בצד של הטרור

נסראללה אינו היחיד שזוכה להלבנה בחסות BBC • בהקשר זה תאגיד השידור הציבורי של בריטניה אינו מפלה בין רוצחים לארכי־רוצחים ודואג גם למחבלים מן השורה

הפגנה נגד הטיה אנטי־ישראלית מול מטה ה־BBC בלונדון, אוקטובר 2023 , צילום: GettyImages

המכירים אתם אנשים בעלי תחביבים מוזרים? יש האוספים כדורי הקאה ממטוסים, יש אחרים שנוסעים אחרי צוותי שידור כדי להשתחל לפריים (ד"ש ללירן חולצה אפורה) ויש כאלה שמתים על זלילת דגים מקולקלים.

עבדכם הנאמן פיתח לאחרונה תחביב מוזר לא פחות - ומענה מכולם - לצפות בשידורי החדשות של BBC.

בעבר רשת BBC נדרשה - ואף הסכימה - שעליה לפחות לציין בשידור שארגונים כמו חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי הוכרזו כארגוני טרור. אזכור שכזה הוא ציון של עובדה. אבל תיראו מופתעים: שדרי וכתבי BBC פשוט לא עושים זאת

לא זנחתי את התחביב גם בסופ"ש האחרון. "נסראללה, שלא נראה בציבור במשך שנים בשל החשש שיירצח על ידי ישראל, היה אחד האנשים הנודעים ביותר והמשפיעים ביותר במזרח התיכון", כך תיאר האתר של BBC את הרשע שנשלח לגיהינום עם כניסת השבת. תיאור חביב, הלא כן? חביב עד כדי כך, שאילו חייזר היה נוחת בכדור הארץ והיה מנסה להבין את עולמנו באמצעות BBC, כלל לא היה מנחש מה תחום עיסוקו של נסראללה, והיה מתפתה לחשוב ש"האיש הנודע" הוא בכלל כוכב רוק, גאון עסקים או כדורגלן־על. ככה זה כאשר מי שבטעות מתכנים "עיתונאים", שואפים להנדס את התודעה ולא לדווח.

חסן נסראללה, יימח שמו וזכרו, אינו היחיד שזוכה להלבנה בחסות BBC. בהקשר זה תאגיד השידור הציבורי של בריטניה אינו מפלה בין רוצחים לארכי־רוצחים ודואג גם למחבלים מן השורה, למשל אלה שביצעו את הטבח ב־7 באוקטובר - רצחו, שחטו, אנסו והתעללו בחסרי ישע.

כבר התרגלנו ש"יד נעלמה", המנהלת את BBC, אוסרת לקרוא לחמאס, לג'יהאד האסלאמי וליתר מרעין בישין בשמם האמיתי - ארגוני טרור. כעת מתברר שהאיסור הזה הורחב ונכפה אף על מי שלא חלק מן הרשת הבריטית.

יריב מוזר, במאי הסרט התיעודי על הטבח בפסטיבל "נובה", חשף כי BBC הציבה לפניו אולטימטום בלתי ייאמן בחוצפתו: אם ירצה שהסרט ישודר ב־BBC, עליו להימנע מלכנות את מבצעי הטבח "טרוריסטים". אתם הבנתם את זה? BBC כנראה התקנאה בקודמותיה הסובייטיות, ועכשיו מפעילה בבוטות צנזורה ומכתיבה לאחרים מה מותר להם לומר ומה לא. ואם המציאות אינה תואמת את האידיאולוגיה המעוותת של BBC, שעל פיה לאנוס, לשרוף ולרצוח יהודים זה לא טרור, הרי שהמציאות הזאת פשוט לא תשודר לצופי הרשת.  

ראשי BBC נוהגים לומר להגנתם שסירובם לקרוא לטרוריסטים "טרוריסטים" נובע, כביכול, מן החתירה לאובייקטיביות. "אנחנו לא לוקחים צד", הם אומרים בצדקנות מעושה. ובכן, זה כמובן שקר, שיכול לעבוד רק על חייזר שבאמת נחת כאן אתמול.

BBC לקחה ולוקחת צד בכל סוגיה פוליטית וערכית שמסוקרת על ידה, החל מסיפור הברקזיט (הרשת הטיפה נגד המהלך) וכלה בענייני התחממות כדור הארץ (הרשת מקדמת את האג'נדה האקלימית).

נקיטת עמדה ברורה מתקיימת גם בסיקור נושאים בינלאומיים. לדוגמה, היא מגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה ומשתמשת בכל אוצר המילים כדי לקרוא לתוקפנות הרוסית בשמה, בלי לסנגר עליה במילים מכובסות. אפילו המונח "טרור" אינו זר לתוכני BBC, אם זהו, למשל, "הטרור של הימין הקיצוני" נגד מהגרים מוסלמים באירופה. רק כאשר מדובר בקורבנות יהודים של טרור ערבי־אסלאמיסטי, BBC נזכרת "לא לקחת צד".

בעבר רשת BBC נדרשה - ואף הסכימה - שעליה לפחות לציין בשידור שארגונים כמו חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי הוכרזו כארגוני טרור. אזכור שכזה הוא ציון של עובדה, והרי תפקיד החדשות הוא לספק עובדות. אבל תיראו מופתעים: שדרי וכתבי BBC פשוט לא עושים זאת, כי עובדות לא מעניינות אותם. 

האמת המרה שונה מן התירוץ המגוחך שב־BBC ממציאים כדי לכסות על ערוותם. הרשת לא קוראת לרוצחי היהודים "טרוריסטים" לא משום שהיא מסרבת לקחת צד, אלא משום שהיא לקחה אותו במודע. את הצד של הטרור, כמובן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר