון, קחו רגע לשקול את זה שוב. יש דברים שעדיף לא לומר - וממש מעצבן לשמוע

רייצ'ל ורוס. הם לא תמיד היו מאושרים. צילום: מתוך הסדרה "חברים"

מערכות יחסים בריאות צומחות על מצע של הבנה וכבוד הדדי. חלק מכריע בכך הוא להבטיח ששני בני הזוג ירגישו שמקשיבים להם ומקבלים אותם. למרבה הצער, ביטויים מסוימים עלולים לערער את הקשר בלי כוונה, ולהוביל לאי הבנות וטינה. ChatGPT עזר לנו למצוא שבעה משפטים נפוצים (מדי) שהזוגות המאושרים ביותר מתרחקים מהם.

"אני מצטער.ת שאת.ה מרגיש ככה"

הביטוי הזה הוא אי-התנצלות קלאסית שמעבירה את האשמה על האדם האחר במקום לקחת אחריות. זה רומז שהבעיה טמונה ברגשות של בן או בת הזוג, לא בפעולות שהובילו לרגשות האלו. בניגוד לזה, התנצלות אמיתית מכירה ברגשותיו של האדם האחר ובהשפעה של המעשים שננקטו מולו.

"לא שווה להתעצבן מזה"

צמצום או ביטול הרגשות של בן או בת הזוג יכול להזיק לזוגיות. הביטוי הזה לא רק מקטין את מה שמפריע להם, אלא גם רומז שהם בוחרים להתרגז מזה. במקום לבטל את הרגשות שלהם, יעיל יותר להקשיב ולהזדהות עם מה שהם חווים.

"זה לא קשור אליך"

האמירה הזו מזלזלת ומערערת את החששות והרגשות של בן או בת הזוג, ורומזת שהם אנוכיים. היא מבטלת את נקודת המבט שלהם ויכולה לגרום להם להתגונן. הכרה וקבלה של הרגשות שלהם מטפחות דיאלוג בריא יותר.

"את.ה מאבד.ת את זה"

תיוג רגשות כ"משוגעים" מבטל רגשות לגיטימיים ויכול להציב את האדם האחר במגננה. הביטוי הזה מערער את החוויה הרגשית של בן או בת הזוג ומסרב להכיר בכאב שלהם, שהוא דבר חיוני לתמיכה בזמנים קשים.

"תחשוב.י על כל הדברים הטובים שיש לך בחיים"

בעוד הכרת תודה היא דבר חשוב, הביטוי הזה יכול לבטל בלי כוונה את הקושי של בן או בת הזוג. זה מעביר את המסר שהם לא צריכים להיות נסערים, ומוסיף אשמה לנטל הרגשי שלהם. עדיף לנסות להבין ולמצוא דרך להזדהות.

"חשבתי שאת.ה טוב.ה בזה"

כשבן או בת זוג מדשדשים בתחום שבו הם מצטיינים בדרך כלל, הם מרגישים פגיעים. הצבעה על כך עלולה להחמיר את תחושת חוסר המסוגלות. במקום זאת, תמיכה ועידוד יכולים לחזק את הקשר ברגעים קשים.

"תירגע.י"

להגיד למישהו "להירגע" מבטל את הרגשות שלו. זה עלול לגרום לו להרגיש שבכלל לא מקשיבים לו. המילה הקטנה הזו מובילה לרוב לעצבים ולתסכול. במקום זאת, הבעת אמפתיה וניסיון להבין את הרגשות של הצד השני יכולים לקדם שיח פורה יותר.

אל תמהרו לשפוט, והשתדלו להימנע מהביטויים האלה. זוגות שבוחרים לדבר באופן מקבל ותומך יכולים לבנות קשר עמוק יותר ולטפח מערכת יחסים מאושרת ובריאה. זכרו, זה לא קשור רק למה שנאמר, אלא איך זה גורם לכל אחד מבני הזוג להרגיש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר