ה-BBC שוב מעורר סערה: "איראן נהגה בהוגנות וברציונאליות"

האמירה המקוממת של אחד הפרשנים הציתה ביקורות רבות בממלכה וגם בכלי התקשורת האחרים • רק לאחרונה פורסם דוח נוסף ממנו עולה כי לא רק שרשות השידור הבריטית לא דייקה בדיווחיה, אלא אף הדהדה שקרים נגד ישראל והציגה אותם כדיווחים חדשותיים

המתקפה האיראנית. צילום: קוקו

כבר מספר דוחות התפרסמו על האופן שבו ה-BBC מטה את הסיקור נגד ישראל ואף מהדהדת שקרים. ברשת סירבו להגדיר את מחבלי חמאס טרוריסטים והיטו את הסיקור לטובת חיזבאללה וחמאס. גם אחרי המתקפה חסרת התקדים של איראן נגד ישראל הם נתנו במה למי שמאשים דווקא את ישראל – ועוררו סערה.

משרדי ה-BBC בלונדון, צילום: אי.פי.אי

"הקהילה הבינלאומית צריכה לוודא שמה שישראל עושה לא משנה את הסדר האזורי כמו שאנחנו מכירים אותו", אמר אחד הפרשנים באולפן של הרשת הבריטית. "כבר 12 חודשים שאנחנו על המסלול שבו קווים אדומים נחצים – בעיקר על ידי הישראלים. חיזבאללה ואיראן משחקים באופן הוגן ורציונאלי ומנסים להיות זהירים מאוד באופן שבו הם מגיבים, להשאיר הצעות כשיכלו. ממשלת נתניהו פספסה כל צומת להשתמש בהצעה שניתנה להם".

האמירה המקוממת הציתה ביקורות רבות בממלכה וגם בכלי התקשורת האחרים. "ברוכים הבאים לתחנה שיודעת את ההבדל בין טוב ורע, בין נכון ולא נכון", אמרה בתגובה העיתונאית ג'וליה הרטלי ברוור בתוכניתה Talk. "כי בואו נודה. האירועים במהלך השנה האחרונה הבהירו בעיקר את השאלה – באיזה צד אתם בוחרים להיות. בצד של הטרוריסטים של חיזבאללה וחמאס, של האנשים שמריעים ושרים כשהם שומעים על טבח של משפחות יהודיות או שאתם בצד של בני הברית שלנו - הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון - מדינת ישראל".

"זה לא אומר שישראל מושלמת, שנתניהו מושלם או שכל חייל מושלם", הוסיפה. "אבל בואו נדבר על הרשת הלאומית שלנו, ה-BBC, האנשים שאת המשכורות שלהם אנחנו משלמים. אלה שצריכים להביא לנו את העובדות שלא אמורים להיות מושפעים מגורמים זרים. כשטרוריסטים מוצגים כקורבנות, זה כבר מעבר לפארודיה ולמבוכה לאומית. יש להם נראות בינלאומית כמקור של עובדות, זה חייב להיפסק. חשוב לאתגר את נתניהו ואת המדיניות ואת תומכי ישראל. אבל כשאתם לא מאתגרים את הצד השני, את הטרוריסטים ואת המחבלים אתם לוקחים צד נגד האמת - עצרו את זה".

BBC, צילום: גטי אימג'ס



רק לאחרונה פורסם דוח נוסף, שחובר על ידי דני כהן, מנהל הטלוויזיה לשעבר של רשת הטלוויזיה. מהדוח עולה כי לא רק שרשות השידור הבריטית לא דייקה בדיווחיה אלא אף הדהדה שקרים נגד ישראל והציגה אותם כדיווחים חדשותיים, באופן שלטענת מחברי הדוח יוצר אווירה עוינת נגד ישראל ויהודים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר