צרפת: גוברת ההתנגדות למדיניות מקרון כלפי ישראל בשורות מפלגתו

ה"ליברסיון" דיווח כי קרולין ידען, חברת פרלמנט ציונית, גיבשה קבוצה של חברי מפלגה שמביעים מורת רוח מהיחס של הנשיא למלחמה של ישראל • בשגרירות ישראל גינו את החלטת ממשלת צרפת שלא לאפשר לחברות ישראליות להשתתף בתערוכת נשק במדינה

נשיא צרפת עמנואל מקרון (ארכיון). צילום: רויטרס

גוברת ההתנגדות למדיניותו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, כלפי ישראל, בתוך שורות מפלגתו שלו, מפלגת "יחד למען הרפובליקה".

נשיא צרפת מקרון: "הקמנו יחד עם ארה"ב וישראל ועדה משותפת כדי לקדם את מפת הדרכים שהצענו, ננהג כך גם מול לבנון"

על פי דיווח של העיתון הצרפתי "ליברסיון", מי שמובילה את המהלך היא חברת הפרלמנט קרולין ידען, נציגה יהודייה וציונית של הנציגות ה-18 של אזרחי צרפת המתגוררים מעבר לים, במפלגתו של הנשיא.

לטענת העיתון, ידען מקבלת גיבוי מחברי פרלמנט אחרים וכן מחברים רשומים במפלגה שמבקרים בגלוי ובחוגים פנימיים את דבריו של הנשיא המקרון, כולל פנייתו לראש הממשלה נתניהו בטענה כי ישראל "הוקמה על ידי האו"ם".

חברת הפרלמנט קרולין ידען, צילום: איי.אף.פי

בתוך כך, גם בעיתונות הצרפתית סיקרו את איסור ההשתתפות של חברות ישראליות בתערוכת Euronaval 2024. לפי הדיווח של העיתון לה-פריסיאן, מארגני התערוכה שאמורה להיפתח בנובמבר מצפון לפריז הודיעו כי לבקשת ממשלת צרפת נאסרת ההשתתפות של 7 חברות ישראליות העוסקות בהגנה ימית.

בעיתון לה פריסיאן ציינו כי "הטון בין שתי המדינות עולה" וכי שר הביטחון יואב גלנט ציין כי "ההחלטה להפלות פעם שנייה את התעשייה הביטחונית הישראלית בצרפת מסייעת לאויביה של ישראל בזמן מלחמה. צרפת אימצה ומפעילה מדיניות עוינת כלפי ישראל".

גם בלה מונד ציינו שהעימות בין המדינות הולך וגדל לאחר שיחתם של ראש הממשלה נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון. בלה מונד הבליטו את המחאה הישראלית וכתבו כי, "ישראל מוחה נגד ההחלטה הצרפתית לאסור על פתיחת דוכנים של חברות ישראליות ועל הצגת ציוד ישראלי בתערוכת ה Euronaval 2024.

בשגרירות ישראל בצרפת פרסמו הודעה המביעה אכזבה מההחלטה הצרפתית. "אנו מצרים מאוד על ההחלטה להדיר את החברות הישראליות מתערוכת הנשק הימי. מדובר בהדרה נוספת שמצטרפת להחלטה בנוגע ליורוסאטורי מיוני האחרון. צעדים אלו לא רק שפוגעים בטיב היחסים בין המדינות, אלא גם פוגעים באמון ומשליכים על יכולתה של צרפת להוות שחקן מרכזי בזירה המדינית לטובת קידום שלום ויציבות במזרח התיכון", נכתב בהודעה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר