"מביש": ה-BBC צנזרה את המילה "מחבלים" בסרט על הטבח בפסטיבל הנובה

רשות השידור הבריטית, שהשתתפה בהפקת הסרט "עוד נחזור לרקוד" של הבמאי יריב מוזר, השמיטה קטע בו דובר צה"ל מתייחס לרוצחי חמאס שפרצו לעוטף כ"מחבלים" • הארגון הודה בעבר כי הוא מסרב להתייחס לחמאס כארגון טרור, אך צנזור מודע של מי שבוחר לעשות זאת הוא שפל חדש עבור הרשות

מתוך עמוד ה-Gofund של מיצג ההנצחה לנרצחי הנובה בפסטיבל ברנינג מן בנבדה. צילום: צילום מסך

רשות השידור הבריטית, ה-BBC, זכתה לביקורת נוקבת בבריטניה לאחר שפורסם כי בחרה להשמיט חלק מסרט תיעודי ישראלי שהשתתפה בהכנתו, זאת בשל העובדה שבקטע שהושמט מכונים אנשי ארגון הטרור חמאס "מחבלים".

הסרט המדובר הוא סרטו של הבמאי והיוצר הישראלי יריב מוזר, "עוד נחזור לרקוד", שהופק בין היתר בסיוע ה-BBC ושודר במהלך סוף השבוע בבריטניה. רשות השידור בחרה להוריד מהסרט שקופית בה מצוטט דובר צה"ל כשהוא מסביר ש"כ-3,000 מחבלי חמאס פרצו לגבולות ישראל" במסגרת טבח 7 באוקטובר.



דובר ארגון ה"קמפיין נגד אנטישמיות" בבריטניה, סטיבן סילברמן, אמר כי החלטת הארגון "מבישה" ואמר: "ה-BBC לא רק מסרבת לכנות את אנשי חמאס מחבלים, אלא מצנזרת אחרים שמעזים לעשות זאת".

יוצר הסרט, יריב מוזר, אמר למגזין התרבות האמריקני "הוליווד רפורטר": "זה מחיר שהייתי מוכן לשלם על מנת שהציבור הבריטי יראה את הזוועות הללו ויחליט העצמו אם חמאס הוא ארגון טרור או לא".  הסרט אכן שודר לקהל גדול בבריטניה במהלך סוף השבוע.

זירת הטבח בפסטיבל הנובה, צילום: איי.פי

רשת ה-BBC חוללה בעבר סערה כשסרבה לכנות את אנשי חמאס "מחבלים", ימים ספורים לאחר טבח 7 באוקטובר. עורך מדור חדשות החוץ של הרשת, ג'ון סימפסון, הגיב על הביקורת ואמר: "טרוריזם היא מילא טעונה מאוד, שאנשים מתמשים בה לגבי ארגון שהם לא מסכימים כמו מוסרית. זו פשוט לא המשימה של ה-BBC להגיד לאנשים במי לתמוך ואת מי לגנות - מי החבר'ה הטובים ומי החבר'ה הרעים. איש לא יכול להגן על רצח אזרחים, במיוחד נשים וילדים, או התקפות על חפים מפשע ושוחרי שלום במהלך פסטיבל מוזיקה".

הסרט "עוד נחזור לרקוד" מביא את עדויותיהם של 20 מניצולי הטבח בפסטיבל המוזיקה נובה שהותקף על ידי מחבלי חמאס ומביא את סיפורי ההישרדות שלהם, לצד פרטים על סצנת המוזיקה האלקטרונית בישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר