מנהיג איראן חמינאי בטקס האזכרה לחסן נסראללה. צילום: EPA

"כמו אל-ג'זירה": הסערה התורנית של ה-BBC

רשות השידור הבריטית החליטה להגיש לצופים 40 דקות של תעמולה מפי המנהיג העליון של איראן, חמינאי • עיתונאית וחברת פרלמנט לשעבר: "לא יודעת אם אני צופה ב-BBC או באלג'זירה"

רשות השידור בבריטניה, ה-BBC, זכתה לביקורת חריפה במדינה בעקבות החלטתה לשדר במלואו ובשידור ישיר את נאומו של מנהיגה העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי.

משרדי ה-BBC בלונדון, צילום: אי.פי.אי

בערוץ שידרו את הנאום אם תרגום לאנגלית, במשך 40 דקות, כשהמנהיג האיראני שיגר איומים כלפי ישראל בעודו אוחז בנשק אוטומטי. חמינאי הילך את מתקפת הטילים האיראנית, הגדולה בהיסטוריה של מתקפות הטילים הבליסטיים. במהלכה נהרג לפחות אזרח פלשתיני אחד.

אלכס ארמסטרונג, פרשן ופאנליסט במערכת החדשות של ה-BBC כתב: " הרשת החליטה לשדר 40 דקות מתפלת השישי של חמינאי. מה לעזאזל הם חשבו?!".

משרדי BBC, צילום: GettyImages

חברת הפרלמנט האירופי לשעבר והעיתונאית הבריטית אלכס פיליפס אמרה: "נראה שכל פעם שאני פותחת את ה-BBC אני לא מצליחה להבין אם אני צופה ברשות השידור הבריטית או באל ג'זירה".

הפילוסוף והאינטלקטואל ברנאר אנרי לוי כתב: "אפשר להבין בערך ראיון ברשת BBC של חמינאי. אבל לשדר 45 דקות בהן הוא הספיק להלל את טבח 7 באוקטובר וקורא להשמדת מדינת ישראל לקרוא לטרור, האם הייתם מאפשרים באופן כה נרצע לשדר את דבריו של היטלר בשנת 1939?".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...